CSÜTÖRTÖK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1.12.126 |
2. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:11.841 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:11.786 |
időmérő edzés: 1. Ricciardo 1:10.810 |
VASÁRNAP |
15.10: a verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj |
Daniel Ricciardo eddig tökéletes hétvégét teljesít Monte-Carlóban, mivel az első tréningtől kezdve egészen az időmérőig, minden egyes szakaszt az élen zárt. Az ausztrál 1:10.810-es körrekordot jegyezve kaparintotta meg pályafutása második pole pozícióját, így 2016 után idén is ő várhatja az élről a piros lámpák kialvását Monacóban. Mint ahogyan a kvalifikáció végén, sípolások közepette jelezte, ezzel a munka felét el is végezte a rendkívül kevés előzési lehetőséget biztosító pályán.
„Már csütörtökön is jeleztük, majd az összes szakaszt az élen zárva bizonyítottuk, hogy mi vagyunk a leggyorsabbak. Holnap a verseny következik, aztán jöhet az ünneplés” – kezdte magabiztosan Ricciardo.
„Még mindig sok tűz van bennem. Mindent megtettem, amit csak lehetett, már csak be kell holnap fejezni a munkát. Teljesen fel vagyok dobva, klassz napokat élek meg. Imádom ezt a helyet. Az 1:10-es kör eléggé nagy móka” – mondta lelkesen a Sky Sports-nak.
A pole pozíciót érő kör:
Ricciardo csapattársa, Max Verstappen eközben a harmadik szabadedzésen elkövetett hibája miatt nem tudott részt venni az időmérőn, sőt, autójában a váltót is ki kellett cserélni. A holland így a mezőny végéről vághat neki a 78 körös versenynek. A csapatfőnök, Christian Horner keserédesen nyilatkozott a kvalifikáció után.
„Ricciardo egész hétvégén száguldott, ő volt a leggyorsabb minden egyes szakaszban, és két nagyszerű kört futott, ami elég volt a pole-hoz. Csodálatos munkát végzett. Ennek ellenére felemás érzéseim vannak. Persze nagyon örülünk a rajtelsőségnek, de két autóval kellene az élen állnunk. Eléggé frusztráló, hogy egy ilyen gyors versenygéppel nem béreltük ki az első rajtsort” – beszélt kissé csalódottan Horner.
„Nagyon keményen dolgozott mindkét garázs Max autóján, aztán felfedeztünk egy addig rejtett olajszivárgást a sebességváltóban. Mindent megtettek, hogy időben végre tudják hajtani cserét, ami alapból is öthelyes rajtbüntetést jelentett volna, de nem sikerült.”
„Ez a hely keményen megbosszulja, ha nem tiszteled eléggé. Max nagyon gyors pilóta, amit tudunk is, és ezen a nagydíjon még egy nagyszerű versenygép is a rendelkezésére állt. Nála senki sem lesz frusztráltabb. Ma az első helyekért kellett volna küzdenie. Nincs is ennél brutálisabb lecke, mint amit ma kapott.”
„Tanulnia kell az esetből, és nem szabad több ilyen hibát elkövetnie. Ezzel ő mindenkinél jobban tisztában van, és el tudják képzelni, hogy mennyire fájdalmas lehetett neki így nézni az időmérőt, főleg, hogy látta, mire lehetett volna képes” – zárta a gondolatait.
Verstappen hibája még a harmadik tréningről:
Sebastian Vettel tavalyhoz hasonlóan az idén is a második helyre kvalifikálta magát Monacóban, ahol akkor győzedelmeskedni tudott.
„Nem gondolom, hogy veszélyeztetni tudtam volna Ricciardo pole-ját, de azért olyan közel próbáltunk maradni, amennyire csak lehet. Nagyon elégedett vagyok az utolsó körömmel, talán fél tized maradt benne, de úgy sem tudtam volna nyomást helyezni rá, szóval gratulálok neki” – ismerte el, hogy ma ennyi volt a Ferrariban.
„Eléggé sokat játszottunk a beállításokkal, hogy mindent ki tudjunk sajtolni az autónkból, hiszen tudtuk, hogy ez kell ahhoz, hogy megmérkőzhessünk az első rajtsorért vagy éppen a pole-ért. Szerintem nagyon jó helyzetbe hoztuk magunkat.”
Lewis Hamilton az időmérő végén nagyon jó körön volt, ám meg kellett elégednie a harmadik pozícióval. A címvédő így is kihozta a maximumot, miközben úgy véli, hogy holnap a gumik lehetnek a főszerepben.
„Először is gratulálok Danielnek! A Red Bullnak, mint vártuk, egész hétvégén megvolt a tempója. Én személy szerint beleadtam mindent, és az utolsó körön egy kicsit jobb is voltam, de nem tudtam átvinni az előnyömet az egész körön keresztül. Nem vétettem semmilyen hibát, egyszerűen elfogyott az előny az utolsó szakaszban” – értékelte az időmérőt, majd áttért a holnapi futamra is.
„Hosszú verseny áll előttünk, és úgy tudom, hogy a Red Bull ki sem próbált más keveréket a hiperlágyon kívül, szóval érdekes lesz látni, hogyan alakul a vasárnapi futam.”
