Már évekkel ezelőtt tudható volt, hogy egy-egy versenyző a hibridkorszak első évében öt, a másodikban négy erőforrást használhat. Csakhogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a McLaren és a Red Bull is végleg elvesztett egy-egy belsőégésű motort, pedig egy futam sem ment le a 19-ből (az akkori állás szerint, a Német Nagydíj törlése előtt: húszból).
Malajziában a szabadedzéseken, összesen 90 perc alatt átlagosan 38 kört tettek meg a pilóták, ami elmarad az átlagostól. Ez a spórolás az évad előrehaladtával még látványosabbá válhat, így a nézők a szabadedzéseken az üres pályát bámulhatják, ezért a szabályalkotók Bernie Ecclestone-nal egyetértve arról határoztak, hogy előterjesztik az öt motor engedélyezését.
Ez akkor válik hivatalossá, ha az összes csapat elfogadja, de vannak bökkenők. Niki Lauda például azt kéri, csak abban az esetben bővítsék a kvótát, ha megszabják a pilótánként megtett körök alsó határát a pénteki szabadedzéseken. A Mercedes-elöljáró arra is rámutatott, hogy a plusz motorért a Force Indiának, a Lotusnak és a Williamsnek is plusz 750 ezer eurót kell fizetnie.
Valószínűleg a Ferrari is hasonló feltételeket szab a Marussiának és a Saubernek (bár utóbbinál Raffaele Marciello néhány pénteki szabadedzésre való beugrásával kiváltható lenne az ár), és ha csak az egyik kiscsapat is sokallja a többletköltséget, azaz nemmel szavaz, megbukik a szabálymódosítási javaslat.