Már a rajtnál az élre tudott állni a második helyről induló Sebastian Vettel, ez meghatározó pillanata volt a versenynek a német számára. Bár a későbbiekben előfordult, hogy Valtteri Bottas kissé ráijesztett Vettelre, a német nagyon magabiztosan teljesített, és megszerezte első győzelmét a júliusi Magyar Nagydíj óta – pedig a rajtnál még azt hitte, hogy elszalasztja a lehetőséget arra, hogy hamar az élre álljon.
NOVEMBER 10., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:09.202 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:09.515 |
NOVEMBER 11., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:09.281 |
pole: Bottas 1:08.322, 2. Vettel 1:08.360 |
NOVEMBER 12., VASÁRNAP |
futam: 1. Vettel, 2. Bottas, 3. Räikkönen |
A HÁTRALÉVŐ FUTAM |
November 26., 14.00: Abu-dzabi Nagydíj |
„A rajtnál jól jöttem el, de aztán kicsit kipörögtek a kerekeim, és akkor azt hittem, hogy szertefoszlott a lehetőségem – emlékezett vissza a négyszeres világbajnok. – Azt hiszem, Valtteri még jobban szenvedett, ezért esélyem nyílt bejönni a belső ívre, ezzel szerintem kissé megleptem őt. Utána kritikus volt, hogy keményen nyomjuk. A safety car után próbáltam némi előnyt kiautózni és ezzel uralni a versenyt. Kemény futam volt, de ahogy beszéltük utána Valtterivel, nagyjából azonos volt a tempónk, így egyikünk sem hibázhatott.”
Szombaton csupán egy hajszállal szerezte meg Vettel előtt a pole pozíciót Valtteri Bottas, ma viszont a német már a rajtnál vissza tudott vágni a mercedesesnek. Bottas emiatt nagyon csalódott, és legszívesebben már most a szezonzáróra készülne.
„Mivel a pole-ból indultam, az egyetlen célom az volt, hogy megnyerjem a mai versenyt – mondta a finn. – Nagy csalódás, hogy már a rajtnál elvesztettük a győzelmet. Utána közel tudtam maradni, és megpróbáltam nyomást gyakorolni Vettelre, de semmire nem mentem vele. Lewis viszont remek munkát végzett, és értékes pontokat szerzett. Én pedig már Abu-Dzabira koncentrálok.”
Kimi Räikkönen – aki felállhatott a dobogó legalsó fokára – úgy véli, hogy nagyjából olyan gyorsak voltak, mint a Mercedes, ám ő személy szerint pont emiatt volt kénytelen lemondani a győzelemről. Arra pedig, hogy a végén akár el is bukhatta volna a harmadik helyet Lewis Hamiltonnal szemben, a tőle megszokott módon reagált.
„Az első szett gumin kissé trükkös volt az autó egyensúlya, de az etap végére szerencsére jobb lett – emlékezett vissza Räikkönen. – Jól kezelhető volt az autó, akár az előttem lévő srácokat is el tudtam volna kapni, de lehetetlen ezen a pályán előzni, amikor ennyire hasonló tempójuk van az autóknak. Lewis a végén közel került hozzám, de én is közel voltam Sebastianhoz és Valtterihez, így nem különösebben aggódtam miatta.”
Miután tegnapi autótörése miatt már néhány perc után véget ért az időmérő Lewis Hamilton számára, az immáron négyszeres világbajnok brit nem volt könnyű helyzetben. A Mercedes ráadásul több motorkomponenst is kicserélt az autójában, így csak a bokszutcából kezdhette meg a versenyt. Hamilton ennek ellenére sok előzést és magabiztos teljesítményt bemutatva negyedikként láthatta meg a kockás zászlót Interlagosban.
„Jól éreztem magam ma. Olyan volt, mint még a gokartos időkben, amikor mindig a rajtrács végéről indultam – idézte fel a múltat a brit. – Amikor reggel felkeltem, csak az volt a célom, hogy jóvá tegyem a tegnapi hibámat, büszke legyen rám a csapat és szerezzek néhány pontot. A végén megpróbáltam megszerezni a harmadik helyet, de kifogytam a gumikból. Viszont amiatt is nagyon hálás és boldog lehetek, hogy végül a negyedik lettem.”
