F1: új időmérős ötlet, megbukott rendszer térhet vissza

Vágólapra másolva!
2016.04.03. 14:23
Vasárnap másfél órán át tárgyaltak az F1-es csapatok Bernie Ecclestone-nal, Jean Todttal és a Pirellivel, de nem tudtak megegyezni arról, milyen időmérővel döntsék el a rajtsorrendet a két hét múlva esedékes Kínai Nagydíjon. Két dolog biztos: nem térnek vissza a tavalyi rendszerre, illetve nem erőltetik tovább az Ausztráliában és Bahreinben bedőlt új szisztémát és annak változatait. Christian Horner elárulta, mi az egyik terv.

A csapatvezetők többsége csak annyit árult el, hogy három változat maradt a pakliban, ezek közül csütörtökön választják ki, melyiket alkalmazzák Kínában.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, melyik ötletet támogatja leginkább Todt és Ecclestone: a három szakaszban mindenkinek két mért kört kell mennie, és ezek időeredményének átlaga (vagy összege) rangsorolja őket.

„Kicsit jobban hasonlít a tavalyi rendszerre, de mozgalmasabbak lesznek a szakaszok” – fogalmazott Horner.

Korábban 2005-ben alkalmaztak olyat, hogy két kör összideje rangsorolt (akkor egyesével mentek a pályára az autók), de hat verseny után, a szezon közben megváltoztatták a rendszert. Ráadásul ez a szisztéma elsősorban a mozgalmasabb időmérőre törekszik, nem pedig arra, amiért a megbuktatott rendszert kitalálták: a kiszámíthatatlanabb rajtrácsra. Ha két kör átlaga számít, inkább érvényesül a papírforma, mert amíg eddig elég volt egy bravúros gyors kör valakinek a meglepetéshez, most kettőt is kellene mennie belőle.

Ezek után egyesekben az a kérdés is felvetődött, hogy ezzel az egész időmérős cirkusszal Ecclestone csak le akarja vinni az F1-es részvények árát, hogy olcsón visszavásárolja a CVC-től, és néhány év múlva, amikor rendbe rakják a sportágat, megint jó drágán eladja…

Legfrissebb hírek

Sao Pauló-i Nagydíj, sprintverseny

F1
1 órája

Piastri a vereség ellenére is elégedett; Verstappen szerint a Red Bull egyszerűen gyenge Brazíliában

F1
17 órája

Norrisé a rajtelsőség Antonelli és Piastri előtt; Verstappen hatodik a brazíliai sprintidőmérőn

F1
19 órája

A McLaren az élen, a Red Bull és a Ferrari a mezőny végén a brazíliai nyitányon

F1
Tegnap, 15:15

Colapinto megmenekült – 2026-ban is az Alpine versenyzője lesz

F1
Tegnap, 15:02

Eső, sprint... káosz? Hogyan alakítja át a bajnoki küzdelmet a Sao Pauló-i Nagydíj?

F1
2025.11.06. 17:06

Közös lista: minden idők tíz legjobb Formula–1-es pilótája

F1
2025.11.03. 17:55

Wéber Gábor: Felipe Massa pere nem a világbajnoki címről, hanem 80 millió dollárról szól

F1
2025.11.02. 10:28
Ezek is érdekelhetik