NYERTESEK
Lewis Hamiltonnak nem volt elég egyszer megnyernie a Belga Nagydíjat, simán vezetett, amikor a Force Indiák ütközése után a pályára küldték a biztonsági autót, és a kerékcserék után több mint tíz körön át lágy gumikon kellett védekeznie az ultralágyakon támadó Sebastian Vettellel szemben.
A gumik közötti teljesítménybeli különbséget ismerve úgy tűnt, nem lesz esélye, de végül maga mögött tartotta riválisát, és fontos lélektani sikert is aratott.
AUGUSZTUS 25., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:45.502 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:44.753 |
AUGUSZTUS 26., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:43.916 |
pole: Hamilton 1:42.553, 2.Vettel 1:42.795 |
AUGUSZTUS 27., VASÁRNAP |
futam: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Ricciardo |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 3., 14.00: Olasz Nagydíj |
Szeptember 17., 14.00: Szingapúri Nagydíj |
Október 1., 9.00: Malajziai Nagydíj |
„Ez kicsit olyan volt, mint a NASCAR-ban, ott szokták minden ok nélkül a pályára küldeni a biztonsági autót. A légterelőt eltakaríthatták volna virtuális biztonsági autós időszak alatt is, de versenyt akartak" – mondta Hamilton, aki úgy érezte, nemcsak Vettelt győzte le, hanem azokat is, akik ellenfele győzelmét akarták.
Daniel Ricciardo a Spanyol és az Osztrák Nagydíj között zsinórban öt futamon végzett dobogós helyen, de a Brit Nagydíj ötödik helyezésével megszakadt a jó sorozat. A Magyar Nagydíj rajtjánál Max Verstappen lökte ki az ausztrált, aki Belgiumban visszatért a dobogóra.
Ricciardónak Sebastian Vettelhez hasonlóan a biztonsági autós időszak adott lehetőséget a feljebb lépésre, az újrainduláskor új ultralágy gumikon támadhatta Valtteri Bottast, és zseniális manőverrel meg is előzte az Eau Rouge után.
„Az amerikai futballban Hail Marynek hívják, amikor a végén mindent egy lapra tesznek fel. Ez nem Hail Mary, hanem Hail Daniel volt – mondta Ricciardo. – Nagyon elégedett vagyok, megint sikerült helyzetbe hoznunk magunkat, amihez szerencse is kell. Ahhoz viszont már nem, hogy azt a lehetőséget ki is használjuk."
Ricciardo azt is elmondta, hogy a harmadik helyen száguldva látta igazán, hogy a Kimi Räikkönen, Bottas páros nincs azonos szinten a Hamilton, Vettel duóval.
További nyilatkozatokat ide kattintva olvashat!
Nico Hülkenberg a Renault Brit Nagydíjon bevetett padlólemezét használva bebetonozta magát a három élcsapat és a középmezőny közötti űrbe. Mindhárom időmérőn a Red Bull mögött zárt, és ha a Magyar Nagydíjon nem kap öt rajthelyes büntetést, a Brit és a Belga Nagydíjhoz hasonlóan a versenyen is a Ferrarik, Mercedesek és Red Bullok mögött ért volna célba.
A Renault már nemcsak egy körön, hanem versenytávon is versenyképes, így a pontokat egymaga halmozó Hülkenberg révén csupán 11 pontra van a csapat-vb 5. helyén álló Williamstől.
„Megint bebizonyítottuk, hogy most már a mienk a negyedik legjobb autó az F1-ben. Az elején pedig még szórakoztam is, jókat csatáztunk. A Force India, a Williams és a Haas a három legnagyobb riválisunk” – fogalmazott a német.
VESZTESEK
A legutóbbi három versenyhétvége tisztán megmutatta, hogy a Mercedes és a Ferrari közötti erőviszonyok pályáról pályára változnak. A Mercedes esélyt sem adott a Ferrarinak Silverstone-ban, a Hungaroringen az olaszok arattak kettős győzelmet, míg Spa ismét a Mercedes terepe volt. Sebastian Vettel ennek ellenére közel került hozzá, hogy a rivális „felségterületén" arasson győzelmet, de hiába váltott a végén friss ultralágy gumikra úgy, hogy közvetlen közelről támadhatta Hamiltont, nem tudta kihasználni, és elszalasztotta a papírforma felborításának lehetőségét. A német szerint egy igazán jó esélye volt, de nem dolgozta ki jól az akciót.
„Tudtam, hogy a gumik nekem kedveznek, de túlságosan is jól kaptam el az ütemet az újrainduláskor, túl közel kerültem Lewishoz. Ha még egyszer újraindítanák a versenyt, másképp csinálnám" – mondta Vettel.
„Csak kilencvenszázalékos gázt adtam, hogy közel kerüljön. Így is történt, Sebastiannak ezért el kellett vennie a gázt. Ha távolabb van, talán az Eau Rouge előtt megelőz, de akkor meg a hosszú egyenesben visszaelőzöm" – mondta Hamilton, hozzátéve, hogy ehhez az is kellett, hogy véletlenül rossz üzemmódba kerüljön a motorja.
