F1: Ecclestone 3.5 literes motorral segítené ki a Red Bullt

Vágólapra másolva!
2015.10.15. 20:20
Előfordulhat, hogy jövőre nem az eredetileg 2016-ra előírt szabályoknak megfelelő motor tartja a sportágban a Red Bull-istállót – és talán a Toro Rossót, valamint a Lotust is. Bernie Ecclestone ugyanis azon ügyködik, hogy megoldást találjon e három csapat gondjaira.

A Renault F1-ben maradása továbbra is kérdéses, s ha marad, a Mercedes-motorokról már lemondó Lotus problémája megoldódik.

A Red Bullnak a Mercedes, a Ferrari és a Honda nem szállít erőforrást, a Renault pedig nem szívesen maradna az őt a közös sikerek után már két éve szüntelenül szapuló osztrák cég oldalán. A Toro Rosso közel állt ahhoz, hogy megegyezzen a Ferrarival 2015-ös motorok szállításáról, de az FIA jelezte, jövőre már nem lehet egyéves motort árulni.

Így marad Ecclestone mentőötlete.

Brit szaklapok szerint az F1 vezére két megoldást javasolt, de kérdés, el tudja-e fogadtatni a többi csapattal.

Az egyik a 2013-ig használt 2.4 literes V8-asok használata, ezek közül is a Cosworthé, a másik egy 3.5 literes V6-os ikerturbó, amely a legszimplább KERS-szel van felszerelve. Ecclestone állítólag megígérte, tud beszerezni az utóbbiból, és a Red Bullnál már a tervezőasztalnál is elkezdődött a munka, hogyan lehetne módosítani az autót, hogy beleférjen.

Kérdés, hogy tudnák garantálni, hogy ezeknek a motoroknak a teljesítménye közel azonos legyen a jelenleg az F1-ben használt erőforrásokéval?

Ezen túl is rengeteg a bizonytalanság, de Ecclestone-nak már csak azért is igyekeznie kell, mert a motorsport.com szerint nem elképzelhetetlen, hogy a Red Bull az F1-ből való kiszállás esetén saját versenysorozatot hozna létre, amellyel az F1-gyel rivalizálna.

 

Legfrissebb hírek

„Meg fogtok lepődni, milyen gyors lesz a Ferrari ezen a hétvégén" – Norris nem gondolja, hogy előnyben van a McLaren

F1
6 órája

Marko szerint csak „B-kategóriás”, Alonso úgy véli, a legjobb újonc Bortoleto 2025-ben

F1
7 órája

„Sok hazai nagydíjra készülök" – Doohan nem foglalkozik a Colapintót érintő pletykákkal

F1
11 órája

Hajlékony szárnyak, monacói dupla kiállás, eltörölt pluszpont – így változnak a szabályok a 2025-ös idényre

F1
12 órája

Jöjjön a többcsapatos hajsza a világbajnoki címekért a Formula–1-ben!

F1
17 órája

Újabb izgalmas év várhat ránk – F1-es versenynaptár infografikán

Képes Sport
2025.03.12. 16:01

Ha klasszikus F1-es nyitány, akkor Melbourne!

F1
2025.03.12. 10:40

Az Alpine négy tartalékpilótával vág neki a 2025-ös idénynek

F1
2025.03.11. 13:51
Ezek is érdekelhetik