„Nehéz bebizonyítani, de biztos vagyok benne, hogy a Mercedes segített a Ferrarinak. Mindannyian tudjuk, miért” – mondta Marko, aki a Sport Bild szerint nem feltétlenül a Red Bull ellehetetlenítésére utalt, hanem arra, hogy az F1-et az új hibrid motorjának köszönhetően uraló német vállalat csak úgy biztosíthatja a jelenlegi erőforrások megtartását, ha maga mellé állítja a Ferrarit. Ezt pedig úgy érhette el leghatékonyabban, hogy segített az olaszoknak a hajtómű fejlesztésében.
Azzal, hogy a Ferrari felzárkózott, az F1 legfontosabb csapataként belemegy a motor megtartásába, ráadásul a szurkolók sem panaszkodnak annyit a sorozat egyoldalúsága miatt.
A Sport Bild Marko elméletét alátámasztva azt feltételezi, hogy a Ferrari kifejezetten a Mercedes ajánlatára szerződtette Wolf Zimmermann motortervezőt, a hibrid technológia szakértőjét.
„Számítottunk javulásra, de ekkora ugrásra ilyen rövid időn belül nehéz magyarázatot találni” – idézi a Bild Giampaolo Dall’Arát, a Ferrari-motort használó Sauber egyik vezető mérnökét.