Már az sem volt biztos, hogy időben elkezdik,vagy egyáltalán megtartják-e az Európai Nagydíj második szabadedzését. Az első 90 perc után ugyanis a csapatok és a Pirelli jelezték, hogy a bal hátsó gumikon gyanús vágásokat találtak, amelyek a külső behatásra keletkezhettek.
A GP2-es sorozat időmérőjét elkezdték, de az FIA gyorsan megszakította, és elkezdődött a pálya kivizsgálása. Charlie Whiting FIA-versenyigazgató és csapata hamar megtalálta az okokat. A kerékvetők elváltak az útfelülettől, pontosabban a rögzítő csavarok estek ki a helyükről. Nem könnyű a megoldás ilyen helyzetben. Az azeri fővárosban Szingapúrhoz hasonlóan nem tömör gumi kerékvetők vannak, hanem fémből készültek, amelyeket úgy rögzítenek az úthoz, hogy a csavarokat az aszfalt melletti betonba ágyazott anyákba csavarják be. Csakhogy itt ezúttal az anyacsavarral együtt jöttek ki a csavarok, azaz nincs gyors megoldás.
Állítólag kiderült, hogy a pályabírókat reggel a helyükre szállító buszok is rámentek a kerékvetőkre, és Hermann Tilke, a pálya tervezője azt mondta, nem ekkora súlyra tervezték a rázóköveket.
Tíz perccel a szabadedzés előtt jelezte az FIA, hogy minden oké, kezdődhet az edzés, amelynek második percében máris laza kerékvetőket mutattak lassított felvételen. Ment tovább.
Nagy gond szerencsére nem történt, a legnagyobb dráma Nico Rosberg Mercedesének leállása volt szűk félórával a tréning vége előtt, de nem a gumi hibája miatt.
Ekkor már a hosszú menetekben próbálgatta a mezőny, hogy mit bírnak a különféle keverékű gumik a felhős időben a korábbinál 15 fokkal hűvösebb, 30-31 fokos aszfalton. A Mercedes megmutatta, hogy akkor is kiemelkedik a mezőnyből, ha mindenki más is szuperlágy gumikat használ (az első edzésen Lewis Hamiltonon és Rosbergen kívül csak a Toro Rosso párosa próbálta ki a leggyorsabb keveréket), Hamiltonhoz képest csak Rosberg került egy másodpercen belülre.
A Mercedes-motor előnyt jelent az új azeri pályán, a két „ezüstnyíl” mögött Sergio Pérez, Valtteri Bottas és Nico Hülkenberg zárt.
Az első edzésen műszaki hiba miatt keveset köröző Max Verstappen és a falnak ütköző Daniel Ricciardo ezúttal sokat körözött, de a Red Bull nem tűnik olyan versenyképesnek, mint Kanadában, nem is beszélve Monte-Carlóról. A pénteki gyors körök alapján a Ferrarinak sem ez lesz a legjobb versenyhétvégéje, ráadásul Kimi Räikkönen Ferrarija sem a bokszban zárta az edzést, hanem a pályán állt le, míg Vettel lassan csorgott vissza a depóba. A McLaren viszont magához képest továbbra is biztató formát mutat.
Folytatás szombaton 12 órakor a harmadik szabadedzéssel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:44.223 | átlag: 207.351 km/ó | 33 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:44.913 | 0.690 mp h. | 26 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:45.336 | 1.113 | 37 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:45.764 | 1.541 | 35 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:45.920 | 1.697 | 37 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:46.027 | 1.804 | 35 |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:46.068 | 1.845 | 35 |
8. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:46.219 | 1.996 | 36 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:46.234 | 2.011 | 32 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:46.293 | 2.070 | 32 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:46.498 | 2.275 | 27 |
12. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:46.681 | 2.458 | 29 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:46.694 | 2.471 | 32 |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:46.744 | 2.521 | 35 |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:46.830 | 2.607 | 26 |
16. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:47.060 | 2.837 | 28 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:47.329 | 3.106 | 38 |
18. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:47.487 | 3.264 | 33 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:47.772 | 3.549 | 22 |
20. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:47.794 | 3.571 | 35 |
21. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:48.018 | 3.795 | 36 |
22. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:48.081 | 3.858 | 38 |