A „LEGKANYARABB” KANYAR. Ha egy laikust megkérdeznénk, melyik F1-es kanyart ismeri, vélhetően azt mondaná, nagyon gyorsan hagyjuk békén az ilyen értelmetlen kérdésekkel.A „LEGKANYARABB” KANYAR. Ha egy laikust megkérdeznénk, melyik F1-es kanyart ismeri, vélhetően azt mondaná, nagyon gyorsan hagyjuk békén az ilyen értelmetlen kérdésekkel.
Ha viszont az Eau Rouge-t említjük, biztos, hogy mindenki tudja, miről van szó. A Formula–1-es pályák legendás, emelkedővel tarkított pályarészét már csukott szemmel is le tudnánk rajzolni – de akkor mi a gond az alábbi felvétellel? Hagyunk egy kis gondolkodási időt.
A „LEGMALDONADÓBB” PILLANAT. Hosszú szünet után visszatért az F1, Pastor Maldonado pedig természetesen ott folytatta, ahol abbahagyta, és bár a fogadók már lassan az egyszeres szorzót is sokallják a venezuelai bukásáért, ő megint összetörte a Lotust. Akit pedig érdekel, mikor bukott legutóbb kedvenc „szellemlovasunk”, annak itt egy kis segítéség: hasmaldonadocrashedtoday.com.
A LEGSZOMORÚBB VERSENYZŐK. Kimi Räikkönen hétvégéje akár jól is alakulhatott volna, a finn ugyanis bebiztosította a helyét a Ferrarinál a következő évre is, a kvalifikációja azonban borzalmasan sikerült, ráadásul rajtbüntetést is kapott, így szomorkodhatott. De akkor mit szóljanak a McLaren pilótái?
A LEGNAGYOBB UTAZÁS. Ez nem Fernando Alonso és Jenson Button idénye, az biztos. A McLaren két versenyzőjét az újabb motorcserék miatt összesen 105 helyes rajtbüntetésre ítélte az FIA, ebből Alonso kapott ötvenötöt, Button pedig „csak” ötvenet. Valahogy így nézett ki az a bizonyos rajtrács:
A LEGFÁJDALMASABB BESZÓLÁS. David Coulthard visszavonulása óta szakkommentátorként is tevékenykedik, és nem szereti rejtegetni a véleményét. Most épp a rengeteget bajlódó McLarent szívatta kicsit. „Itt láthatjuk Button körét. Mindenkit figyelmeztetnék, ez nem a visszajátszás, nem is lassítás, ez a kocsi tényleg ilyen lassú!” Áúcs.
A LEGTÖKÉLETESEBB KÉP. Na, azért nem ilyen súlyos a Force India anyagi helyzete, Hülkenberg az új rajtrendszert magyarázza egy tévés riportban – végül élesben nem is rajtolhatott el.
A LEGMENŐBB LASSÍTÁS. Ehhez nem kellenek szavak…
A LEGGYAKORIBB VICC. Ahogy a művelt német mondja: „Old but gold!”
(Tulajdonképpen nem szóvicc, hiszen a világ összes gyógyfürdőjét a Belga Nagydíjnak otthont adó kisváros alapján emlegetik Spáként…)
A LEGKELLEMETLENEBB INTERJÚ. Ahogy az várható volt, a verseny végén defektet kapó Sebastian Vettel egy picit morcos volt a verseny leintését követően.
A brit pilóta megszerezte idei hatodik győzelmét, s karrierje 80. dobogós helyezésével utolérte az örökranglista negyedik helyén Ayrton Sennát. Előnye már 28 pont Nico Rosberg előtt az összetettben.
A MÁSODIK LEGBOLDOGABB VERSENYZŐ. Dobogó, gyönyörű feleség, pezsgő. Ne szépítsük, Romain Grosjeannak bejött az élet.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:52.416 | átlag: 224.295 km/ó | 34. kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:52.504 | 0.088 mp h. | 34. |
3. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:53.032 | 0.616 | 29. |
4. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:53.276 | 0.860 | 36. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:53.692 | 1.276 | 34. |
6. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:53.991 | 1.575 | 29. |
7. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:54.022 | 1.606 | 30. |
8. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:54.093 | 1.677 | 23. |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:54.517 | 2.101 | 30. |
10. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:54.646 | 2.230 | 23. |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:54.680 | 2.264 | 25. |
12. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:54.779 | 2.363 | 37. |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:54.796 | 2.380 | 29. |
14. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:55.316 | 2.900 | 29. |
15. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:55.533 | 3.117 | 38. |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:56.263 | 3.847 | 2. |
17. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:58.150 | 5.734 | 33. |
18. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:58.174 | 5.758 | 32. |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 6 | 10 | 11 | 227 |
2. | Nico Rosberg | 3 | 10 | 11 | 199 |
3. | Sebastian Vettel | 2 | 7 | 10 | 160 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 1 | 8 | 82 |
5. | Felipe Massa | – | 1 | 9 | 82 |
6. | Valtteri Bottas | – | 1 | 8 | 79 |
7. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 8 | 57 |
8. | Daniel Ricciardo | – | 1 | 8 | 51 |
9. | Romain Grosjean | – | 1 | 6 | 38 |
10. | Max Verstappen | – | – | 4 | 26 |
11. | Sergio Pérez | – | – | 6 | 25 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 24 |
13. | Felipe Nasr | – | – | 3 | 16 |
14. | Pastor Maldonado | – | – | 2 | 12 |
15. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 11 |
16. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 4 | 9 |
17. | Marcus Ericsson | – | – | 4 | 7 |
18. | Jenson Button | – | – | 2 | 6 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 426 |
2. | Ferrari | 242 |
3. | Williams-Mercedes | 161 |
4. | Red Bull-Renault | 108 |
5. | Lotus-Mercedes | 50 |
6. | Force India-Mercedes | 49 |
7. | Toro Rosso-Renault | 35 |
8. | Sauber-Ferrari | 23 |
9. | McLaren-Honda | 17 |