A teszten a csapatok sem fogják tudni, épp melyik gumikeveréket használják, mert a Pirelli nem jelöli meg azokat. Jövőre már öt típus lesz, bejön az ultralágy is, amelyet csak városi pályákon használhatnak a csapatok. A Pirelli célja, hogy a 2012-es idényhez hasonlóan legyen egy kopási pont a gumiknál, amelyet meghaladva rohamosan romlani kezdenek a köridők. Ám az olaszok szerint ezt egy tesztnap alapján nehéz lesz megvalósítani.
Az olasz gumigyártó azt kérte a csapatoktól, hogy december elsején a 9-től 19 óráig tartó gyakorláson, amelyen kipróbálhatják a 2016-os abroncsokat, a két versenyzőjüket ültessék az autókba. Ennek a kérésnek csak a Ferrari, a Red Bull és a Toro Rosso tesz eleget, a Force India Nico Hülkenberget, a Sauber Marcus Ericssont, a Williams Valtteri Bottast, a Lotus pedig a jövőre már versenyzőként nála szereplő Jolyon Palmert jelölte ki a tesztre.
Az indiaiaknál még autóba ülhet a mexikói Alfonso Celis, míg a svájciaknál a hongkongi Adderly Fong vezet. A Mercedes és a McLaren tartalék pilótájára bízta a munkát, a Manor pedig eladta a napi lehetőséget (a Force India és a Sauber a fél nappal tette ugyanezt) az indonéziai Rio Haryantónak. mellette a brit Jordan King, a tulajdonos Justin King fia ülhet autóba.
A teszt a sajtótól elzárva történik, az eredmények nem lesznek nyilvánosak.
A keddi teszten autóba ülők névsora
Mercedes: Pascal Wehrlein
Ferrari: Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen
Red Bull: Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat
McLaren: Stoffel Vandoorne
Williams: Valtteri Bottas
Force India: Nico Hulkenberg és Alfonso Celis
Toro Rosso: Carlos Sainz Jr. és Max Verstappen
Lotus: Jolyon Palmer
Sauber: Adderly Fong és Marcus Ericsson
Manor: Rio Haryanto és Jordan King