A Mercedes 2010-ben tért vissza gyári csapatként a Formula–1-be, de igazán 2014-től lett meghatározó szereplője a sportágnak, hiszen azóta minden évben ők nyerték a konstruktőri világbajnokságot, valamint az egyéni vb-cím is valamelyik versenyzőjüké lett.
Éppen azért, mert az elmúlt években ennyire sikeresek voltak, Eddie Jordan szerint nem lenne meglepő, ha rövidesen eladnák a csapatot, és – ahogy azt a visszatérés előtt is tették – csupán motorszállítóként maradnának a sorozatban.
„A Mercedes valószínűleg távozik 2018 végén. Idén és jövőre még a bajnoki címért harcolnak, majd a stuttgarti vezetőség úgy dönt, hogy eladják az istállót, és motorszállítóként maradnak a sportágban. Én is így tennék a helyükben, hiszen a Mercedes mindent megnyert az utóbbi években, és ennél már csak rosszabb jöhet a számukra" – vázolta fel a lehetséges helyzetet Jordan, aki 2012-ben elsőként jósolta meg, hogy Michael Schumacher végleg visszavonul és Lewis Hamilton ül a helyére.
„Jó ötlet lenne visszatérni ahhoz, amihez a legjobban értenek, vagyis a magas színvonalú erőforrások gyártásához és fejlesztéséhez. Monacóban beszélgettem is erről hosszabban dr. Zetschével (a Daimler elnöke – a szerző). Elmondtam az ötletemet, és nem úgy tűnt, mintha nem értene velem egyet. De természetesen nem mentünk bele a részletekbe.”
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azonnal cáfolta a feltételezést, és egyenesen rosszindulatúnak nevezte azt, akitől ez származik.
„Monaco olyan hely, ahol az emberek szeretnek szórakozni, és úgy tűnik, egyesek kicsit komolyabban vették ezt – vélekedett Wollf. – Ez a híresztelés teljesen alaptalan, sőt, rosszindulatú felvetés valaki részéről. A Mercedes biztos megállapodással rendelkezik a Formula–1-gyel arról, hogy 2020 végéig a sportágban versenyez, sőt, a hosszabb távú maradásról is tárgyalunk az új tulajdonosokkal.”