Az angol csapattársa, Valtteri Bottas ezen a hétvégén közel sem volt olyan gyors, mint Hamilton, de arra, hogy csak az ötödik helyen ér célba, a finn sem mert gondolni. Ám a lágy gumikon a hajrában tehetetlen volt az ultralágyon támadó riválisok ellen.
„A biztonsági autó mögött autózva éreztem, hogy percről percre rémesebb állapotba kerülnek a gumik. Alig volt tapadás, annyira lehűltek. Mögöttem Daniel nagyon gyors volt, arra figyeltem, hogy az egyes kanyarban ne előzzön meg, de ezzel ritmust vesztettem. Fél kör kellett ahhoz, hogy elkezdjenek tapadni a gumik, de ekkor már késő volt" – szomorkodott a vb-csatából ezen a versenyen talán végleg kiszálló Bottas.
Ugyanúgy, ahogy Ausztriában, Max Verstappen a verseny előtt az egész szektort megtöltő holland szurkolótáborral fotózkodott, hogy aztán, ahogy a Red Bull Ringen, csalódottan szálljon ki az autójából még a verseny közben.
„A versenyek felét fel kellett adnom, ahogy a rádióban is mondtam, ez hihetetlen. Ez már hatodszor fordul elő, ne mondják többé nekem, hogy ez balszerencse! De tényleg, már Fernandóval csatázunk azon, hogy ki esik ki több versenyen" – mondta Verstappen, aki arra a felvetésre, hogy látja-e értelmét a csapatváltásnak, többnyire mellébeszélt, mondván, most csak a jelennel foglalkozik.
A holland szurkolók tízezreivel együtt szenvedő Verstappen új „riválisa", Fernando Alonso a rajtnál kiválóan manőverezve feljött a hetedik helyre, de ezt követően az egyenesekben könnyedén kikerülgették őt a riválisok, és a 12. helyig visszacsúszott, mielőtt feladta a versenyt. Bár kapásból csalódottan beszélt, megerősítette, hogy még nem ment el teljesen a kedve a Formula–1-től.
„Persze, hogy élvezem. Ráadásul, a nekem kínált ajánlatok alapján értékesebb vagyok, mint valaha. Ezt még hét-nyolc versenyen át kibírom, de döntenem kell arról, mi lesz utána. Nem volt minden rossz, az időmérő és a rajt rendben volt – mondta Alonso, aki a Honda-motorra panaszkodott. – Egy gyenge pontja van az autónak, azon kell változtatnunk. A következő hetekben meglátjuk, hogy alakul a jövő. Meg kell találnunk a megoldást, mert a McLaren túl jó csapat ahhoz, hogy a motor miatt így szenvedjen."
A futam nagy vesztesei közé tartozik a Force India is, hiszen Esteban Ocon és Sergio Pérez kétszer is koccant egymással a versenyen az Eau Rouge előtt, a második eset az istálló kettős pontszerzésébe került. A Force India pilótáinak és igazgatójának reakcióját ide kattintva olvashatja el.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:24:42.820 |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 2.358 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 10.791 mp h. |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 14.471 mp h. |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 16.456 mp h. |
6. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 28.087 mp h. |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 31.553 mp h. |
8. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 36.649 mp h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 38.154 mp h. |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 39.447 mp h. |
11. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 48.999 mp h. |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 49.940 mp h. |
13. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 53.239 mp h. |
14. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 57.078 mp h. |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:07.262 p h. |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:09.711 p h. |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 2 kör h.* |
*nem ért célba | ||||
FELADTÁK | megtett körök | |||
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 25 | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 7 | |
Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 2 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 4 | 9 | 12 | 220 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 7 | 12 | 213 |
3. | Valtteri Bottas | 2 | 8 | 11 | 179 |
4. | Daniel Ricciardo | 1 | 6 | 9 | 132 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 10 | 128 |
6. | Max Verstappen | – | 1 | 6 | 67 |
7. | Sergio Pérez | – | – | 9 | 56 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 11 | 47 |
9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 8 | 36 |
10. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 34 |
11. | Felipe Massa | – | – | 7 | 27 |
12. | Romain Grosjean | – | – | 6 | 24 |
13. | Lance Stroll | – | 1 | 3 | 18 |
14. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | 11 |
15. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 10 |
16. | Pascal Wehrlein | – | – | 2 | 5 |
17. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 4 |
18. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 392 |
2. | Ferrari | 348 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 199 |
4. | Force India-Mercedes | 103 |
5. | Williams-Mercedes | 45 |
6. | Toro Rosso-Renault | 40 |
7. | Haas-Ferrari | 35 |
8. | Renault | 34 |
9. | McLaren-Honda | 11 |
10. | Sauber-Ferrari | 5 |