Lewis Hamilton a világbajnoki küzdelem lélektani oldalát fejtegette Malajziában, miután az újságírók arról faggatták, Rosberg formajavulásában mekkora szerepet játszott, hogy a szezon előtt a Mercedes több pontot megcserélte a szerelői stábjukat.
„Az ilyen döntések hatása nem szakmai, hanem lélektani. Ha valami jól működik, miért változtatják meg? Az ilyen módosításoknak nem várt hatásuk lehet, de jobb, ha nem megyünk bele mélyebben – mondta Hamilton, aki felkészültnek érzi magát a vb-hajrára. – Nem mondanám, hogy súlyosabb helyzetben vagyok, mint bármikor korábban. Vannak jó és rossz sorozatok, változik az ember formája és szerencséje, igaz, nem mindig ugyanúgy kezeli a helyzetet. Majd kiderül, hogy mi lesz."
Amikor arról kérdezték az angolt, mit tart fontosnak a formajavuláshoz, azt mondta, tiszta hétvégéket szeretne, amelyeken sokat autózhat. A Malajziai Nagydíj első napja jól alakult számára, a második edzésen a leggyorsabb volt, és tényleg annyit körözött, amennyit csak akart.
A Mercedes mögött a Ferrari és a Red Bull csatázik, mindkét csapat pilótái elégedettek voltak az első edzésnap után.
„Nem éreztem teljesen jól magam a kocsiban, de szombatra javíthatunk a helyzeten. Meglepően jó köridőket értem el, főleg ha azt nézzük, milyennek éreztem a kocsit" – mondta Kimi Räikkönen.
Sebastian Vettel tavaly nyert Sepangban, az idén szerinte ez álom marad.
„Nem rossz, ha álmodozik az ember, de fontos, hogy közben ébren maradjon. A Mercedes túl erős, nem vagyunk azon a szinten, hogy a győzelemről beszéljünk. De ha jön egy lehetőség, ahogy tavaly is, akkor meg kell ragadnunk. Egy körön biztatóbb a helyzetünk, mint hosszú távon" – mondta Vettel.
A Ferrari tavalyi győzelmére alapozta a Red Bull, hogy Sepangban nehéz lesz legyőznie a Ferrarit. Daniel Ricciardo szerint azonban lesz esélyük rá, hogy megverjék az olasz csapat autóit.
„Azt vártuk a Ferraritól, hogy gyors lesz. Én a magam részéről elmaradtam attól, amit vártam, a többiek jobban kihasználták az új aszfalt extra tapadását. Bár az időmérőn is az várható, hogy a Ferrari előttünk marad, a versenyen lesz esélyünk rá, hogy legyőzzük. Szárazon javulnunk kell, de nem esünk kétségbe, ha jön egy kis eső" – mondta Ricciardo. Az előrejelzések szerint hiába lesz helyi idő szerint szombaton 17 órakor az időmérő, a vasárnap 15 órakor rajtoló futamon nagyobb esély lesz záporra vagy zivatarra.
SZEPTEMBER 30., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Rosberg 1:35.227 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:34.944 |
OKTÓBER 1., SZOMBAT |
8.00–9.00: 3. szabadedzés |
11.00–12.00: időmérő edzés |
OKTÓBER 2., VASÁRNAP |
9.00: a verseny (56 kör, 310.408 km) rajtja |
A KÖVETKEZŐ VERSENYEK |
Október 9., 7.00: Japán Nagydíj |
Október 23., 21.00: Amerikai Nagydíj |
Október 30., 20.00: Mexikói Nagydíj |
Az ausztrál a versenytempójában bízik, nem alaptalanul. A 19. születésnapját pénteken ünneplő Max Verstappen a versenyszimulációján lágy gumikon tartotta a lépést a Mercedesekkel, közepesen kemény gumikon viszont körönként majdnem hét tizeddel gyorsabb volt Rosbergnél (Hamilton kemény keverékkel ment, mindkettejüknél gyorsabban), ami nem kis különbség.
„A Mercedes mérnökei rághatják a körmüket, és remélhetik, hogy Max autója nem volt annyira megtankolva, mint Nicóé" – mondta sejtelmesen Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója.
„Az első edzés az építkezésé volt, a másodikon az egykörös tempónkon még lenne mit javítani. Ám a hosszú menetekben nagyon erős az autó. Bármit megtehettem az autóval, úgy vehettem a kanyarokat, ahogy jólesett, és végig nagyon gyors voltam" – mondta Verstappen.
Az edzésnap jelenete Kevin Magnussené volt, akinek a bokszutcában ki kellett ugrania lángoló Renault-jából. Felvetődött a kérdés, ilyen gyorsan szabadult volna a fejvédő kerettel ellátott kocsiból is?
„Bizonyára más lett volna. Még nem mentem fejvédővel felszerelt autóval, ezért nem én vagyok az, aki ezt a legjobban meg tudja ítélni – mondta Magnussen, aki szerint az eddigi mérésekkel kiszámított öt másodperccel hosszabb kiszállási idő ilyen esetben elfogadhatatlan. – Szerintem öt másodperc ilyen esetben túl sok idő, nem akarsz öt másodpercig a tűzben ülni vagy állni. Érdekes kérdés..."
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.944 | átlag: 210.174 km/ó | 35 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:35.177 | 0.233 mp h. | 36 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:35.605 | 0.661 | 37 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:35.842 | 0.898 | 31 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:36.037 | 1.093 | 29 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:36.284 | 1.340 | 33 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:36.296 | 1.352 | 27 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:36.337 | 1.393 | 30 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:36.390 | 1.446 | 37 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:36.715 | 1.771 | 22 |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:36.836 | 1.892 | 30 |
12. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:36.940 | 1.996 | 36 |
13. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:37.016 | 2.072 | 37 |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:37.048 | 2.104 | 28 |
15. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:37.110 | 2.166 | 19 |
16. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.297 | 2.353 | 29 |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:37.449 | 2.505 | 28 |
18. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:37.547 | 2.603 | 26 |
19. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:37.664 | 2.720 | 19 |
20. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:37.789 | 2.845 | 25 |
21. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:37.878 | 2.934 | 34 |
22. | Esteban Ocon | francia | Manor-Mercedes | 1:37.990 | 3.046 | 36 |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:35.227 | átlag: 209.549 km/ó | 25 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:35.721 | 0.494 mp h. | 25 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:36.315 | 1.088 | 16 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:36.331 | 1.104 | 18 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:36.510 | 1.283 | 18 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:36.753 | 1.526 | 27 |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:36.973 | 1.746 | 26 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:37.513 | 2.286 | 26 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:37.601 | 2.374 | 27 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:37.613 | 2.386 | 20 |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.847 | 2.620 | 29 |
12. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:37.861 | 2.634 | 17 |
13. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:37.886 | 2.659 | 22 |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:37.921 | 2.694 | 20 |
15. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.055 | 2.828 | 25 |
16. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:38.184 | 2.957 | 18 |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:38.313 | 3.086 | 20 |
18. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:38.339 | 3.112 | 24 |
19. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:39.148 | 3.921 | 23 |
20. | Esteban Ocon | francia | Manor-Mercedes | 1:40.036 | 4.809 | 28 |
21. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:40.627 | 5.400 | 26 |
22. | Kevin Magnussen | dán | Renault | idő nélkül | 2 |