F1: sok a kérdőjel, de a Sauber mindenre nyitott a Hondával

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.05.10. 13:04
Nemrégiben megegyezett a Sauber a Hondával, így a svájci csapatnak is a japán motorgyártó szállítja az erőforrást a jövő szezontól. Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke egyelőre nem árult el részleteket az együttműködésről, de elmondása szerint ők mindenre nyitottak új motorszállítójukkal.


A Sauber 2010 óta vásárolja erőforrásait a Ferraritól, ám részben azért, mert az olaszok az idén csak az egy évvel korábbi motort bocsájtják a Sauber rendelkezésére, a svájci istállónál úgy döntöttek, hogy ideje váltani. A bejelentés a Hondával való együttműködésről az Orosz Nagydíj hétvégéjén történt, de Monisha Kaltenborn szerint eddig sok a kérdőjel a jövővel kapcsolatban. Ők azonban mindenképp nyitottan állnak a közös munkához.
A Sauber 2010 óta vásárolja erőforrásait a Ferraritól, ám részben azért, mert az olaszok az idén csak az egy évvel korábbi motort bocsájtják a Sauber rendelkezésére, a svájci istállónál úgy döntöttek, hogy ideje váltani. A bejelentés a Hondával való együttműködésről az Orosz Nagydíj hétvégéjén történt, de Monisha Kaltenborn szerint eddig sok a kérdőjel a jövővel kapcsolatban. Ők azonban mindenképp nyitottan állnak a közös munkához.

„Meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok – vélekedett Kaltenborn. – Jelenleg a folyamat elején tartunk. Nem ismerjük a Honda és a McLaren együttműködésének részleteit, de a mi helyzetünk más, és majd kiderül, hogyan profitálhatunk egymástól. Korábban előfordult, hogy gyári csapatként működtünk, most viszonyt az ilyen istállók partnercsapatai közé tartozunk. Ennek ellenére tudjuk, hogy sok lehetőségünk van, és ez volt az egyik oka annak, hogy megállapodtunk a Hondával. Nagyon korai lenne kijelenteni, hogy pontosan mit fogunk csinálni, de az biztos, hogy mi mindenre nyitottak vagyunk.”

A közös munkából a Honda is sokat profitálhat, hiszen az együttműködés nem csak a motorszállításra korlátozódik, a japán gyártó ugyanis többek között a Sauber híresen jól felszerelt és korszerű szélcsatornáját is használhatja. A svájci csapat számára mellesleg nem ismeretlen a komolyabb együttműködés a motorgyártókkal, így felhasználhatják korábbi tapasztalataikat is a jelenlegi helyzetben.

„Ahogy az ilyen helyzetekben szokás, bármilyen döntést hozunk, előtte egyeztetnünk kell róla a partnerünkkel. Ezúttal is így tettünk a korábbi partnereinkkel. Meghallgattuk a véleményüket, és megfogadtuk a tanácsaikat. Végső soron ez az egész csapat felelőssége. Mi vagyunk az az istálló, amely színeiben versenyzett az eddigi utolsó japán pilóta, aki dobogóra állhatott, ráadásul ez pont Japánban történt. Emiatt nagyon különleges helyzetben vagyunk.”

A Sauber csapatfőnöke ezzel Kobajasi Kamuira utalt, aki 2010 és 2012 között versenyzett a svájci istállónál, és egyetlen dobogós helyezését a 2012-es Japán Nagydíjon szerezte, amikor a harmadik helyen intették le. Kobajasi óta mellesleg egy japán pilóta sem indult F1-es versenyen, de akár ez is változhat a Honda jóvoltából, leginkább a jelenleg a Formula–2-ben versenyző Macusita Nobuharu lehet esélyes az F1-es bemutatkozásra.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik