F1: Ricciardo már most büntetésre számít; Vettel is veszélyben

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.04.13. 11:45
null
Ricciardo és Vettel is veszélyzónában (Fotó: AFP)
Az idei szezonban a tavalyinál is kevesebb motorkomponensből gazdálkodhat a Formula–1 mezőnye, miközben rekordhosszú idényt kell teljesítenie. A szigorítások következtében a harmadik versenyhétvégén már több versenyző a büntetés határán táncol, köztük a vb-éllovas Sebastian Vettel is.

 

15. KÍNAI NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:33.999
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:33.482
SZOMBAT
05.00–06.00: 3. szabadedzés
08.00–09.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
08.10: a verseny (56 kör, 305.066 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj

Egy versenyző tavaly még mindegyik motorelemből négyet használhatott fel, amit 20 Grand Prix-ra kellett beosztania. A 2018-as, rekordhosszú kiírásban azonban már csak három (V6-os belső égésű motor, turbó, hőenergia-átalakító), illetve bizonyos komponensekből csupán kettő (mozgásienergia-átalakító, energiatároló, motorvezérlő) áll mindegyik pilóta rendelkezésére.

Most, az idény harmadik versenyhétvégéjén már három pilóta is elérte a maximálisan használható mennyiséget.

Valtteri Bottas még a szezonnyitó, melbourne-i nagydíjon törte össze az autóját az időmérő harmadik szakaszában, és az esetet követően a W09-ben cserélni kellett az energiatárolót és a motorvezérlőt is. A finn ezekből az elemekből már csak hátrasorolással együtt kaphat újakat.

Vele megegyező helyzetben van Kevin Magnussen, de a vb-éllovas Sebastian Vettelt és Daniel Ricciardót is fenyegeti a büntetés veszélye. Előbbi Ferrarijába a Bahreini Nagydíj harmadik edzése után kellett új motorvezérlőt építeni, míg az ausztrál négykerekűjébe a Kínai GP előtt szerelték be második energiatárolót.

Ricciardo Sanghajban elmondta, 90 százalékban biztos abban, hogy legalább egyszer hátra fogják sorolni az idény előrehaladtával.

„A második energiatárolót használom, ha még egyszer cserélünk, akkor büntetést fogok kapni. Kettőt kellene beosztani egy évre, mi egy versenyre egyet használtunk eddig, szóval nagyon úgy tűnik, hogy szankciót fogok kapni. Remélem, erre még bőven várni kell, viszont kilencven százalék, hogy nem fogjuk kihúzni eggyel.”

„Inkább csalódott vagyok, mintsem frusztrált, ahhoz túl korán van még, hogy az legyek” – osztotta meg az érzéseit a Red Bull pilótája.

Bár a Toro Rosso versenyzőinek autójában is cserélni kellett több komponenst, a Honda-erőforrást használó Pierre Gasly és Brendon Hartley még kaphat hátrasorolás nélkül új egységeket. A francia V6-os belső égésű motorból, a turbóból és a hőenergia-átalakítóból, míg az új-zélandi az utóbbi kettőből használja a második komponenst, amiből összesen három áll a mezőny minden tagjának a rendelkezésére.

Legfrissebb hírek

Már csak a Puskás hibátlan; Madaras Norbert: Csapataink kihozták magukból a maximumot

E-újság
56 perce

Russell szerint a Ferrari a szabályosság határát súrolta a hungaroringi versenyen

F1
57 perce

Hamilton: Sok dolog zajlik a háttérben, ami nem jó

F1
3 órája

„Megvolt a tempónk, hogy nyerjünk” – Leclerc frusztrált a hungaroringi verseny után

F1
5 órája

Jövőre a Hungaroringen már a Mansell-kanyarban száguldanak a pilóták

F1
7 órája

Piastri: A végén egy jó esélyem volt az előzésre, de nem jött össze

F1
7 órája

Szijjártó Péter: A Hungaroring csúcstechnológiás, és magyar maradt

F1
7 órája

Maga mögött tartotta Piastrit, így Norris nyerte meg a 40. Magyar Nagydíjat

F1
7 órája
Ezek is érdekelhetik