NYERTESEK
Kétségtelen, hogy a pályafutása 63. futamgyőzelmét arató Lewis Hamilton ezért a sikerért tett a legkevesebbet immár 212 F1-es versenyből álló karrierje során, hiszen a második biztonsági autós fázis után előbb Vettel fékezte el magát, amikor Bottast próbálta megelőzni, s került a négyszeres bajnok mögé, majd a finn csapattárs kapott defektet, és adta fel a versenyt két körrel a vége előtt. A brit pilóta így összesen három körön keresztül állt az élen, s pályafutása során soha ilyen keveset nem töltött még az élen olyan versenyen, amely aztán az ő győzelmével zárult. A korábbi csúcs a brit pilótától ebben a műfajban a 2011-es Kínai Nagydíj volt, ahol hat kört vezetve tudott győzni.
A nyertesek közé sorolhatjuk a dobogó második helyén végző Kimi Räikkönent is, hiszen már az is szép teljesítmény, ha valaki a hatodik helyről küzdi fel magát a másodikra, ám a finn világbajnoknak még ennél is nehezebb dolga volt. Miután ugyanis az első körben kitessékelte a futamból Ocont, megsérült a Ferrarijának első szárnya, amit kicseréltek a bokszban, s így a 12. helyről kezdhette meg a felzárkózást.
Sergio Pérez, a Force India mexikói pilótája csaknem két év – 2016 júniusa – után állhatott ismét dobogóra, miután a verseny végi kaotikus eseményeknek köszönhetően hirtelen a harmadik helyen találta magát. Ezzel Pérez a baki utcai pályán rendezett F1-es versenyek rövidke, hároméves történelmében az első pilóta lett, aki kétszer is dobogóra állhatott, hiszen legutóbbi dobogóját is Azerbajdzsán fővárosában érte el, csak akkor még Európai Nagydíjnak nevezeték a futamot.
PÉNTEK |
1. szabadedzés:1. Bottas 1:44.242 |
2. szabadedzés:1. Ricciardo 1:42.795 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés:1. Vettel 1:43.091 |
Időmérő edzés:1. Vettel 1:41.498 |
VASÁRNAP |
Verseny:1. Hamilton |
Nyilatkozatok a futam után |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj |
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
A Sabuer monacói újonca, Charles Leclerc pályafutása 4. futamán a 6. helyen végzett, így megszerezte első F1-es pontjait. A 20 éves ifjonc az első monacói pilóta, aki Louis Chiron 1950-es Monte-carlói GP-n elért 3. helyezése óta pontot tudott szerezni az F1-ben a hercegség zászlaja alatt versenyezve. Jeleznénk, amíg a két egymást követő monacói pontszerzés között 68 év telt el, a két pilóta 98 év eltéréssel látta meg a napvilágot.
VESZTESEK
Bőven van választék vesztesekből is az ilyen kaotikus futam után, a legnagyobbat talán Valtteri Bottas bukta, aki a gumikkal remekül gazdálkodva, egészen a második biztonsági autós fázisig húzta az első etapját, és vissza is tudott jönni a kerékcsere után Vettel elé, aki ráadásul az újraindítás után elfékezte magát és kiszállt a futamgyőzelemért folyó csatából. Így minden összeállt ahhoz, hogy a finn megszerezze pályafutása negyedik és idei első sikerét, ám arra nem számíthatott, hogy nem vesz észre némi törmeléket, amitől a célegyenes végén defektet kap, így két körrel a vége előtt dobhatta sutba a pezsgőzésről szóló terveit. Az idén már harmadik alkalommal állt úgy egy futam, hogy Bottasnak esélye volt a győzelemre, aztán mégsem jött neki össze. Ám amíg Bahreinben és Kínában legalább a második helyen végzett, most még a pontszerzés sem jött össze neki.
A legnagyobb vesztes címre a Red Bull csapata is jó eséllyel pályázhat, miután Max Verstappenbe hátulról belecsattant Daniel Ricciardo, s mindkét pilótának véget ért a futama. Most nem is feltétlenül a pilótákkal foglalkoznánk, hanem a csapattal, amely a legutóbbi három futamból kétszer is kettős kieséssel zárt. Hasonlóra az osztrák istálló „modern napjaiban” nem volt példa, csak a Vettel előtti hőskorszakban. A 2006-os szezon elején a Red Bull két pilótája Coulthard és Klien négy egymást követő versenyből háromszor is kettős kiesést produkált, Malajziában, a San Marinó-i Nagydíjon, majd a Nürburgringen rendezett Európai Nagydíjon sem jutott el a kockás zászlóig. Ne felejtsük persze a legnagyobb visszhangot kiváltó Red Bull-os ütközést, amikor a 2010-es Török Nagydíjon Vettel próbálta megelőzni első helyen haladó csapattársát, ám nem járt sikerrel, nekiütközött Webbernek, és kiesett – Webber versenyben maradt, és a 3. helyen zárt.
Romain Grosjean, a Haas francia pilótája egészen banális módon esett ki a vasárnapi futamon: a biztonsági autós időszak alatt sikerült a falba állítani autóját, miután véletlenül elállította a fékerőelosztást, majd beletaposott a fékbe. Az eredmény ismert. A francia nem először bénázott ilyen szinten, sőt, a mostanihoz kísértetiesen hasonló kiesést sikerült 2014-ben összehoznia az az évi Magyar Nagydíjon. Akkor Ericsson balesete miatt volt a pályán a biztonsági autó, amikor Grosjean a hármas kanyar után eldobta autóját. Korábban, szintén még a Lotus pilótájaként a 2012-es, emlékezetes belga rajtbaleset és eltiltása után röviddel Webberrel találkozott a Japán Nagydíjon, ami után megkapta az „első körös dilinyós” becenevet. Említhetnénk azt is, amikor a tavaly előtti Brazil Nagydíjon, a rajtrácsra vezető körben állította a falba a Haas-Ferrarit, vagy a tavalyi Olasz Nagydíj időmérőjét, amelyen az esőben jelezte csapatának hogy veszélyes ilyen vizesen a pálya, majd a bokszutca kijáratánál falnak is csapta autóját, miközben mindenki más gond nélkül közlekedett az aszfalton.
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 1 | 3 | 4 | 70 |
2. | Sebastian Vettel | 2 | 2 | 4 | 66 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 3 | 48 |
4. | Valtteri Bottas | – | 2 | 3 | 40 |
5. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 2 | 37 |
6. | Fernando Alonso | – | – | 4 | 28 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 22 |
8. | Max Verstappen | – | – | 2 | 18 |
9. | Sergio Pérez | – | 1 | 1 | 15 |
10. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 3 | 13 |
11. | Pierre Gasly | – | – | 1 | 12 |
12. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | 11 |
13. | Charles Leclerc | – | – | 1 | 8 |
14. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 8 |
15. | Lance Stroll | – | – | 1 | 4 |
16. | Marcus Ericsson | – | – | 1 | 2 |
17. | Esteban Ocon | – | – | 1 | 1 |
17. | Brendon Hartley | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Ferrari | 114 pont |
2. | Mercedes | 110 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 55 |
4. | McLaren-Renault | 36 |
5. | Renault | 35 |
6. | Force India-Mercedes | 16 |
7. | Toro Rosso-Honda | 13 |
8. | Haas-Ferrari | 11 |
9. | Sauber-Ferrari | 10 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |