Nem alakult jól a Ferrari finn versenyzőjének, Kimi Räikkönennek a Spanyol Nagydíja, miután autójában már a pénteki meghibásodás után ki kellett cserélni a belső égésű motort, a turbót és a hőenergia-átalakítót, amely komponenseknek eredetileg egészen a Monacói Nagydíj végéig kellett volna futniuk.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.148 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:18.259 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.281 |
Időmérő: 1. Hamilton: 1:16.173 |
VASÁRNAP |
verseny: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Verstappen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
A második szabadedzést követően aztán a versenyen újra erőt vesztett a finn Ferrarija, amiért zsinórban a második alkalommal esett ki Spanyolországban, miközben idei második nullázását volt kénytelen elkönyvelni.
Az autosport.com információi szerint a vizsgálatok után kiderült, hogy egy kábelhiba miatt álltak le a bal oldali hengerek, ez vezetett a hirtelen erővesztéshez. Mivel ez nem számít végzetes problémának, ezért a finn négykerekűjében nem kell újabb cserét végrehajtani, ám a pénteki gondok miatt a fejlesztéseket biztosan csak jóval csapattársa után kaphatja meg.
A Ferrari a tervezetteknek megfelelően a hetedik versenyhétvégén, vagyis Kanadában veti be a továbbfejlesztett motorját, amit így csak Sebastian Vettel használhat majd, míg Räikkönennek feltehetően egészen a Német GP-ig kell várnia a frissítésekre.
Ez azt jelenti, hogy 2007 világbajnokának összesen négy Grand Prix-t kell régebbi motorral teljesítenie, miközben a hétfutamos ciklust sem fogja kitölteni, ami nagy valószínűséggel a negyedik motor bevetéséhez fog vezetni – ezért már büntetés járna.
Öt verseny elteltével 47 pont Räikkönen lemaradása a vb-éllovas Lewis Hamilton mögött az egyéni bajnokságban.