F1: a Force India ötfutamnyi lemaradásban önmagához képest

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.05.23. 21:13
null
Pérez azeri dobogója sokat lendített csapata helyzetén (Fotó: AFP)
A Force India nem indította zökkenőmentesen a szezont, hiszen öt nagydíj után csak a 7. helyet foglalja el a konstruktőrök között, mialatt 35 ponttal gyűjtött kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ráadásul a mostani 18 világbajnoki egységből 15 pont Sergio Pérez meglepetésdobogójából származik, amit még az azeri káoszban kaparintott meg. A mexikói szerint jelenleg túl sok kompromisszumot kell kötniük ahhoz, hogy az autójuk kezelhetőbb legyen.

 

A csapat technikai igazgatója, Andrew Green nemrég beismerte, a Force India Spanyolországban érte el azt a szintet, amelyen a 2018-as idénynyitón kellett volna lennie. A gárda azóta többek között egy új első vezetőszárnyat is tesztelt, de azt még nem vetette be élesben, hiszen előbb az autó vezethetőségén kell javítani.

65. MONACÓI NAGYDÍJ
MÁJUS 24., CSÜTÖRTÖK
11.00–12.30: 1. szabadedzés
15.00–16.30: 2. szabadedzés
MÁJUS 26., SZOMBAT
12.00–13.00: 3. szabadedzés
15.00–16.00: időmérő edzés
MÁJUS 27., VASÁRNAP
15.10: a verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj

„A leginkább a leszorítóerő jelenti a problémát, ami ahhoz vezet, hogy túl sok kompromisszumot kell kötnünk az autó egyensúlyával kapcsolatban” – vallotta be Sergio Pérez az Autosport azon kérdésére, hogy mi a legnagyobb gond az idei konstrukcióval.

„Nagyon szoros csatában vagyunk a Haasszal, a Renault-val és a McLarennel. Ha bármennyit is előre tudunk lépni egy hétvégén, akkor az azonnal meglátszik az eredményeken. Bár kicsik a különbségek, úgy vélem, még mindig mi vagyunk a négyes csoport végén” – vázolta fel a jelenlegi erősorrendet.

Pérez ezt követően kiemelte, bár Spanyolországban előrelépett az alakulat, mégis kellettek más istállók problémái ahhoz, hogy ilyen jó helyezést ért el.

„Legyőztük a Haast, a McLarent és a Renault-t, olyan csapatokat, amelyek gyorsabbak voltak nálunk. Emellett a tabellán is sokkal jobban állunk, mint egyébként kellene. Remélhetőleg csökkenteni tudjuk a lemaradásunkat” – vallotta be őszintén.

A mexikói pilóta csapattársa, Esteban Ocon eközben csupán egyetlen pontot szerzett az idényben, amihez az is hozzájárul, hogy a Circuit de Catalunyán olajproblémák miatt kellett lemondania egy top 10-es pozícióról.

„A spanyol kvalifikáción nem volt túl jó a tempónk, a futamon azonban már versenyképesebbek voltunk, amit jól jelez, hogy mindketten az első tízben zárhattunk volna.”

Ocon ezután a középmezőny szoros csatájára is kitért, szerinte a fejlesztési verseny lesz a döntő.

„A megfelelő fejlesztések bevetése a kulcs, mivel nem minden újdonság működik jól. Ha hatékonyak tudunk lenni a következő futamokon, azzal sokat léphetnénk előre” – osztotta meg csapata célját a francia.

Legfrissebb hírek

Hamilton: Elfogadhatatlan, hogy mindkét alkalommal kiestem a Q1-ben

F1
13 órája

Norrisé a pole pozíció Piastri és Leclerc előtt; Hamilton már a Q1-ben kiesett a spái időmérőn

F1
18 órája

Verstappen aratott sikert a két McLaren előtt a spái sprintversenyen

F1
22 órája

F1 75: a Ferrari kettős győzelemmel tisztelgett Enzo Ferrari emléke előtt

F1
Tegnap, 9:10

Leclerc szerint bevált a fejlesztés, Hamilton rendkívül frusztrált volt a sprintidőmérő után

F1
2025.07.25. 18:58

F1-es LEGO-autóval fokozza az izgalmakat a Magyar Nagydíj előtt a LEGO Csoport

F1
2025.07.25. 17:14

Piastri és Norris közrefogta Verstappent; Hamilton már az első szakaszban kiesett a sprintidőmérőn

F1
2025.07.25. 16:10

Verstappen beékelődött a két McLaren közé a spái sprintidőmérő előtt

F1
2025.07.25. 12:13
Ezek is érdekelhetik