Amolyan nyílt titok a Mercedesszel kapcsolatban, hogy autói az időmérők első két szakaszában általában letekert motorral mennek, majd a Q3-ban – és annak is az igazán fontos részében – hirtelen előhúznak még némi tempót, és sokszor könnyedén legyőzik riválisaikat a pole pozícióért folytatott csatában.nyílt titok a Mercedesszel kapcsolatban, hogy autói az időmérők első két szakaszában általában letekert motorral mennek, majd a Q3-ban – és annak is az igazán fontos részében – hirtelen előhúznak még némi tempót, és sokszor könnyedén legyőzik riválisaikat a pole pozícióért folytatott csatában.
Úgy tűnik, ez ma sem történt másképp, ugyanis Lewis Hamilton csaknem hét tizeddel volt gyorsabb a melbourne-i időmérő legvégén a második Kimi Räikkönenhez képest, így a négyszeres világbajnokmeg is kapta a bizonyos „partimódra” utaló kérdést a sajtótájékoztatón.Hamilton viszont leszögezte: szó sincs erről, sőt, nincs is olyan gomb Mercedesének kormányán, amely plusz lóerőhöz segítené a Q3-ban.
Az alapján viszont, amit a német istálló csapatvezetője, Toto Wolff nyilatkozott nem sokkal később, úgy tűnhet, hogy valaki nem mond igazat a címvédő alakulatnál.
„Van partimód az autóban, és ezt be is kapcsoltuk a Q3-ban – ismerte el Hamilton főnöke. – Viszont nem az első és a második kör között volt meg ez a különbség, Lewis azt mondta, egyszerűen jól sikerült a későbbi köre, mindent megfelelően összerakott, és több sebességet vitt be a kanyarcsúcspontokba.”