Bottas megszerezte élete első pole pozícióját a Bahreini Nagydíjon, a rajtot követően pedig meg is tudta őrizni a vezetést, míg csapattársa, Lewis Hamilton veszített egy pozíciót és visszaesett a harmadik helyre Sebastian Vettel mögé. A safety car pályára küldése, a kissé eltérő gumistratégia és Hamilton büntetése azonban a ferraris németnek kedvezett, aki az élre ugrott, és előnye a verseny hajrájában meglehetősen nagyra nőtt az akkor harmadik helyen álló Hamiltonhoz képest.
A brit az élmezőnyből utolsóként állt ki a második kerékcseréjére, és a friss gumikon néhány körön belül utolérte Bottast, Vettelt azonban már nem tudta elkapni. Ezek után a Mercedesnél elismerték, ha korábban szólnak Bottasnak, hogy engedje el Hamiltont, ráijeszthettek volna a Ferrarira, ami okot ad arra, hogy az istálló átgondolja a hozzáállását a csapatutasításhoz.
„Egyáltalán nem örülnénk neki, ha alkalmaznunk kellene – ismerte el Wolff. – Nem így álltunk ehhez a kérdéshez az elmúlt években, de a jelenlegi helyzetünk más, amit alaposan ki kell elemeznünk. Szeretnénk azonos feltételeket biztosítani a versenyzőink számára a futamok kezdetén, és rájuk bízni a dolgok alakulását. A futam végén azonban mindenki láthatta, hogy szóltunk Valtterinek, mert úgy éreztük, csak így lehet esélyünk nyerni."
Az osztrák csapatfőnök ezzel arra utalt, hogy míg az elmúlt három esztendőben kizárólag a Mercedesnek, vagyis Hamiltonnak és Nico Rosbergnek volt esélye a világbajnoki címre, idén a német istállónak a Ferrarival is meg kell küzdenie a végső győzelemért.
„Ha mindkét kocsink az első sorból rajtol, s éppen az első és a második helyen állnak, hagynod kell őket versenyezni. De ha az egyik autóddal gond van, ahogy az nálunk történt, meg kell fontolnod a csere lehetőségét, amit mi eleinte nem tudtunk megtenni, mert köztünk volt az egyik Ferrari" – ecsetelte Wolff.
A szezon ennyire korai szakaszában azonban a Mercedesnél még nem tartják indokoltnak a csapatutasítás bevezetését.
„Három versennyel a szezonkezdet után még nem szeretnénk ehhez folyamodni."