A hétfői nyitány után kedden újabb kétszer négyórás etappal folytatódott a Formula–1-es csapatok tesztidénye. Nagyon tartalmas tesztnap volt, a tizenegyből nyolc csapat túljutott a száz körön, s további kettő teljesített egy spanyol nagydíjnyi (legalább 66 körös) távot. Nézzük csapatról csapatra!
MERCEDES
Ahogy Lewis Hamilton hétfőn, úgy Nico Rosberg is a lehető legtöbb kör megtételére összpontosított. A német 172-ig jutott, ami több mint 800 kilométer, azaz Barcelona–Párizs távolság. A legjobb köridőre nem ment rá a német, vagyis addig volt csak benne az adok-kapokban Vettellel és Ricciardóval, amíg közepesen kemény gumikon viaskodtak. A Mercedes új, többlemezes oldalsó légterelőt tesztelt, amit eddig nem láttunk.
FERRARI
Vettel mindent beleadott. A Ferrari tavaly az időmérőkön volt igazán nagy hátrányban a Mercedesszel szemben, talán ezt a lemaradást is próbálták orvosolni azzal, hogy már a második tesztnapon ráhajtottak az egykörös tempó fejlesztésére. Vettel az új, lila oldalfalú ultralágy gumikon majdnem két másodperccel jobb kört futott Rosberg tavalyi pole-körénél. Hétfőn a teljesített körök száma miatt aggódott kicsit Vettel, de most a 126 kör miatt sem kesereghet. A nap végén leállt a Ferrari a pályán, ennek nem tudni az okát.
WILLIAMS
Bottas a második napon is úgy tette a dolgát, ahogy az elsőn. Sokat volt a pályán, Rosberg után az övé a második legtöbb kör, de egy körön nem mutatott különösen jó eredményt. Lágy gumikon is csak hetedik lett, még a Haas is megelőzte – az üzemanyagszint lehet a magyarázat.
RED BULL
Daniel Ricciardo az ebédszünet előtt tűzijátékot rendezett Vettellel. Kiment szuperlágy gumin, és az élre állt, mielőtt Vettel letaszította onnan. Aztán ugyanezt eljátszották az ultralágyakon is. A második helyen zárta a napot, hamar túljutott száz körön, de az utolsó órában nemigen láttuk.
FORCE INDIA
Sergio Pérez személyében már versenyző ült az autóban, nem tesztpilóta, és ahogy vártuk, előre is száguldott a Force India. A mexikói a szuperlágy gumikon majdnem ugyanolyan kört futott, mint Ricciardo az ultralágyon. És a nap végére a 100 kör is meglett.
RENAULT
A nap vesztese a francia istálló, amelynek autójában Jolyon Palmer gyorsabb volt, mint tegnap, de idő előtt be kellett fejeznie a körözést, mert tönkrement a motorja. Tényleg nehéz a kezdet.
TORO ROSSO
Max Verstappen alatt is leállt az autó, de a délelőtti műszaki hibát kijavították, és délután a holland 121 körig jutott el. Verstappen a 11. helyen zárt, de Rosberg mellett csak ő nem váltott a közepesen keménynél lágyabb gumira, ráadásul a Toro Rosso elárulta, már a jövő heti tesztre alaposan átépített autóval érkezik.
SAUBER
Marcus Ericsson 108 körön át búcsúzkodott a tavalyi Sauber-Ferraritól, a jövő héten már a 2016-os kocsiban körözhet.
McLAREN
Fernando Alonso egy éve összesen 117 kört tett meg a téli tesztidényben, amely számára fájdalmasan zárult Barcelonában. Ma 119 kör után szállt ki a Honda-motoros autóból. Az időlistán 9. lett, de bizonyára elégedett a tavalyi sikertelenség és gyötrelmek után. Hónapokkal ezelőtt még azt pletykálták, a mai teszttől teszi függővé, hogy folytatja-e a McLarennél – valószínűleg sohasem derül ki, hogy ez tényleg így volt-e.
MANOR
A csapat úgy tervezte, hogy délelőtt Pascal Wehrlein, délután Rio Haryanto ül az autóban. Ám az ebédszünetben közölték, hogy a második négy óra is Wehrleiné. A német így is a második legkevesebb körrel zárta a napot, talán ezért ülhetett vissza, s nem azért, mert Haryanto támogatói nem fizettek idejében…
HAAS
Az újonc minden szempontból elégedett lehet. A hétfőn letört első légterelő bírta a strapát, Esteban Gutiérrez a Williamst megelőzve lett hatodik, és a mai 79 köre annyi, amennyit a Renault két nap alatt megtett. Az eddigiek alapján nem merész álom a pontszerzés az első szezonban.
