„A csapat vezetőinek tiszteletben kellene tartaniuk a pilótákkal kötött szerződéseket – mondta Sergio Pérez (Force India), aki 2011-ben és 2012-ben a Saubernél szerepelt. – A versenyző munkavállaló, jogai vannak, és ez vonatkozik a mérnökökre és szerelőkre is. A szerződés kötelez, mégis nem először hallunk olyat, hogy egy pilótát kirúgnak az élő megállapodása ellenére, mert jön valaki, aki pénzt hoz. Giedo jó példát mutat, ki kell állnia magáért.”
Jenson Buttont elsősorban az zavarja, hogy a Sauber a szerdai bírósági tárgyaláson ellenérvként hozta fel Van der Garde ellen a biztonságot. A csapat ügyvédje azt állította, túl veszélyes lenne teszt nélkül az autóba ültetni a hollandot, aki ezzel nemcsak magát, másokat is életveszélybe sodorna.
„Meglep, hogy a Sauber biztonsági ügyet csinált ebből.Szégyen, hogy ilyen irányba terelték ezt a vitát, hiszen a biztonsággal nem lehet játszani, de a csapat részéről ez egy könnyed, manipulatív érvnek tűnik. Az, hogy Giedo ül az autóba, nem jelent veszélyt.Igazságtalan, hogy így támadták meg a keresetét" – mondta Button.
Felipe Massa szomorú amiatt, hogy korábbi istállója ilyen helyzetbe került, nem is érti, hogy lehet három szerződtetett versenyzője.
„Szomorú, hogy kialakulhatott ez a helyzet, ha jól tudom, volt egy szerződtetett versenyzőjük, majd aláírtak még kettővel. Nem tudom, mi folyik ott, nem ismerem a részleteket, ezért nem is akarok megalapozatlan állítást tenni, de szomorú vagyok. Az F1 eleve nehéz helyzetben van, semmi szükség nem volt egy ilyen esetre" – mondta Massa.
A Sauber jelezte, nincs Van der Gardéra illő kezeslábasa, illetve a pilóta üléspróbán sem vett részt. Az Ausztrál Nagydíjra nevezett két pilótája, Marcus Ericsson és Felipe Nasr egyaránt 174 centiméter magas, míg Van der Garde 182.