F1: az újonc agytrösztje – a legfontosabb nő lehet az F1-ben

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.04.08. 14:47
null
Az autóban Romain Grosjean a hős, a háttérben dolgozók közül pedig Ruth Buscombe, a Haas vezető stratégája
Az F1-es idény üde színfoltja az Ausztrál Nagydíjon 6., Bahreinben 5. helyet megszerző újonc Haas-istálló, amelynek egyik sikerkovácsa a 18 pontot szerző autóban ülő Romain Grosjean volt, a másik pedig egy hölgy, akiről kevés szó esett eddig, pedig ő találta ki azokat a stratégiai mesterfogásokat, melyek nélkül aligha végzett volna olyan előkelő helyen a francia.

Ausztráliában Grosjean a lágy gumikon a rajttól Fernando Alonso balesetéig eljutott kerékcsere nélkül, így előkelő helyen találta magát. Amikor piros zászlóval megszakították a futamot, a Haas kapott egy ingyen kerékcsere-lehetőséget, és ki is használta, Grosjean a közepesen kemény gumikon végigment a hatodik helyen, és gyakorlatilag éles bokszkiállás nélkül tudta le a Haas legelső versenyét.

Ezt még lehetett a szerencsére fogni, Bahreinben viszont már mindenki elismeréssel beszélt arról, hogy a Haas ismerte fel, hogy a szuperlágy gumikon nemcsak a verseny elején lehet menni, hanem a következő etapokon is. Grosjean egymás után három készlet szuperlágy gumit kapott, s el tudta húzni a szakaszokat annyira, hogy ez legyen a leggyorsabb háromkiállásos stratégia.

A francia ötödik lett, valamint mindkét futamon elnyerte az FIA közönségdíját. A sikeres stratégia kiötlője Ruth Buscombe volt, akit a Haas a Ferraritól szerződtetett vezető stratégának.

Még a Ferrarinál, kémfotósként
Még a Ferrarinál, kémfotósként

Buscombe az egyetem elvégzése után azonnal munkát kapott a Ferrarinál, ahol a maranellói főhadiszálláson kialakított helyiségben ült többedmagával, és Kimi Räikkönen stratégiai csoportjában ötletelt a versenyhétvégéken.

„A futam előtti héten adatokat gyűjtöttünk, és ezek alapján kialakítottuk a versenystratégia A- és B-tervét. Aztán a szabadedzések adatai alapján lemodelleztük a versenyt, és ha kellett, javítottunk a stratégia tervén” – írta le maranellói munkáját Buscombe, akit legfeljebb a teszteken láthattunk, amint a garázsépület teraszáról kémfotókat készített a rivális istállók autóiról.

Idén a Haas felszerelésébe öltözött, és igen előkelő feladatot kapott, a csapat vezető stratégája lett. A fenti két eset a bizonyíték rá, mennyire jól végzi a feladatát, még ha Ausztráliában döcögősen is kezdődött az egész, hiszen Grosjean és Esteban Gutiérrez egyaránt kiesett az időmérő első szakaszában. A Haas egyik kulcsembere lett, aki Claire Williams és Monisha Kaltenborn után erősíti azt a nézetet, hogy többek lehetnek a nők az F1-es csapatoknál hoszteszeknél és marketingeseknél.

Legfrissebb hírek

Hadjar tönkretenné a pályafutását azzal, ha csatlakozna a Red Bullhoz?

F1
Tegnap, 19:33

„Kijózanító volt az egész hétvége” – a Red Bull azt hitte, a szigorítás visszaveti a McLarent

F1
2025.06.04. 11:24

„Nyerni akarunk” – a Ferrari úgy érzi, visszatért a világbajnoki küzdelembe

F1
2025.06.03. 14:58

Hazai pályán lettek meg az első pontok, de Alonsóban vegyes érzések kavarognak

F1
2025.06.03. 12:53

„Elszabadult a pokol” – Marko szerint szükségtelen volt Verstappen megmozdulása

F1
2025.06.03. 11:52

Stroll tombolt az Aston Martin garázsában, mielőtt visszalépett a Spanyol Nagydíjtól – sajtóhír

F1
2025.06.02. 15:22

„Piastri könnyedén nyert, Verstappen pedig duzzoghat” – sajtóvisszhang a Spanyol Nagydíj után

F1
2025.06.02. 15:02

Ki kellett volna zárni Verstappent a Spanyol Nagydíjról?

F1
2025.06.02. 14:21
Ezek is érdekelhetik