F1: a Red Bull raportra hívta Kvjatot a szocsi baleset miatt

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.05.02. 10:38
A Red Bull-istálló vezetősége a héten elbeszélget Danyiil Kvjattal az Orosz Nagydíj első köréről. Az osztrák csapat Szocsiban nem akart első felindulásból értékelni, de Daniel Ricciardo szerint a legkevesebb a bocsánatkérés.

Kvjat elismerte, hogy Sebastian Vettel kiesése és a csapat dupla első körös szervize, amely miatt pont nélkül zárta a hétvégét, az ő hibája volt. Azt is elmondta, hogy akivel kellett, megbeszélte a történteket. Ám a Red Bull vezetősége nem hagyja ennyiben a dolgot, még egy raportra behívták.Kvjat elismerte, hogy Sebastian Vettel kiesése és a csapat dupla első körös szervize, amely miatt pont nélkül zárta a hétvégét, az ő hibája volt. Azt is elmondta, hogy akivel kellett, megbeszélte a történteket. Ám a Red Bull vezetősége nem hagyja ennyiben a dolgot, még egy raportra behívták.

„Mondjuk, hogy Danyiil túlságosan is motivált volt a hazai versenyén. Az, hogy az első kanyarban elfékezte magát, még nem végzetes hiba, de a második ütközést nehéz megmagyarázni – mondta Helmut Marko, a Red Bull F1-es tanácsadója. – Nagy kár, mert nemcsak Vettel és Ricciardo versenyét rontotta el, hanem a sajátját és a csapatáét is. Katasztrófa volt ez a verseny emiatt. Vettel Sanghajban jogtalanul bíráskodott, de most igaza van.”

Marko a felelős a Red Bullnál azért, hogy a megfelelő pilóták kerüljenek a Rede Bull, illetve a Toro Rosso autóiba. Az Orosz Nagydíj előtt felröppent a pletyka arról, hogy Max Verstappen és Kvjat jövőre helyet cserél, s az orosz lesz az első, aki a Red Bulltól visszakerül a B-istállóba. Erről Kvjat hallani sem akart, míg Marko azt mondta, korai erről beszélni, majd ősszel térjenek vissza a témára. Ez az eset megkönnyítheti a döntést.

„Higgadjunk le egy kicsit, majd a héten visszatérünk rá. Most csak egy szót mondtam neki, így mindenkii jobban járt” – mondta Marko.

Daniel Ricciardónak az első körben új első légterelőre volt szüksége, megsérült a padlólemeze is,. ráadásul közepesen kemény gumikat kapott, amelyekkel nem volt versenyképes.

„Az első kanyarban Seb nekem jött, de éreztem, hogy meglökték, mert a Ferrari mozgása természetellenes volt. A csapat a rádión azt mondta, hogy Seb hibája volt, talán nem akartak bosszantani. Aztán a biztonsági autó mögött haladva az óriáskivetítőn láttam a visszajátszásban, hogy Dani hibája volt. Mondjuk azt, hogy néhány embernek bocsánatkéréssel tartozik. Ez a legkevesebb, amit tehet” – mondta Ricciardo.

Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke Kínában Kvjatnak adott igazat Vettellel szemben, de most már az ő nézőpontja is nyilvánvaló volt.

„Amikor csapatfőnök lettem, azt ígértem önöknek, hogy őszinte leszek. Kínában azt mondtam, Seb bíráskodása felesleges volt, mert Kvjatnak volt igaza. Ezúttal azonban nem találok magyarázatot Kvjat művére. Mindenki látta, mi történt. Ha valaki így nekimegy hátulról a másiknak, miért gondolja azt, hogy sérült autóval a következő kanyarban teljes sebességgel lehet menni? Miért nem számít az ellenkezőjére? Ehhez telemetria sem kell” – mondta Arrivabene.

 

 

Legfrissebb hírek

Zak Brown szerint a Cadillac nem hígítja fel az erőforrásokat

F1
57 perce

F1 75: tömegkarambol, dühöngő Schumacher és a Jordan első győzelme

F1
10 órája

McLaren: véletlenül lett Norrisé a győztes stratégia

F1
12 órája

Frankl András szerint csak a végén dönt a McLaren a csapatsorrendről

F1
21 órája

F1 75: Schumacher kiütötte magát a vb-pontversenyből, Villeneuve ünnepelhetett

F1
Tegnap, 16:38

Gyulay Zsolt: Magyarország egyszerre ennyi dicséretet nagyon rég kapott

F1
Tegnap, 16:33

Az M4 Sporton 643 ezren nézték élőben az F1 Magyar Nagydíját

F1
Tegnap, 13:12

Norris nem is álmodott a győzelemről a Hungaroringen

F1
Tegnap, 12:58
Ezek is érdekelhetik