„Örülök a bíróság döntésének, készen állok a versenyzésre. Az elmúlt három hónapban kőkeményen edzettem – mondta a holland Melbourne-ben. – Várom, hogy visszatérjek a csapathoz, és mindent megtegyünk, amit lehet. Nagyon jó a viszonyom az istállóval, nem lehet gond.”
Van der Garde tavaly tartalék pilóta volt a Saubernél, támogatói pénzének köszönhetően 2014 nyarán versenyszerződést írt alá 2015-re. Most az is kiderült, hogy akkor úgy tervezte a Sauber, hogy ő és a Marussiától előlépő Ferrari-növendék, Jules Bianchi vezeti az autóit.
Ám Bianchi szuzukai balesete után borult a terv, a kedvezményes ferraris együttműködés meghiúsult, így két olyan pilóta kellett, aki egyenként 15 millió euró körüli összeget tud hozni az istállóhoz. Marcus Ericsson és Felipe Nasr megfelelt a feltételeknek, gyorsan összeállt a csapat.
Van der Garde a tesztpilótai állását is elveszítette, de nem törődött bele, s a bíróságon neki adtak igazat.
A Sauber fellebbezett, de ha csütörtökön nem tud „fordítani”, Van der Gardénak kell versenyeznie, és Ericsson vagy Nasr kikerül a csapatból – így jó esély van arra, hogy újabb pereskedés veszi kezdetét.
Van der Garde olyan pert nyerhet meg, amely az őt alkalmazó csapat végzetét jelentheti, de ez legkevésbé a holland pilóta hibája.