Az amerikai vezetőség a Formula–1 jövőjével kapcsolatban Bahreinben tartott, 75 perces találkozón prezentálta az alakulatok és az FIA képviselői előtt a 2021-es terveket.
Chase Carey, a Formula–1 elnöke kiemelte, hogy a legfontosabb a királykategóriában rejlő potenciál kiaknázása, hogy az F1 a világ vezető sportmárkájává válhasson.
„Az F1 nagyon gazdag történelmi múltra tekint vissza. Ezt meg kell őriznünk és védenünk, miközben kiaknázzuk a kategóriában rejlő potenciált, hogy a rajongók egy sokkal versenyképesebb és izgalmasabb sport középpontjában állhassanak. Ugyanarra vágyunk mindannyian: létrehozni a világ vezető sportmárkáját. Egy szurkolóközpontú, kereskedelmi szempontból sikeres, a csapatok számára jövedelmező, és technológiai innovációkat felvonultató sportágat."
A MOTOROK:
Az erőforrásnak olcsóbbnak, hangosabbnak (a motor fordulatszámát megnövelnék), erősebbnek és megbízhatóbbnak kell lennie, hogy minimalizálják a kiosztandó rajtbüntetések számát, mialatt a gyártóknak azonos motorral kell kiszolgálnia partnercsapatokat.
A Liberty Media az üzemanyag-használat jelenlegi korlátozásán is változtatna.
KÖLTSÉGVETÉSI SAPKA:
A német Auto Motor und Sport információi szerint a Formula–1-es istállók évi 150 millió dollárt költethetnek majd 2021-től, ami nem foglalja magába a versenyzők és a fontosabb vezetők fizetését, illetve a csapat marketingköltségeit sem. A sportág bevételeit eközben kiegyenlítettebben osztanák el a gárdák között, „bónusz juttatás” azonban az autóbeszállítóknak és a motorgyártóknak továbbra is járna.
IZGALMASABB VERSENYEK:
Növelni kell az előzések számát, és a pilóták teljesítményének kell előtérbe kerülnie. A Liberty Media a szurkolók számára „jelentéktelenebb” elemeket mindenképp egységesítené, de például az aerodinamikát, a felfüggesztést és a motorteljesítményt megtartaná, ezek azok a tényezők ugyanis, amelyek a kocsik teljesítménye közti különbségeket adják.