F1: a Red Bull Szocsiban bemutatta szélvédőjét, ez lehet a nyerő

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.04.29. 09:02
null
A legfőbb aggodalom az esős idő lehet, gyorsan le kell pergetni a vizet a szélvédőről (Fotók: AFP)
A Red Bull-istálló az F1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén bemutatta, milyen megoldást fejlesztett ki a pilóták megvédésére. Az FIA elfogadta a szélvédőszerű találmányt, a Red Bull elnevezésével Aeroscreent, és jelezte, ugyanolyan eséllyel tehetik kötelezővé a következő idénytől, mint az év eleji barcelonai tesztelésen a Ferrarikon bemutatott verziót.

Az FIA és a Ferrari „glóriakerete” után megérkezett a Red Bull „szélvédője”, az Aeroscreen is. A pilóták fejének megvédése az elmúlt évek baleseteit követően vált kardinális kérdéssé. Az osztrákoknak nem tetszett a Ferrarin bemutatott keret, amelynek egyik tartóeleme éppen a pilóta orra előtt illeszkedik az autóhoz, illetve kisebb repülő tárgyak (mint például egy kirepülő rugó, amely Felipe Massát találta el a 2009-es Magyar Nagydíj időmérőjén) ellen nem feltétlenül nyújt védelmet.

SZAVAZÁS

Melyik F1-es fejvédő megoldás a jobb?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

A Red Bull 9 milliméter vastag plexiből készített szélvédője mindkét hiányosságra választ ad, viszont az esőben ronthatja a kilátást.

A csapat az elmúlt héten intenzíven tesztelte a szélvédőt (két egykilós fémtárgyat lőttek neki 240 kilométer per órás sebességgel, mindkettő lepattant róla), amelyet most Daniel Ricciardo autójára szerelve, a pályán is bemutatott, mert kíváncsi a rivális csapatok és a közönség véleményére. Szerinte esztétikai szempontból ez lesz a nyerő.

„Az első benyomásom jó róla, a visszapillantó tükrök látóterébe nem zavar be, elöl nagyon nyitott a kilátás, a plexi teteje olyan magas, hogy nem is látszik – mondta Ricciardo még az edzés előtt. – Az egyetlen gondom, hogy rárakódik az olaj és a törmelék, de ezt a NASCAR-hoz hasonlóan a bokszkiállásoknál a felső réteg letépésével orvosolni tudjuk.”

A Red Bull a pályán
A Red Bull a pályán

Az FIA jelezte, hogy nem a szépség, hanem a biztonsági fokozat dönt.

„Nekem jobban tetszik a szélvédő, de az ízlések változóak. Úgy érzem, ha a biztonsági teszteken azonos eredmények születnek, kevesen ragaszkodnak majd a glóriához” – mondta Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója.

Sebastian Vettel, aki Barcelonáéban a Ferrariban ülve kipróbálta a másik megoldást, csütörtök éjszaka beugrott a Red Bull garázsába, hogy korábbi csapata fejvédőjét is közelebbről szemügyre vegye.

A STATIKUS TESZT VIDEÓN

 


 

Ricciardo menetre kész az Aeroscreennel felszerelt autóval
Ricciardo menetre kész az Aeroscreennel felszerelt autóval
A szélvédő felülről
A szélvédő felülről
A Ferrari Barcelonában bemutatott megoldása
A Ferrari Barcelonában bemutatott megoldása

 

Legfrissebb hírek

Leclerc imádkozott, majd örült a dobogónak, Hamilton viszont értetlenkedett a büntetése miatt Mexikóban

F1
2025.10.27. 19:45

F1: Norris csak morzsákat hagyott az ellenfeleinek – sajtóvisszhang

F1
2025.10.27. 16:18

„Gondolhatnak, amit akarnak” – a bajnokság élére álló Norrist nem hatotta meg a pfujolás, magára figyel

F1
2025.10.27. 12:40

Norris szárnyalt Mexikóban, és visszaállt a bajnokság élére

F1
2025.10.26. 22:50

Norris célja a győzelem; Hamiltonnak nincs vesztenivalója; Verstappen nem hisz a dobogóban Mexikóban

F1
2025.10.26. 11:01

Norris a pole-ban a két Ferrari előtt; Piastrié a hetedik rajtkocka Mexikóban

F1
2025.10.25. 22:44

Norris vette át a vezetést Hamilton és Russell előtt a mexikói utolsó edzésen

F1
2025.10.25. 19:11

A McLaren csakis arra összpontosít, hogy megtörje Verstappen lendületét

F1
2025.10.25. 17:48
Ezek is érdekelhetik