F1-ES TESZT, BARCELONA
A 2. NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.810 (126 kör) – ultralágy gumikon
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:23.525 (112) – ultralágy
3. Pérez (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:23.650 (101) – szuperlágy
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:24.867 (172) – közepesen kemény
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:25.237 (108) – lágy
6. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:25.524 (79) – lágy
7. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:25.648 (134) – lágy
8. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:25.925 (71) – lágy
9. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:26.082 (119) – lágy
10. Palmer (brit, Renault) 1:26.189 (42) – lágy
11. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:26.539 (121) – közepesen kemény
A TESZTNAP PERCRŐL PERCRE
17.59 Ezzel véget is ért a tesztnap.
17.57 Az ilyen késői leállás nem szokatlan, a csapatok az üzemanyagszint-mérőt is szokták tesztelni azzal, hogy kifogyasztják az összes üzemanyagot.
17.56 Pérez megtette 100. körét, de Vettel Ferrarija miatt piros zászlót lengetnek.
17.52 Rosberg kiszállt a Mercedesből. A csapat két nap alatt öt Spanyol Nagydíjnyi távolságot tett meg.
17.51 Három kör kell még Péreznek a százhoz.
17.48 Az F1Fanatic blogján kiszámolták, Rosberg mai 800 kilométere pont annyi, hogy Barcelonából eljusson Párizsba.
17.47 Úgy tűnik, mára egy izgalmas kérdés maradt: eljut-e nyolcadik csapatként a Force India a 100. körhöz? Öt kör kell hozzá.
17.41 Egyre inkább úgy tűnik, hogy e csodás nap vesztese a Renault lesz Barcelonában. Már az újonc Haas is 77 körnél tart, a Palmer alatt lerobbanó francia autó viszont 42 körnél leállt, két nap alatt 79-ig jutott.
Zsúfoltabb a sajtóterem, mint egyes nagydíjakon.
17.33 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.810 (119 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:23.525 (112)
3. Pérez (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:23.650 (90)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:24.867 (170)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:25.237 (102)
6. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:25.524 (71)
7. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:25.648 (129)
8. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:25.925 (60)
9. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:26.082 (119)
10. Palmer (brit, Renault) 1:26.189 (42)
11. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:26.539 (114)
17.30 Ericsson a 100. körét teljesítette, Gutiérrez megelőzte Bottast a lágy gumikon.
17.29 Verstappen javított és tovább gyorsul (még mindig a 11.). Gutiérrez is jó szektoridőt ment.
17.25 Rosberg a 164. körét kezdte meg, Alonso 119-nél jár. Tavaly 117-et ment összesen. Tényleg lementek az olajárak…
17.22 Gene Haas megerősítette, hogy a csapata a mostaninál újabb motort fog kapni az Ausztrál Nagydíjra. Azt viszont nem tudta (?) megmondani, hogy a Ferrarival azonos erőforrást használ-e Barcelonában.
17.17 Rosberg a 156. körével túljutott Hamilton első napi adagján.
17.13 Vettel kint maradt a pályán, Rosberg üldözi őt. A Mercedes-pilóta hét tizeddel volt gyorsabb a legutóbbi körében.
17.10 Bottas javított a legjobbján, amely eddig egy ezreddel volt jobb Gutiérrezénél. 1:25.648-cal még mindig hatodik.
17.08 Vettel ki-be jár a bokszból, amelynek végén rajtgyakorlatokat végez.
17.07 Az utolsó órába léptünk, a levegő 17 fokos, a nap alacsonyan jár. Ám Barcelonában csak fél hét után megy le a nap, szemben a budapesti 17.18-as naplementével.
17.02 Gutiérrez a 68. körét teljesítette, már ő is túl van a Spanyol Nagydíj versenytávján.
16.59 A holland máris élt ezzel a lehetőséggel, 1:26.7-re javított, de maradt a 11. helyen. A Toro Rosso a jövő hétre alaposan átépíti az autóját, akkor várhatunk tőle jobb teljesítményt. Vagy akár most is, ha a többiekhez hasonlóan lágy gumit tesznek a kocsira. Verstappen ugyanis eddig közepesen keményeken ment. Rajta kívül csak Rosberg és Bottas leggyorsabb köre született ezeken.
16.58 Verstappen egy tizeddel lassabb, mint Sainz hétfőn. Az utolsó órában kap lehetőséget a javításra.
16.55 Ricciardo félórás szünet után ismét a pályán.
16.47 Gene Haas elmondta, az autó az energetikai vállalatának színei miatt ezüst-piros, de ha talál szponzort, szívesen átfesti. Sokakat felcsigázott azzal, hogy sárga autót ígért, ehhez képest az autó beleszürkül a mezőnybe – színezésben mindenképp.
16.45 A spanyol nem javított, a mexikói viszont a lágy gumikon 1:25.873-mal feljött a 7. helyre.
16.44 Alonso és Gutiérrez is egyéni csúcsot ment egy-egy szektorban.
16.37 Vettel is száznál tart. A Ferrari hétfőn ebben bízott.
16.35 Bár Rosberg csak a 4. az időlistán, másfél órával a nap vége előtt 150 körnél tart. Hamilton hétfőn 155-ig jutott, ezt simán túlszárnyalja.
16.34 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.810 (98 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:23.525 (110)
3. Pérez (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:23.650 (72)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:24.867 (150)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:25.237 (90)
6. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:25.872 (107)
7. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:25.925 (46)
8. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:26.082 (105)
9. Palmer (brit, Renault) 1:26.189 (42)
10. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:26.685 (56)
11. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:27.211 (104)
16.28 Bottas az újabb „százados”.
16.22 Úgy hírlik, egyedül a Ferrari használja a legújabb Ferrari-motort. A Sauber még a tavalyi autójával megy, benne a tavalyi motorral, a Toro Rosso pedig eleve a tavalyi motort kapja meg. A paddockban azt pletykálják, a Haas sem kapta még meg a legújabb motort, hanem egy „teszt” specifikációval megy.
16.21 Gutiérrez 1:26.685-ös kört ment. Ez a Haas eddigi legjobbja.
16.16 Verstappen, akinek délelőtt leállt a Toro Rossója, negyedikként 100 kör felett ma.
16.15 Wehrlein és Gutierrez körszámban túljutott Palmer 42-jén. Csak ők hárman maradnak el a 66-tól, ami a Spanyol Nagydíj versenytávja. Rosberg 135-tel már a dupláján is túl van.
16.11 Ricciardo is túljutott a 100 körön.
16.08 Rosberg a versenyszimulációja kétharmada táján tart, 1:27-es köröket fut.
16.07 Ericsson a lágyakon 1:25.237-et ment a Sauberrel.
16.05 Pérez felrakatta a szuperlágy gumikat, és 1:23.650-re javított a Force Indiával. Egy tizeddel marad el Ricciardo ultralágy gumis körétől.
16.04 Ricciardo a 40. köre felé közelít délután. Közepesen kemény gumikon halad, továbbra is 1:29-es köröket fut.
16.00 Még két óra hátravan a második napból, de a McLaren tegnapi és mai összesített 856 kilométere 803-mal több, mint tavaly a teszt első két napján. Ekkora összesített értékig a nyolcadik napon jutott el 2015-ben.
15.57 A Haas a Twitteren azt ünnepli, hogy Gutiérrez 12 körös etapot teljesített. Eddig ez volt a leghosszabb az újonc csapattól a két nap alatt. A hétfői nyitányra még nem érkezett meg Gene Haas csapatfőnök (hajnalban még a Daytona 500-on volt NASCAR-csapatfőnökként), de ma már testközelből figyeli az eseményeket.
15.55 Gutiérrez és Wehrlein is a pályán, a Haas és a Manor is egyelőre 42 kör alatt van, de közeledik ahhoz, hogy meghaladja a Renault teljesítményét.
15.53 Palmer és a Renault napja véget ért. Motorhibás a Renault, nem könnyű megjavítani. A brit pilóta 42 körig jutott, szerdán és csütörtökön Kevin Magnussen köröz a fekete autóval.
15.45 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.810 (75 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:23.525 (91)
3. Pérez (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:24.238 (65)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:24.867 (117)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:25.734 (75)
6. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:25.872 (84)
7. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:25.925 (40)
8. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:26.082 (100)
9. Palmer (brit, Renault) 1:26.189 (42)
10. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:26.931 (40)
11. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:27.211 (80)
15.41 Alonso túl a 100. körén.
15.38 Pérez 1:24.238-ra javított, Rosberg megkezdte 111. körét.
15.33 Vettel visszatért a depóba.
15.31 Wehrleint az ebédszünet óta nemigen láttuk. A Manor gyorsabb mint tavaly, de megnyugtatóbb lenne, ha többet látnánk.
15.29 Ricciardo 20, közepesen kemény gumin megtett kör után a bokszban.
15.28 Nagy a forgalom, Vettel, Ricciardo, Rosberg, Ericsson, Bottas, Wehrlein és Alonso köröz.
15.26 A német 1:29-es körrel kezdett, azaz meg van tankolva az autó. Ha az időmérő második szakaszában az ultralágy gumit használná és bejutna az első tízbe, ezen kellene rajtolnia.
15.24 Alonso lehet a következő, aki eljut százig, 90-nél tart a spanyol. Vettel ultralágyakon van kint. Vajon gyors körre megy, vagy csak azt teszteli, hány kört bírnak?
15.21 Rosberg már a 103. körében jár.
15.19 A McLaren délutánra ígérte, hogy elkezd a beállításokon dolgozni Alonsóval. Az első jel a 1:26.082-es köridő, a spanyol eddigi legjobbja. Lágy gumikon száguld.
15.16 Vettel szuperlágy gumis menete kilenckörös volt. A harmadik helyen álló Pérez 1:24.417-re javított a lágy gumikon.
15.14 Vettel elmondta, másfél nap nem elég arra, hogy kihozzák a maximumot az autóból, azaz bőven van még benne tartalék. Azt, hogy milyen nevet ad a kocsinak, szokás szerint az Ausztrál Nagydíj előtt dönti el szerelőivel egy vacsora közben.
15.12 Vettel az ebédszünetben: „Ez a kocsi nagyon nagy lépés előre, minden tekintetben. Tapadás, aerodinamika, úttartás, stabilitás, motorerő tekintetében is. Az volt a célunk, hogy minden téren fejlődjünk, és bár még a teszt nagyon korai szakaszában vagyunk, jó úton járunk. Persze nem tudjuk, a többiek mit tesznek.”
15.05 Vettel a szuperlágy gumikon a pályán, jelentősen lassul, 1:31-es köröket megy.
15.03 Palmer Renault-ja turbóhiba miatt állt le. A csapat a Twitteren poénra vette: „Az RS16-os üzenni akart a Twitteren, de miután rájött, hogy nem fog menni, inkább füstjeleket küldött.” A barcelonai pálya vezetői közölték, a füst ellenére nincs olaj a pályán.
15.01 A tavaly részidőben a Manornál versenyző Alexander Rossi az IndyCarban szereplő Andretti-istállóhoz szerződött.
14.54 Pérez 1:24.626-tal harmadik, Verstappen is javított: 1:27.2-re. A mexikói lágy, a holland közepesen kemény gumikon megy.
14.53 Vettel szuperlágy gumikon indult, de már visszatért a depóba. Hatan kint vannak: Rosberg, Ricciardo, Pérez, Ericsson, Alonso és Bottas.
14.50 Újra is indult a teszt, vettel és Alonso máris a pályán.
14.47 A platós kocsi már visszafelé tart a 30-as rajtszámú Renault-val. Menetiránnyal szemben – úgy gyorsabb, és egyébként is le van zárva a pálya.
14.41 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.810 (58 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:23.525 (71)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:24.867 (84)
4. Pérez (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:25.692 (54)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:25.734 (60)
6. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:25.872 (56)
7. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:25.925 (36)
8. Palmer (brit, Renault) 1:26.189 (42)
9. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:26.931 (32)
10. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:27.198 (77)
11. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:27.346 (60)
14.38 A platós kocsi már úton van, ma már másodszor. Fél 12 után Verstappen Toro Rosso-Ferrarija állt le.
14.36 A kettes és a hármas kanyar között húzódott félre Palmer Renault-ja.
14.35 Piros zászló.
14.30 Alonso is a pályán. Vettel és Ricciardo tizedre azonos kört ment, 1:30.0-t.
14.28 Rosberg csatlakozott hozzájuk.
14.26 Pérez is a bokszban, már csak az ebédszünet előtt a szuperlágy és az ultralágy gumikon a leggyorsabb körért vívó Vettel, Ricciardo páros van a pályán. Ezúttal öt-hat másodperccel lassabb köröket futnak.
14.22 Ricciardo és Pérez 1:30-as, Vettel 1:29-es köröket fut, Ericsson visszatért a bokszba.
14.19 Ricciardo is a pályán. Pérezhez hasonlóan közepesen kemény gumikon megy, Vettel és Ericsson lágyakon.
14.17 Vettel is újra a pályán. Tényleg végez versenyszimulációt? Az legalább 66 kört jelentene délután.
14.15 Ericsson azóta is köröz, Pérez csatlakozott hozzá.
14.12 A Honda F1-es programjának éléről leváltott Arai Jaszuhisza elmondta, nem a McLaren-motor rossz tavalyi teljesítménye miatt kell mennie, hanem azért, mert az idén 60 éves lesz. A Hondánál vállalati elv, hogy 60 felett senki sem tölthet be vezető tisztséget. Tanácsadóként marad az F1-es program közelében.
14.06 Ericsson az első a pályán az ebéd utáni etapban.
14.02 Romain Grosjean ma nem ül autóba, de örül, hogy a Haas-Ferrari első légterelője kedden eddig egyben maradt, és máris több kört ment, mint hétfőn. A csapat célja a mielőbbi pontszerzés lesz, a tesztelésen csak a jövő héten derülhet ki, mennyire erős az ezüst-fekete-piros autó.
14.00 Zöld a lámpa, indul a második négyórás etap.
13.59 Vagy mégsem! A csapat most közölte, hogy mégis marad Wehrlein a kocsiban.
13.58 Délután Wehrleint már nem látjuk a Manorban, a kocsit a szintén újonc Rio Haryanto veszi át. A hazája támogatását élvező pilóta üléséért 13 millió eurót fizet a csapatnak a helyi kormány és állami olajvállalat.
13.57 Újra itt vagyunk, hamarosan folytatódik a tesztelés.
13.06 Mi is ebédszünetet tartunk, hamarosan folytatjuk.
AZ ÁLLÁS AZ EBÉDSZÜNETBEN
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.810 (46 kör) – ultralágy gumikon
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:23.525 (58) – ultralágy
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:24.867 (81) – közepesen kemény
4. Pérez (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:25.692 (48) – közepesen kemény
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:25.734 (49) – lágy
6. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:25.872 (56) – közepesen kemény
7. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:25.925 (36) – lágy
8. Palmer (brit, Renault) 1:26.189 (41) – lágy
9. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:26.931 (32) – közepesen kemény
10. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:27.198 (71) – lágy
11. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:27.346 (59) – közepesen kemény
13.00 Kockás zászló. Egy óra szünet következik, a körözés 14 órakor folytatódik. Vettel és Ricciardo az időmérős körök után bizonyára versenyszimulációra készül.
12.56 Vettel és Ricciardo ismét a pályán, négy perc maradt a délelőtti etapból.
12.54 Rosberg közben csendben 81 körig jutott, Alonso pedig 63-nál tart a McLaren-Hondával.
12.51 Vettel és Ricciardo élvezhette az ultragyors köröket, amelyekre a mai F1-ben alig-alig van lehetőség – a versenyhétvégéken csak az időmérőn és a harmadik szabadedzés utolsó perceiben.
12.50 Vettel ment még egy gyors kört a lila oldalú gumikon, de az első szektor után elkoptak az abroncsok, a kiváló részidő után nem tudott javítani a német a Ferrarival.
12.45 Ez már majdnem két másodperccel gyorsabb, mint a tavalyi pole-kör. Azt közepesen kemény gumikon futotta Rosberg. Vajon a Mercedes kipróbálja a szuperlágy és az ultralágy gumikat? Tavaly nem tette fel a téli teszteken.
12.43 Most megint Vettelen a sor. A német 1:22.810-et ment az ultralágyakon.
12.40 Az eredmény 1:23.525, ismét élen a Red Bull-TAG Heuer!
12.38 Ricciardo emeli a tétet, elsőként kipróbálja a Pirelli új ultralágy abroncsait. Ezeknek rózsaszín (vagy lila) az oldaluk.
12.36 A héten Vettel és Ricciardo is ma tesztel utoljára. Most időmérős szimulációt futhattak, hogy aztán az ebédszünet után következzen a versenypróba.
12.33 Eljött a szórakozás ideje. Vettel is feltette a piros oldalfalú gumikat, és 1:23.658 perces kört futott. 640 ezreddel jobb, mint Ricciardo.
12.32 Wehrlein újra a pályán, 1:25.9-cel a hetedik. Már több mint négy másodperccel gyorsabb, mint a tavalyi Manor a Spanyol Nagydíj időmérőjén.
12.27 Ricciardo a szuperlágy gumin futotta a kört. Először láttuk ezt a keveréket az idei teszten.
12.26 Ricciardo 1:24.298-cal visszavette a vezetést. Ez már Rosberg tavalyi pole-körénél (1:24.681) is sokkal jobb.
12.25 Verstappen újra a pályán – először a kocsi meghibásodása óta.
12.23 Ericsson a tavalyi Sauberrel lágy gumikon 1:25.7-et ment.
12.22 Nem csoda, hogy gondok vannak a Toro Rossóval. A csapat már a tesztelés előtt mondta, hogy csak az utolsó pillanatban készült el a kocsival, még a festésre sem maradt idő. Ez együtt járt azzal, hogy nem minden működik tökéletesen. A Sauber hasonló cipőben járt (igaz, nem váltott motorszállítót), de inkább az új kocsi későbbi bevetése mellett döntött.
12.19 Most csak Ricciardo, Alonso és Rosberg köröz.
12.15 A Volkswagen csoporton belüli személyzeti átalakítás részeként Stefano Domenicali, a Ferrari korábbi F1-es csapatfőnöke lett a Lamborghini ügyvezető igazgatója. Domenicali 2014-ben került a VW kötelékébe, az Audinál kapott munkát, a feladata az esetleges F1-es projekt feltérképezése volt. A jelek arra utalnak, hogy a cégcsoport végleg dobta F1-es terveit.
12.10 Újra beindult a Toro Rosso-Ferrari.
12.05 Gutiérrez 1:27.1-gyel a hetedik helyen a Haas-Ferrarival.
12.03 Rosberg következő köre 18 ezreddel lassabb, mint a csúcsidő.
12.02 Az első három egy tizeden belül egymáshoz képest. Persze sok mindent nem tudunk az autók beállításairól, üzemanyag mennyiségéről, egyebekről, amik befolyásolhatják a köridőket.
12.01 Amint az eredménylistán is látható, Rosberg az élre állt a Mercedesszel. Gutiérrez újra a pályán. Wehrleint már régen láttuk a Manor-Mercredesben.
12.00 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:24.867 (65 kör)
2. Vettel (német, Ferrari) 1:24.940 (31)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:24.965 (39)
4. Pérez (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:25.692 (33)
5. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:25.872 (38)
6. Palmer (brit, Renault) 1:26.189 (39)
7. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:27.290 (37)
8. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:27.346 (35)
9. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:27.405 (12)
10. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:27.462 (38)
11. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:28.442 (21)
11.53 Ricciardo, Vettel, Bottas és Rosberg máris a pályán.
11.52 A Toro Rosso újra a depóban, a pálya újra szabad, a lámpa újra zöld.
11.49 Verstappen mosolyogva beszélget a Toro Rosso szerelőivel, James Key technikai igazgató arca sokkal gondterheltebb.
11.48 Az előző két évben nagyon sokszor látott platós kocsira most van először szükség. Hétfőn Grosjean visszatért a bokszba a Haas-Ferrarival, miután leszakadt az első légterelője.
11.44 Carlos Sainz Jr. hétfői programjának váltóhiba vetett véget túl korán, most a holland alatt a pályán állt le a kocsi.
11.43 A 13-as kanyarban állt le a Toro Rosso-Ferrari. Az idei tesztből több mint tíz és fél óra telt el az első lerobbanásig.
11.42 Piros zászló. Verstappenen kívül mindenki visszatért a bokszba.
11.40 Közben ma Genfben a csapatok vezetői a 2017-es szabályokról tárgyalnak. Ma meg kellene egyezniük, különben kicsúsznak a március 1-jei határidőből. A legégetőbb kérdés az aerodinamikai megszorítások enyhítésére vonatkozik, ettől gyorsulnának az autók, de félő, hogy megnehezítenék az előzéseket. A Mercedes kevesebb változtatást szeretne, hogy nagyobb esélye legyen megtartani a fölényét (emiatt haragszik rá Bernie Ecclestone), a többiek, mint a Red Bull, a lehető legnagyobb változtatást szorgalmazzák.
11.37 Vettel a legutóbbi körében az első szektorban lila, azaz abszolút legjobb részidőt ment, de a kör végére visszalassult, 1:25.3-as kör négy tizeddel elmaradt a legjobbjától.
11.34 Alonso a 34. körét kezdte meg. A jelöletlen Pirelliken köröz, amelyek Romániában gyártott közepesen kemény keverékek. A gumiszállító a teszteken azt is ellenőrzi, hogy a romániai gyártósorán készített gumik mennyire térnek el az „eredeti”, törökországi gumiktól. Ha esetleg valamiért akármikor a B-tervhez kellene folyamodni…
11.30 Belehúzott. Még 2.5 másodperccel elmarad Vetteltől, de az 1:27.4 a 9. helyre már jó. Ericsson is javított, Alonso a 10.
11.27 Alonso is a pályán. Vajon belehúz, vagy folytatja a „lassú” munkát?
11.26 Palmer lágy gumikon gyorsult, de Bottas mögött maradt. Ericsson is megelőzte Wehrleint, aki már csak a 10.
11.25 Bottas és Gutiérrez is javított, a finn Palmert, a mexikói Wehrleint előzte meg.
11.24 Ricciardo 25 ezredre megközelítette Vettelt, maradt a 2. helyen. 1:24.965 az ideje.
Vettel a bokszutcában:
Enamorada del Ferrari SF16-H pic.twitter.com/C69RnHsMOl
— SandrAlonso♣️♥️14 (@SANDRITAPINK) February 23, 2016
11.17 A McLarennel egyedi programot végrehajtó Alonsón kívül mindenki közepesen kemény gumikkal érte el legjobb időeredményét.
11.15 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:24.940 (23 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:25.223 (27)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.295 (48)
4. Pérez (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:25.692 (28)
5. Palmer (brit, Renault) 1:26.394 (27)
6. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.501 (23)
7. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:27.346 (25)
8. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:28.442 (21)
9. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:28.996 (6)
10. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:29.936 (28)
11. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:38.411 (28)
11.09 Most Rosbergen a sor, 1:25.295-re javított, amivel maradt harmadik.
11.08 Egy ezreddel marad el a hétfői legjobbjától.
11.07 Vettel most belehúzott, és 1:24.940-nel az élre állt.
11.05 Ericsson is megfutotta első mért körét, így már mindenki fent van az időlistán.
10.59 Három tizeden belül a három élcsapat – háromféle motorral.
10.58 Ricciardo 1:25.223-mal az élre állt. A hét második legjobb köre a Red Bull-TAG Heueré.
10.57 Gutiérrez 1:29.8-ra javított, már csak Ericssonnak nincs mért köre, meg Alonsóé sem árul el sokat.
10.55 1:32.5-tel kilencedik a Haas-Ferrari.
10.54 Gutiérrez megkezdte az első mért körét az idei tesztidényben.
10.53 Bottas javított a Williams-Mercedesszel, 1:26.5-tel a hatodik.
10.52 A brit The Times mai cikkében arra emlékeztet, hogy ősszel azt pletykálták, Alonso az idei téli tesztidénytől teszi függővé, hogy marad-e a McLarennél, hiszen nem akar még egy olyan gyötrelmes évet, mint a tavalyi. Az első tesztnap alapján maradni fog.
10.47 Palmer lágy gumikon 1:26.3-ra javított a Renault-val, Alonso 1:38-at ment, de az egyenesekben még mindig lassan megy végig, hogy adatokat gyűjtsön.
10.37 Verstappen 1:27.3-ra javított.
10.36 Vettel még csak 13 körnél tart, Rosberg már túl a negyvenen.
10.34 Vettel ma először odalépett, 1:25.512-vel a második. Ricciardo 1:26.1-re javított.
Alonso a pályán:
@alo_oficial pic.twitter.com/8NO7tUFjCe
— SandrAlonso14 (@SANDRITAPINK) February 23, 2016
10.31 Gutiérrez elhagyta a bokszutcát, utolsóként a Haas-Ferrarit is láthatjuk. Ricciardo 1:26.4-gyel feljött a harmadik helyre.
10.30 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.479 (36 kör)
2. Pérez (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:25.835 (16)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.846 (6)
4. Palmer (brit, Renault) 1:27.806 (14)
5. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:28.442 (11)
6. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:28.525 (13)
7. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:35.044 (16)
8. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:41.962 (16)
9. Vettel (német, Ferrari) 1:55.924 (10)
Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) idő nélkül (20)
Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari)
10.25 Rosberg a gyors köre után 1:26-os időket fut zsinórban. Wehrlein 1:28.4-gyel ötödik.
10.21 A Haas garázsa elől elhúzták a paravánokat, nagy figyelemmel helyezik fel az orrkúpot, és ellenőrzik az első légterelőt. Hétfőn a vezetőszárny leszakadása szakította meg Grosjean száguldását.
10.17 Rosberg már csak hét századdal marad el Hamilton hétfői legjobbjától. És onnan még fél másodpercre van Vettel leggyorsabb köre.
10.16 Rosberg 1:25.479-cel visszaállt az élre. Közben Gutiérrez készülődik első körére a Haasszal.
10.15 Rosberg a pályán, nem szeretne sokáig a 2. helyen maradni.
10.13 Celis hétfőn négy tizeddel lassabb volt a lágy gumikon, mint most Pérez. A csapat éjszaka dolgozhatott a kocsi beállításain, illetve Pérez rutinja is benne volt ebben a javulásban.
10.11 A mexikói közepesen kemény gumikon megy. Mindenki ezt használja, kivéve Alonsót, akinek azonban még mindig 1:42 a legjobb eredménye. A McLaren délelőtt elsősorban az adatgyűjtésre összpontosít.
10.10 Pérez 1:25.835-tel az élre állt.
10.05 Vettel hétfőn elmondta, „mivel csak nyolc napig tart a tesztelés, senki sem fog titkolózni, mindenkinek meg kell mutatnia, mit tud.” A pilótáknak az Ausztrál Nagydíj előtt fejenként négy napjuk lesz a tesztre, csak az lehet érdemi felkészülés, ha odateszik magukat.
10.03 Alonso lágy gumikon köröz, még említésre méltó időeredmény nélkül.
10.02 Palmer is feliratkozott az eredménylistára. Máris sokkal gyorsabb, mint hétfőn, 1:27.8-cal a negyedik helyen áll. Wehrlein 1:29.2-t ment.
9.51 Verstappen ismét kört ment, 1:29.0-val a negyedik helyen áll. Rosberg 1:27-es köröket fut.
9.44 Palmer kijött a depóból, már csak a Haasra várunk. Bottas a második helyen.
9.43 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.236 (15 kör)
2. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.846 (5)
3. Pérez (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:27.789 (5)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:35.044 (8)
5. Vettel (német, Ferrari) 1:57.194 (4)
Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) idő nélkül (10)
Alonso (spanyol, McLaren-Honda) idő nélkül (4)
Wehrlein (német, Manor-Mercedes) idő nélkül (2)
Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) idő nélkül (2)
Palmer (brit, Renault)
Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari)
9.36 A német következő köre 1:26.236. Már csak 1.2 másodpercre van Vettel hétfői legjobbjától.
9.35 Rosberg 1:29.925-re javított.
9.34 Ricciardo szerint a Renault motorja szinte semmit sem fejlődött tavaly óta. „A motor szempontjából ugyanott tartunk, ahol az előző idény végén. Ez nem panaszkodás. Az első tesztnapon ez igenis biztató. Nem volt jelentős hátráltató tényező, majdnem 90 kört megtettem. Még nem tartunk ott, ahol az első versenyen fogunk, de minden a terv szerint alakul” – mondta Ricciardo.
9.28 Vettel visszatért a bokszba, ahonnan Rosberg indult el, így nem maradt üresen a pálya. Verstappen megtette próbakörét.
9.26 A német 1:57-es kört ment, de még aero tesztet fut, az egyenesekben közel sem megy végsebességgel.
9.22 A hétfőn a leggyorsabb kört futó Vettel így értékelt: „Az első benyomások nagyon jók az autóról, de szerettem volna több kört megtenni. Viszont azt is látnunk kell, hogy az F1-es kocsik manapság nem olyan egyszerűen működnek, mint egy Ford Fiesta – az apró javítások is sok időbe kerülnek. Egyértelmű, hogy előreléptünk, és minden téren javultunk."
