Ralf Bach, a német Bild F1-es bennfentese a blogjában arról ír, hogy a Haas október 31-én felmond hetven, korábban a Ferrarinál dolgozó munkatársának, akik másnap egytől egyigmunkára jelentkeznek Maranellóban.
A Haas korábban sem titkolta, hogy a hajtásláncon felül minden olyan alkatrészt a Ferraritól kap, amelyet konstruktőrként nem saját magának kellene legyártania. Günther Steiner csapatfőnök, aki korábban a Jaguarnál és a Red Bullnál is dolgozott felelős beosztásban az F1-ben, a Formula–1 hivatalos oldalának elmondta, a Haas igyekszik a lehető legszorosabb viszonyt ápolni a Ferrarival, amelynek egyik tartalék versenyzőjét, Esteban Gutiérrezt vagy Jean-Éric Vergne-t alkalmazza debütáló idényében.
Bach leleplező cikke arra utal, hogy a két fél átlépte a korrektség határát. Bár a Haas azt kommunikálta, hogy a kasztniját a Dallara segítségével készíti el, valójában a Ferrari korábban nagy csendben elbocsátott hetven munkatársa segített a váz tervezésénél és a gyártási folyamat elindításánál (akárcsak a csapat szerkezetének felépítésénél). Ezt a hetven dolgozót veszi vissza hamarosan a Ferrari.
Bach azt is elmagyarázza, hogy nem véletlen az október végi időzítés, az FIA ugyanis november elsejére kér biztosítékot az újonc csapattól arra, hogy valóban ott lesz jövőre a rajtrácson.
A Ferrari ráadásul azzal, hogy a Haasnak bérbe bocsátja a szélcsatornáját, maga is profitál az eddiginél kétszer többet működő eszközből.
„Öt éve négy istálló csatlakozott az F1-hez, közülük egy maradt életben. Nem megfelelő az a koncepció, amit alkalmaznak, máshogy kell nekiállni” – ismerte el Gene Haas csapattulajdonos.
A riválisok közül a Mercedes és a Red Bull is meghökkent a Ferrari és a Haas nyilvánvaló módszerein, főleg azután, hogy nekik is voltak hasonló elképzeléseik a DTM-ben szereplő HM- és a GP2-es ART-istállóval, de azok F1-es felvételi kérelmét elutasította az FIA. Az utóbbi napok hírei szerint a Mercedesnél a Manor Marussia lehet a B-terv.