F1: Wolff elismerte a partimódot – valaki nem mond igazat a Mercedesnél

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.03.24. 18:51
Bár Lewis Hamilton azonnal cáfolta a melbourne-i kvalifikációt követő sajtótájékoztatón, hogy „partimódra” kapcsolt volna a Q3 végén – megszerezve ezzel hetedik rajtelsőségét Ausztráliában –, főnöke, Toto Wolff ennek éppen az ellenkezőjéről számolt be. A kérdés már csak annyi, hogy kinek hihetünk...

Amolyan nyílt titok a Mercedesszel kapcsolatban, hogy autói az időmérők első két szakaszában általában letekert motorral mennek, majd a Q3-ban – és annak is az igazán fontos részében – hirtelen előhúznak még némi tempót, és sokszor könnyedén legyőzik riválisaikat a pole pozícióért folytatott csatában.nyílt titok a Mercedesszel kapcsolatban, hogy autói az időmérők első két szakaszában általában letekert motorral mennek, majd a Q3-ban – és annak is az igazán fontos részében – hirtelen előhúznak még némi tempót, és sokszor könnyedén legyőzik riválisaikat a pole pozícióért folytatott csatában.

Úgy tűnik, ez ma sem történt másképp, ugyanis Lewis Hamilton csaknem hét tizeddel volt gyorsabb a melbourne-i időmérő legvégén a második Kimi Räikkönenhez képest, így a négyszeres világbajnokmeg is kapta a bizonyos „partimódra” utaló kérdést a sajtótájékoztatón.Hamilton viszont leszögezte: szó sincs erről, sőt, nincs is olyan gomb Mercedesének kormányán, amely plusz lóerőhöz segítené a Q3-ban.

Az alapján viszont, amit a német istálló csapatvezetője, Toto Wolff nyilatkozott nem sokkal később, úgy tűnhet, hogy valaki nem mond igazat a címvédő alakulatnál.

„Van partimód az autóban, és ezt be is kapcsoltuk a Q3-ban – ismerte el Hamilton főnöke. – Viszont nem az első és a második kör között volt meg ez a különbség, Lewis azt mondta, egyszerűen jól sikerült a későbbi köre, mindent megfelelően összerakott, és több sebességet vitt be a kanyarcsúcspontokba.”

Legfrissebb hírek

F1 75: hiába Pironi elsősége, Jones nyert Kanadában – és világbajnok lett

F1
4 órája

F1 75: a legnagyobb csata egy második helyért

F1
Tegnap, 12:33

F1 75: jött, látott, győzött, eltűnt – egy mérnöki bravúr nyomában

F1
2025.07.16. 13:42

F1 75: Andretti karrierje legkedvesebb előzésével szomorította el Schecktert

F1
2025.07.15. 16:32

F1 75: Lauda kinevette a halált – negyedik hely az utolsó kenet után

F1
2025.07.14. 14:34

Formula–E: Wehrlein fontos pole pozíciót szerzett a második berlini időmérőn

Egyéni
2025.07.13. 13:00

F1 75: James Hunt és az egyik legnagyobb meglepetésgyőzelem

F1
2025.07.13. 11:27

F1 75: nem volt elég üzemanyag az autóban, meghiúsult az argentin ünnep

F1
2025.07.12. 14:59
Ezek is érdekelhetik