Mint ismert, az FIAa szabályokban nem határozta meg, hogy a sorozatban tavaly is szereplő motorgyártóknak meddig kell végrehajtaniuk az engedélyezett változtatásokat, így a 66 részre osztott hajtáslánc 32 részét (azaz a hajtómű 48 százalékát) lehet egyszer-egyszer módosítani az utolsó 2015-ös hajtómű bevetéséig.Mint ismert, az FIAa szabályokban nem határozta meg, hogy a sorozatban tavaly is szereplő motorgyártóknak meddig kell végrehajtaniuk az engedélyezett változtatásokat, így a 66 részre osztott hajtáslánc 32 részét (azaz a hajtómű 48 százalékát) lehet egyszer-egyszer módosítani az utolsó 2015-ös hajtómű bevetéséig.
Így a szabályok szerint a Mercedes, a Renault és a Ferrari egész évben fejleszthette volna a motorját, míg a Hondának a február 28-án véglegesítendő hajtóművét kellett volna az egész szezonban használnia. Ám a japánok jelezték, hogy ez így nem éppen sportszerű, tárgyaltak az FIA-val, és sikerrel jártak.
A döntés alapján a Honda annyi részt módosíthat az idény során a motorjain, amennyit a három másik gyár a március 16-i Ausztrál Nagydíjig átlagosan érintetlenül hagyott. A Mercedes már jelezte, hogy az idény első négy versenyét a tavalyi, módosítás nélküli motorjával teljesíti, azaz tulajdonképpen tett egy szívességet a Hondának – ha a Ferrari és a Renault is hasonlóan dönt, a Honda is az év eleji motorja 48 százalékát módosíthatja.