9.21 Ricciardo, Alonso, Vettel és Ericsson a pályán.
9.19 Lewis Hamilton hétfőn elégedetten szállt ki a Mercedesből: „Lenyűgöző nap volt, még sosem volt részem ilyen tesztnyitányban. Az, hogy beültem az autóba, és egész nap alig szembesültem problémákkal, a csapat remek munkáját dicséri. A beállításokkal olyan sokat nem foglalkoztunk, inkább arra koncentráltunk, hogy a lehető legtöbb kilométert tegyük meg. Az autó nagyon hasonló a tavalyihoz, jók az első benyomásaim."
9.15 A Sky Sports úgy tudja, a Manornál Wehrleint délután Rio Haryanto, a csapat másik pilótája váltja.
9.12 Alonso egy-egy kört megy, hatalmas áramlásmérő rácsokkal a McLaren-Honda két oldalán.
9.11 Wehrlein a pályán, a Toro Rosso, a Haas és a Renault még nem jött ki.
9.08 Rosberg 1:30.023-ra javított, Ricciardo 1:35.044-gyel indított.
9.06 Ricciardo és Bottas csatlakozott, Rosberg 1:32.956-ra javított. A többiek egy-egy kör után visszamentek a depóba.
9.05 Nem teketóriáznak, Rosbergnek már mért köre is van: 1:35.833-mal kezdett a közepesen kemény gumikon.
9.04 Vettel és Pérez is a pályán. A Force India-Mercedest hétfőn a Barcelonában egyedüli tesztpilótaként lehetőséget kapó Alfonso Celis vezette.
9.02 A Mercedes máris nagyon precíz, Rosberget még akkor engedte ki a garázsból, amikor piros volt a lámpa, de mire a bokszutca végére ért, éppen zöldre váltott, így lassítania sem kellett, azonnal mehetett ki. Alonso és Ericsson csatlakozott hozzá. A svéd még a tavalyi Saubert használja.
9.00 Zöld a lámpa a bokszutca végén. Akárcsak hétfőn, ma is a Mercedes az első a pályán, Rosberg máris elkezdte a körét.
8.56 A nap híre eddig a Hondáé: a McLarennek motort szállító japán cég bejelentette, hogy március elsejétől Arai Jaszuhisza helyett Haszegava Juszuke irányítja az F1-es programot.
8.55 Az első napi mezőnyből kedden folytatja Vettel (Ferrari), Valtteri Bottas (Williams), Daniel Ricciardo (Red Bull), Jolyon Palmer (Renault), Marcus Ericsson (Sauber) és Pascal Wehrlein (Manor), s elkezdi a munkát Nico Rosberg (Mercedes), Sergio Pérez (Force India), Max Verstappen (Toro Rosso), Fernando Alonso (McLaren) és Esteban Gutiérrez (Haas).
8.53 Az első nap legjobb köridejét Sebastian Vettel jegyezte a Ferrarival, de Lewis Hamilton több mint 720 kilométert megtett a Mercedesszel, ami legalább ennyire elismerésre méltó.
8.51 Most még csak tíz fok van, de derült az ég, szép idő várható. Hétfőn 21 fok volt a csúcs a montmelói pályán.
8.50 Köszöntjük olvasóinkat az F1-es tesztszezon második napját végigkísérő cikkünkben!
Emlékeztetőül az első nap eredménysora (kattintson ide a részletekért):
F1-ES TESZT, BARCELONA
AZ 1. NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Vettel (német, Ferrari) 1:24.939 (69 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:25.409 (155)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:26.044 (86)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.091 (80)
5. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:26.298 (58)*
6. Button (brit, McLaren-Honda) 1:26.735 (84)*
7. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:27.180 (55)
8. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:27.555 (88)
9. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:28.292 (54)*
9. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:28.399 (31)
11. Palmer (brit, Renault) 1:29.356 (37)
*lágy gumikon futotta leggyorsabb körét. A többiek közepesen keményeken
hétfő | kedd | szerda | csütörtök | |
Mercedes | Hamilton | Rosberg | Hamilton | Rosberg |
Ferrari | Vettel | Vettel | Räikkönen | Räikkönen |
Williams | Bottas | Bottas | Massa | Massa |
Red Bull | Ricciardo | Ricciardo | Kvjat | Kvjat |
Force India | Celis* | Pérez | Hülkenberg | Celis* |
Renault | Palmer | Palmer | Magnussen | Magnussen |
Toro Rosso | Sainz | Verstappen | Sainz | Verstappen |
Sauber | Ericsson | Ericsson | Nasr | Nasr |
McLaren | Button | Alonso | Button | Alonso |
Manor | Wehrlein | Wehrlein | Haryanto | Haryanto |
Haas | Grosjean | Gutiérrez | Grosjean | Gutiérrez |
*tesztpilóta |