F1: az újonc agytrösztje – a legfontosabb nő lehet az F1-ben

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.04.08. 14:47
null
Az autóban Romain Grosjean a hős, a háttérben dolgozók közül pedig Ruth Buscombe, a Haas vezető stratégája
Az F1-es idény üde színfoltja az Ausztrál Nagydíjon 6., Bahreinben 5. helyet megszerző újonc Haas-istálló, amelynek egyik sikerkovácsa a 18 pontot szerző autóban ülő Romain Grosjean volt, a másik pedig egy hölgy, akiről kevés szó esett eddig, pedig ő találta ki azokat a stratégiai mesterfogásokat, melyek nélkül aligha végzett volna olyan előkelő helyen a francia.

Ausztráliában Grosjean a lágy gumikon a rajttól Fernando Alonso balesetéig eljutott kerékcsere nélkül, így előkelő helyen találta magát. Amikor piros zászlóval megszakították a futamot, a Haas kapott egy ingyen kerékcsere-lehetőséget, és ki is használta, Grosjean a közepesen kemény gumikon végigment a hatodik helyen, és gyakorlatilag éles bokszkiállás nélkül tudta le a Haas legelső versenyét.

Ezt még lehetett a szerencsére fogni, Bahreinben viszont már mindenki elismeréssel beszélt arról, hogy a Haas ismerte fel, hogy a szuperlágy gumikon nemcsak a verseny elején lehet menni, hanem a következő etapokon is. Grosjean egymás után három készlet szuperlágy gumit kapott, s el tudta húzni a szakaszokat annyira, hogy ez legyen a leggyorsabb háromkiállásos stratégia.

A francia ötödik lett, valamint mindkét futamon elnyerte az FIA közönségdíját. A sikeres stratégia kiötlője Ruth Buscombe volt, akit a Haas a Ferraritól szerződtetett vezető stratégának.

Még a Ferrarinál, kémfotósként
Még a Ferrarinál, kémfotósként

Buscombe az egyetem elvégzése után azonnal munkát kapott a Ferrarinál, ahol a maranellói főhadiszálláson kialakított helyiségben ült többedmagával, és Kimi Räikkönen stratégiai csoportjában ötletelt a versenyhétvégéken.

„A futam előtti héten adatokat gyűjtöttünk, és ezek alapján kialakítottuk a versenystratégia A- és B-tervét. Aztán a szabadedzések adatai alapján lemodelleztük a versenyt, és ha kellett, javítottunk a stratégia tervén” – írta le maranellói munkáját Buscombe, akit legfeljebb a teszteken láthattunk, amint a garázsépület teraszáról kémfotókat készített a rivális istállók autóiról.

Idén a Haas felszerelésébe öltözött, és igen előkelő feladatot kapott, a csapat vezető stratégája lett. A fenti két eset a bizonyíték rá, mennyire jól végzi a feladatát, még ha Ausztráliában döcögősen is kezdődött az egész, hiszen Grosjean és Esteban Gutiérrez egyaránt kiesett az időmérő első szakaszában. A Haas egyik kulcsembere lett, aki Claire Williams és Monisha Kaltenborn után erősíti azt a nézetet, hogy többek lehetnek a nők az F1-es csapatoknál hoszteszeknél és marketingeseknél.

Legfrissebb hírek

Piastri a vereség ellenére is elégedett; Verstappen szerint a Red Bull egyszerűen gyenge Brazíliában

F1
14 órája

Norrisé a rajtelsőség Antonelli és Piastri előtt; Verstappen hatodik a brazíliai sprintidőmérőn

F1
16 órája

A McLaren az élen, a Red Bull és a Ferrari a mezőny végén a brazíliai nyitányon

F1
21 órája

Colapinto megmenekült – 2026-ban is az Alpine versenyzője lesz

F1
22 órája

Eső, sprint... káosz? Hogyan alakítja át a bajnoki küzdelmet a Sao Pauló-i Nagydíj?

F1
2025.11.06. 17:06

Közös lista: minden idők tíz legjobb Formula–1-es pilótája

F1
2025.11.03. 17:55

Wéber Gábor: Felipe Massa pere nem a világbajnoki címről, hanem 80 millió dollárról szól

F1
2025.11.02. 10:28

Leclerc imádkozott, majd örült a dobogónak, Hamilton viszont értetlenkedett a büntetése miatt Mexikóban

F1
2025.10.27. 19:45
Ezek is érdekelhetik