A 2016-os idényben érkezik a Pirelli új szuperlágy keveréke, amelynek lila lesz az oldalfala. A meglévő négy száraz pályás keverékkel együtt így ötféle abroncs közül választja ki a Pirelli azt a hármat versenyenként, amelyet a csapatok használhatnak.
A pilóták nagydíjanként 13-13 készlet száraz pályás gumit kapnak. Ebből ugyanazt a hármat a Pirelli jelöli ki minden pilótának. Az egyik biztosan az arra a hétvégére szállított leglágyabb keverék lesz, amelyet az időmérő harmadik szakaszába jutó pilóták a Q3-ban használhatnak, míg a többiek a versenyen tehetik fel az autóikra. A másik két, Pirelli által jelölt készletből egyet kötelező lesz használni a futamon.
A maradék tíz készletet a csapatok tetszőlegesen választhatják ki a három keverékből, nem muszáj a két pilótájuknak azonos mennyiséget jelölniük az egyes fajtákból. Az FIA két héttel a verseny előtt hozza nyilvánosságra, ki milyen gumit kért. Aki kicsúszik a határidőből, annak az FIA jelöli ki a gumikat.
Egy készletet csak az első szabadedzés első 40 percében használhatnak, egy másikat az első szabadedzés végén kell leadniuk. A második és a harmadik tréning után is meg kell válni két-két szettől, így, akárcsak idén, hét készlet marad az időmérőre és a versenyre (ebből a top tíznek kell az időmérő harmadik szakaszára jelölt bónusz készletet leadnia a kvalifikáció után).
Az első tíz száraz körülmények között továbbra is azzal a készlettel köteles rajtolni, amellyel a második szakaszban a legjobb időeredményét elérte.