A német pilóta tíz másodperces időbüntetést kapott, amikor csapata nemcsak azt közölte vele, hogy milyen üzemmódba tegye a meghibásodott váltóját, hanem azt is, hogyan kerülheti el az újabb problémát. Utóbbi üzenet minősült vezetéstechnikai utasításnak.
Bár Rosberg elvesztette a második helyezését, és hivatalosan harmadik lett, többen felháborodtak. Egyrészt, mert Ausztriában a Force India nem szólhatott Sergio Péreznek a fékhibájáról, és a mexikói kiesett az utolsó körben. Másfelől, mert ha 10 másodperc ezért a büntetés, a csapatok jelezték, a jövőben bárki bevállalhat ennyiért egy olyan vezetéstechnikai tanácsot, amellyel a tíz másodpercnél sokkal többet nyerhet a pilóta versenytávon.
Az FIA erre azt találta ki, hogy ha valakinek vezetéstechnikai tanácsot adnak, vagy műszaki hibáról érkezik tájékoztatás, a rádióüzenetben a bokszba is kell rendelni a pilótát az autó kivizsgálására vagy megjavítására. Ez sokkal nagyobb időveszteség, mint a 10 másodperces büntetés.
Az alapbeállításokról továbbra is lehet üzenni, de csak akkor, ha a módosítás következtében nem javul az autó teljesítménye.
Sőt, mostantól a bokszutcában lévő autóval is meg lehet osztani bármilyen információt, nem csak a garázsban állóval. Azaz egy jobb beállításért elég lehet áthajtani a bokszutcán.