A brit végül azt is elmagyarázta, hogy pontosan mi okozta a Mercedes lemaradását, és azt is, hogy miért nem aggódik emiatt.
„Összesen huszonegy nagydíjunk van, és a mérnökök egy olyan autót próbáltak megtervezni, ami a pályák nagy részén jól működik. Van néhány lassabb közülük, mint például Monaco, ahol a Red Bull gyorsabb tud lenni nálunk, de ez nem nagyon zavar minket, hiszen olyan helyszíneken, mint Spanyolországban, remélhetőleg mi leszünk előnyben. Szerencsére több, Barcelonához hasonló vagy közepes sebességű pálya van, szóval mi ezeken igyekszünk megragadni a lehetőséget.”
Kimi Räikkönen 2017-ben 169 nagydíj után szerzett újra pole pozíciót, méghozzá a hercegségben, ahol idén Hamilton mellől, a negyedik rajtkockából startolhat. A finn leginkább a rózsaszín jelzésű Pirellikkel küzdött, miközben az utolsó szekcióban a Q2-es idején sem tudott olyan mértékben javítani, mint a többiek.
„Kissé szenvedtünk a hiperlágyakkal, főleg az egyes kanyar felé menet, nem is voltam száz százalékig biztos abban, hogy miként tudom bevenni. Egy ilyen helyen pedig tisztában kell lenned ezzel, hogy igazán nyomhasd.”
A finn a hátráltató tényezők után a Red Bull monacói fölényére és a futamra is kitért.
„Ez az, aminek látszik. Nyilván nem vagyunk teljesen elégedettek az eredménnyel. Meglátjuk, hogy holnap miként is alakul, és igyekszünk jó döntéseket hozni, bármi is történjék.”
Valtteri Bottas az élmezőny végén, az ötödik helyen fejezte be az időmérőt, amelyen a rossz tapadással gyűlt meg a baja.
„Azt kell mondanom, hogy a legnagyobb probléma nem az egyensúly, hanem a tapadás volt. Olyan érzés volt, mintha folyamatosan csúszkálnánk. Tudtuk, hogy nem lesz egyszerű, azonban sikerült a csütörtökinél jobb beállításokat találni, és az autót is sokkal jobb volt vezetni. Még nem láttam a körömet Lewiséval összehasonlítva, de szerintem néhány tized volt köztünk.”
A finn pilóta ezután elmondta, nem tudja, hogy a pódium elérhető cél-e számára a Grand Prix-n.
„Még bármi megtörténhet, de azért jó, hogy legalább az egyik Red Bull mögöttünk van, hiszen érinthetetlen itt" – jelentette ki Bottas.
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:10.810 | átlag: 169.654 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:11.039 | 0.229 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:11.232 | 0.422 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:11.266 | 0.456 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:11.441 | 0.631 |
6. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:12.061 | 1.251 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:12.110 | 1.300 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:12.130 | 1.320 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:12.154 | 1.344 |
10. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:12.221 | 1.411 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:12.411 | 1.133 |
12. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:12.440 | 1.162 |
13. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:12.521 | 1.243 |
14. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:12.714 | 1.436 |
15. | Romain Grosjean* | francia | Haas-Ferrari | 1:12.728 | 1.450 |
16. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:13.179 | 1.166 |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:13.265 | 1.252 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:13.323 | 1.310 |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:13.393 | 1.380 |
20. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | idő nélkül | |
* 3 rajthelyes büntetés baleset okozásáért |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Ricciardo | 1:12.013 | 1. | Ricciardo | 1:11.278 |
2. | Vettel | 1:12.415 | 2. | Räikkönen | 1:11.391 |
3. | Bottas | 1:12.434 | 3. | Vettel | 1:11.518 |
4. | Hamilton | 1:12.460 | 4. | Hamilton | 1:11.584 |
5. | Vandoorne | 1:12.463 | 5. | Bottas | 1:12.002 |
6. | Räikkönen | 1:12.639 | 6. | Ocon | 1:12.188 |
7. | Alonso | 1:12.657 | 7. | Pérez | 1:12.194 |
8. | Szirotkin | 1:12.706 | 8. | Alonso | 1:12.269 |
9. | Leclerc | 1:12.829 | 9. | Sainz | 1:12.286 |
10. | Pérez | 1:12.848 | 10. | Gasly | 1:12.313 |
11. | Grosjean | 1:12.930 | 11. | Hülkenberg | 1:12.411 |
12. | Gasly | 1:12.941 | 12. | Vandoorne | 1:12.440 |
13. | Sainz | 1:12.950 | 13. | Szirotkin | 1:12.521 |
14. | Ocon | 1:13.028 | 14. | Leclerc | 1:12.714 |
15. | Hülkenberg | 1:13.065 | 15. | Grosjean | 1:12.728 |
16. | Hartley | 1:13.179 | |||
17. | Ericsson | 1:13.265 | |||
18. | Stroll | 1:13.323 | |||
19. | Magnussen | 1:13.393 | |||
20. | Verstappen | idő nélkül |