Már tegnap sem vázolt fel túl jó esélyeket a mai futamra Max Verstappen, így a Red Bull hollandja számított arra, hogy ma komolyabban elmaradnak a Ferraritól és a Mercedestől. Verstappen végül az ötödik lett csapattársa, Daniel Ricciardo előtt, és nem érzi úgy, hogy ennél több volt a versenyükben.
„Ez a legjobb pozíció, amire ma képesek voltunk – vélekedik a holland. – Sokat veszítettünk az egyenesekben, ez látható volt akkor is, mikor Lewis megelőzött engem. Egyszerűen esélytelenek voltunk ezen a pályán, amit nagyon nehéz elfogadni. Ha a pozitív oldalt akarjuk nézni, legalább az első tíz-tizenöt körben elég versenyképesek voltunk.”
Fernando Alonso az utolsó kanyarig próbálta elkapni az előtte haladó és végül előtte célba érő Felipe Massát, ám a futam végén meg kellett elégednie a nyolcadik hellyel, amelyet – nem meglepő módon – a Honda-motor gyengeségével magyaráz a kétszeres világbajnok. Alonso mellesleg nem kicsit szúrt oda a jövőre Renault-ról Hondára váltó Toro Rossónak, annak viszont örül, hogy számára hamarosan véget ér ez a nehézségekkel teli szezon.
„Többször is nagyon közel voltam Massához az utolsó kanyar kijáratánál, de még úgy is el tudott húzni előlem, hogy használhattam a DRS-t. A tempónk hiánya igencsak aggasztó lehet a Toro Rosso számára a jövő szezont nézve. Még mindig szégyen, hogy ekkora az erőforrásbéli lemaradásunk, és a plusz töltöttséggel, a DRS-sel és minden mással is gyorsabbak nálunk az egyenesben a többiek” – fejtette ki elégedetlenségét a spanyol.
„Tegnap, azt hiszem, huszonöt kilométer/órás volt a lemaradásunk, ma ez a DRS-sel akár negyven-ötven is lehetett, szóval hihetetlen, hogy így is sikerült egyesek előtt végeznünk. Már csak Abu-Dzabi van hátra, és véget ér egy újabb bonyolult év. Remélhetőleg akkor kell utoljára ilyen körülmények között versenyeznünk.”
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:31:26.260 |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 2.762 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 4.600 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 5.468 mp h. |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 32.940 mp h. |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 48.691 mp h. |
7. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:08.882 p h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:09.363 p h. |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:09.500 p h. |
10. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1 kör h. |
12. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
13. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
16. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Renault | 40 | |
Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 0 | |
Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 0 | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 0 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 9 | 12 | 19 | 345 |
2. | Sebastian Vettel | 5 | 12 | 17 | 302 |
3. | Valtteri Bottas | 2 | 12 | 18 | 280 |
4. | Daniel Ricciardo | 1 | 9 | 14 | 200 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 7 | 15 | 193 |
6. | Max Verstappen | 2 | 4 | 12 | 158 |
7. | Sergio Pérez | – | – | 16 | 94 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 17 | 83 |
9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 10 | 54 |
10. | Felipe Massa | – | – | 12 | 42 |
11. | Lance Stroll | – | 1 | 7 | 40 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 7 | 35 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 8 | 28 |
14. | Kevin Magnussen | – | – | 5 | 19 |
15. | Fernando Alonso | – | – | 4 | 15 |
16. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 13 |
17. | Jolyon Palmer | – | – | 1 | 8 |
18. | Pascal Wehrlein | – | – | 2 | 5 |
19. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 5 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 625 |
2. | Ferrari | 495 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 358 |
4. | Force India-Mercedes | 177 |
5. | Williams-Mercedes | 82 |
6. | Toro Rosso-Renault | 53 |
7. | Renault | 49 |
8. | Haas-Ferrari | 47 |
9. | McLaren-Honda | 28 |
10. | Sauber-Ferrari | 5 |