PÉNTEK |
13.00–14.30: 1. szabadedzés |
17.00–18.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
14.00–15.00: 3. szabadedzés |
17.00–18.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
17.10: a verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 15., 08.10: Kínai Nagydíj |
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj |
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj |
A Liberty Media megérkezése óta sok változáson ment keresztül a Formula–1, többek között eltűntek a rajtrácslányok, új főcímzenét kapott a királykategória, míg az idei szezontól az európai futamok nagy része a megszokott 14 órás rajt helyett 15 óra 10 perckor kezdődik. Az amerikai vezetőség döntéseinek legfőbb oka az izgalom növelése, és pontosan ezért szólnak most a tárgyalások a versenyhétvégék teljes menetrendjének felborításáról is.
A pénteki másfél órás szabadedzések helyett két egyórás gyakorlás jutna a csapatoknak, amit a hagyományos időmérő követne szombat délelőtt. A kvalifikáción megszerzett pozíciók alakítanák ki a délutáni 100 kilométeres sprintverseny rajtfelállását, míg a rövid futam végeredménye adná a vasárnapi főverseny végleges rajtrácsát.
Az eredeti terv azonban még tovább csavart volna a helyzeten, aszerint az időmérő fordított sorrendje határozta volna meg a sprintverseny rajtsorát. Ezt az elképzelést végül Chase Careyék elvetették, hiszen ezzel azt kockáztatták volna, hogy túl sok kritika éri a „száguldó cirkuszt” a mesterséges izgalom kreálása miatt.
A 100 kilométeres sprintversenyt éppen az európai topligák futballmeccsei előtt rendeznék meg, miközben a pilótáknak nem kellene spórolnia a gumikkal és az üzemanyaggal sem, így a harc az utolsó körig tarthatna.