RED BULL (Renault)
3 Daniel Ricciardo (ausztrál, 25)
26 Danyiil Kvjat (orosz, 20)
Az F1-et 2010-től 2013-ig uraló csapat tavaly az új erőforrások bevezetésének következtében visszaesett a Mercedes mögé. A sikerekhez szokott csapatot szét is bontotta a kudarc, a műszaki gárda tagjainak egy része más istállókhoz szerződött, Adrian Newey visszalépett a technikai igazgatói poszttól, és már csak részmunkaidőben foglalkozik az F1-gyel. A négy világbajnoki címe után Sebastian Vettel is nehezen viselte az esélytelenséget, és a Ferrarihoz szerződött.
A Red Bull a Renault-ra fogta a sikertelenséget, és a téli felkészülés során is végig azt szajkózta, hogy versenyképessége az erőforráson múlik. A francia vállalat vezetősége viszont mindezt megelégelve úgy döntött, inkább saját csapattal tér vissza. A Renault számára ugyanis az F1 a marketingstratégia része, reklámnak pedig nem igazán jó, ha a gyár neve csak a Red Bull panaszaiban jelenik meg.
Ami a pilótákat illeti, a Red Bull egymás után a második évben léptetett elő Toro Rossó-s ígéretet az első csapatába. Danyiil Kvjat célja, hogy ugyanúgy berobbanjon az elitbe, mint tavaly Daniel Ricciardo, de már az is elismerésre méltó lenne, ha meg tudná közelíteni csapattársa eredményeit – a Mercedes mögötti konkurencia ugyanis erősebb lesz.
Christian Horner csapatfőnök: „Előreléptünk, ez nem vitás. Hogy mennyire, az csak az első versenyen, Melbourne-ben derül ki. Az egész F1 számára fontos lenne, hogy közelebb kerüljünk a Mercedeshez, mert ha nem több csapat csatázik az élen egymással, a szurkolók elfordulnak a sportágtól. A motorok közötti erőkülönbséget kellene eltüntetni.”
WILLIAMS (Mercedes)
19 Felipe Massa (brazil, 33)
77 Valtteri Bottas (finn, 25)
PÉNTEK |
2.30–4.00: 1. szabadedzés |
6.30–8.00: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
4.00–5.00: 3. szabadedzés |
7.00–8.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
6.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Niki Lauda a Mercedes-motorral tavaly a közvetlen élmezőnyhöz csatlakozó Williamstől várja leginkább, hogy megszorongassa a világbajnok istállót. A legendás istállóval többéves hányattatása után ismét számolni kell, Pat Symonds összekapta a műszaki csapatot, flottul működő műhely lett a grove-i, mint húsz évvel ezelőtt.
Valtteri Bottas nagy kincs a csapat számára, mindig képes magas fordulaton pörögni, míg Felipe Massa jó napján bárkit legyőzhet. A teszteken is megmutatták egy-egy körön, hogy nem hagyják magukat a Red Bull és a Ferrari elleni csatában, de a Mercedes még messze van, egyelőre a gyári csapat hibája is kell a győzelem megszerzéséhez.
Pat Symonds technikai igazgató: „Ennek az idénynek meg kell erősítenie, hogy a tavalyi előrelépésünk nem a véletlen műve volt. Tavaly minden versenyt úgy kezdünk el, hogy pontokat kell szereznünk. Eljutottunk arra a szintre, hogy kockázatot vállalhatunk, mert ha rosszul sül el, akkor sem lesz szörnyű az eredményünk. A cél a győzelem, és ha lehetőséget látunk rá, meg is célozzuk.”
FERRARI
5 Sebastian Vettel (német, 27)
7 Kimi Räikkönen (finn, 35)
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Tavaly már totális káosz uralkodott Maranellóban, egy éven belül kétszer váltott csapatfőnököt a Scuderia, és a szezon végén Fernando Alonsótól is elbúcsúztak. Az 1990-es évek közepén Jean Todt által meghonosított „most vagy soha” hangulat a sikerkorszak elmúltával egyre nyomasztóbbá vált, súlyos teherként nehezedett a Scuderia tagjaira.
A követelőzésektől hangos Luca di Montezemolo-éra véget ért, utódja, Sergio Marchionne az üzleti életből ismert Maurizio Arrivabenét nevezte ki csapatfőnökké. Az új vezető jelszava a nyugalom, a célkitűzések visszafogottabbak, a csapaton belüli hangulat lazább lett.
Ez a jelek szerint nem vált a munka rovására, az új autó erősebbnek tűnik elődjénél, a téli tesztsorozat után az ellenfelek okosabbnak találják, ha tartanak a Scuderiától. Kimi Räikkönen kivirulhat az új környezetben, a Red Bulltól érkező Sebastian Vettel pedig bebizonyíthatja a világnak, hogy nem csak a Red Bullnál képes maga mögé utasítani a mezőnyt.
Az idei szezon átmeneti év lesz a Ferrarinál, két győzelemmel is beérnék – szép is lenne a tavalyi nulla után –, de akkor sem dől össze a világ, ha a Mercedes egyelőre érinthetetlen marad számukra. A türelem legkorábban 2016-ban kezd el fogyni.
Maurizio Arrivabene csapatfőnök: „Elértük a céljainkat. Az autó úgy reagál, ahogy a pilóták szeretnék. Kimi érzi a javulást tavaly óta, Sebastian is elégedett. Ugyanakkor két lábbal állunk a földön, tisztában vagyunk riválisaink erejével. Nagyjából tudjuk, hol állunk, nem kell a Mercedessszel foglalkoznunk, mert az csak eltéríti a figyelmünket, és megfoszt a józanságunktól.”
MCLAREN (Honda)
14 Fernando Alonso (spanyol, 33)
22 Jenson Button (brit, 35)
20 Kevin Magnussen (dán, 22) – Ausztráliában indul Alonso helyett
Újra összeállt a McLaren és a Honda, de úgy tűnik, a sikerek csak a névből nem fognak megvalósulni. A tesztszezon nem is alakulhatott volna rosszabbul, a rengeteg műszaki hibát Fernando Alonso balesete tetézte.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A spanyol emiatt nem is utazott el az idénynyitóra, orvosi tanácsra marad távol Ausztráliától. A McLaren gyenge teljesítményéről elterelte a figyelmet a baleset, és ahogy azt a csapat kezelte a sajtóban. Egymásnak ellentmondó sajtóanyagokat adtak ki, legutóbb Ron Dennis ismerte el, hogy hibázott, amikor egy barcelonai sajtótájékoztatón azt mondta, Alonso nem is szenvedett agyrázkódást.
Az autó egyelőre nem úgy megy, ahogy a csapat szeretné, de a nyilatkozatok arról szólnak, hogy nagy potenciál rejlik benne. Valójában a McLaren a legnagyobb rejtély a 2015-ös mezőnyben, ugyanúgy kieshetnek az időmérő első szakaszán, mint odaérhetnek a harmadik rajtkockába – ehhez azonban bírnia kell az autónak a körözést.
Eric Boullier csapatfőnök: „Ami az időnkből telt, megtettük. Az autó felkészítése mechanikai és aerodinamikai szempontból is elfogadhatónak mondható. Tényleg nem tettünk meg annyi kört az autóval, amennyi ideális lenne, de több van az autóban, mint amennyit eddig kihoztunk belőle. Ambiciózusnak kell maradnunk, a célunk, hogy a lehető leghamarabb futamot nyerjünk.”