Nico Rosberg meglehetősen lemondóan nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, belátta, hogy ezen a pályán nincs sok esélye Lewis Hamiltonnal szemben.
„Lewis ma gyorsabb volt. Tulajdonképpen az egész hétvégén gyorsabb nálam – ismerte el Rosberg. – Keményen dolgoztam, hogy közelebb kerüljek, de két tizednél jobban nem tudom megközelíteni. Ez van, el kell fogadnom, sőt, figyelnem kell Valtterire, aki nagyon veszélyes ránk. Az első sorral elégedett vagyok, innen indulva bármi lehet. Érdekes, hogy itt egyáltalán nem kopnak a gumik, az aszfalt nagyon kegyes az abroncsokhoz. Ebben a szezonban nem láttunk még ilyet. A rajt fontos lesz, az utóbbi időben voltak nagyon jó rajtjaim, bizakodom, és jó versenyre számítok.”
PÉNTEK |
Rosberg az élen Szocsiban, Bianchi autóját visszaléptették – 1. szabadedzés |
Hamilton nagy fölényben Szocsiban, Rosberg csak a 4. – 2. szabadedzés |
Vettel: Szép a szocsi pálya, de nem a Red Bullnak készült |
Whiting: Senki sem sürget változást Bianchi balesete miatt |
SZOMBAT |
Hamilton kicsúszott, de így is csak megközelíteni tudták – 3. szabadedzés |
Hamiltoné az első orosz F1-es pole, Vettel csak a 11. |
VASÁRNAP |
13.00: a verseny (52 kör, 305.344 km) rajtja |
Lewis Hamilton szerint a pole pozíció megszerzése önmagában nem garantálja a győzelmet Szocsiban, sőt azt sem, hogy az első körben az élen marad.
„Örülök, hogy az enyém az első oroszországi F1-es pole, de nagyon nehéz lesz a rajt. A kettes kanyar az első fékezési pont, nagyon hosszú az odáig vezető út, egy kisebb hajlat is van, kíváncsi leszek, mi fog történni – mondta Hamilton, aki ugyan lágy gumikon eddig minden edzésen verhetetlen volt, és a verseny nagy részében is ezeket az abroncsokat fogják használni, tagadta, hogy könnyen szerezte meg a pole-t. – Nem volt könnyű, nagyon közel voltak hozzám a srácok, szerencsére nem csúsztam meg, mint az edzésen. Nem hiszem, hogy különösen nehezek lennének a kanyarok, egy-egy hiba mindig benne van az vezetésben. A DRS-zónák igen hasznosak ezen a pályán, az utóbbi időszak egyik legmozgalmasabb versenye lehet a vasárnapi.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke biztos benne, hogy ha Valtteri Bottas nem hibázik az edzés végén, a Mercedes kezéből legalább a második rajtkocka kicsúszik. A finn az utolsó körében a pole-ra is esélyes volt, de jó részeredményei után elrontotta a célegyenesre fordító kanyart, így a harmadik rajtkocka lett az övé.
„Nem tudtam, hogy ennyire jók a részidőim. Talán a kör elején túlságosan sokat kivettem a gumikból, és a végére romlott a tapadás, az utolsó kanyarokban ezért nehezebben lehetett irányítani az autót – mondta a finn, aki azzal nyugtatja magát, hogy a pole semmiképp sem lett volna meg. – Túl sokat kockáztattam az utolsó két kanyarban. Nem örülök a hibának, de szerintem csak egy helyezés múlt rajta.”
Az F1-es betétprogramba tartozó GP2 szombat délutáni futamát megnyerő Jolyon Palmer győzelmével megszerezte a bajnoki címet a kategóriában. Luis Felipe Nasr, a Williams tesztpilótája csak 18. lett, így nem tudja utolérni a pontversenyben az 1983 és 1989 között 82 F1-es futamon induló Jonathan Palmer fiát. |
Felipe Massának esélye sem volt rá, hogy bárkit megszorongasson a másik Williamsszel, az autója ugyanis már az első szakaszban erőtlen volt, és csak Kobajasi Kamuit, Pastor Maldonadót és Max Chiltont tudta megelőzni vele.
„Csak azt tudom, hogy semmi ereje sem volt a motornak az egyenesben. Arra gyanakszunk, hogy az üzemanyag-adagoló ment tönkre, erre utaltak az első jelek – mondta Massa, akinek nehéz lesz előreverekednie magát a pályán az élmezőnybe. – Nagy kár érte, mert különben elég gyors az autó, még innen is van esélyem pontot szerezni.”
A Szocsiban tapasztalt minimális gumikopás miatt még a sok megmaradt friss gumi sem számít előnynek Massa számára.
Jenson Button a 4. rajthelyet szerezte meg a Mclarennel, ami a csapat délelőtti gondjait tekintve bravúros eredménynek mondható, no meg annak fényében is, hogy csak hat tizeddel kapott ki a pole pozíciós Hamiltontól. Ennek ellenére nagyon lehangoltan nyilatkozott a 2009-es világbajnok.
„Pénteken erősek voltunk, délelőtt pedig sehol sem, az autó egyszerűen nem működött. Legalább az időmérőn ütőképes volt az autó, de a gumik formában tartása nagyon bonyolult feladat volt, a pálya hőmérséklete ugyanis csökkenni kezdett – mondta az angol. – A hosszú távú tempónk biztató, legalábbis nem rosszabb azokénál, akik mögülem indulnak. Az elmúlt hetekben mutatott hibáim után legalább jók a kilátásaim.”
Az időmérő hőse – Bottas elrontott utolsó kanyarja után – Danyiil Kvjat lett, az orosz hazai pályán az 5. rajthelyet szerezte meg a Toro Rossóval, a két Red Bullt is megelőzte, és a legjobb nem Mercedes-motoros lett a mezőnyben.
„Már a pénteki edzések után biztató volt a helyzet, örülök, hogy megtartottuk a jó formánkat az autóval, és éppen az Orosz Nagydíjon sikerült életem eddigi legjobb időmérőjét elérni. Nagyon jó vezetni az autót, csak hét tizeddel maradtam el a pole-tól, a versenyen is bármi lehet. Igyekszem az ötödik helyen vagy annál előrébb végezni, az lenne az igazi” – mondta boldogan Kvjat, aki mellől Kevin Magnussen váltócsere miatti büntetését követően jövő évi csapattársa, Daniel Ricciardo indul a Red Bull-lal.
Kvjat Fernando Alonso leggyakoribb rajthelyét happolta el, a spanyol az utóbbi időben a Magyar Nagydíjjal együtt háromszor indult onnan. Ezúttal csak a 7. rajthely jutott a kétszeres világbajnoknak.
„A versenyen a rajton múlik minden, nagyon fontos, hogy jól jöjjek ki a kettes és a hármas kanyarból, mert utána nehéz lesz előzni. A boxutcában levitték hatvan kilométer per órára a maximális sebességet, ez is arra mutat, hogy egy kiállás legyen, azaz a stratégiával sem lehet játszani – mondta a spanyol. – Az autó jól vezethető, de van, aki nálunk egy másodperccel gyorsabb körönként. A pálya nagyon nehéz, hiába van fél tucat kanyar, ami ránézésre ugyanolyan, mindegyikbe másképpen kell belemenni, hogy gyorsan átjuss rajta.”
Sebastian Vettel a második szakaszban kiesett, a 11. helyen zárta az időmérőt, ő is csak Magnussen büntetésének köszönheti, hogy az 5. sorból rajtolhat – nem éppen hízelgő megállapítás a négyszeres világbajnokról.
„Nagyon nehéz volt az autót vezetni, hatalmasat léptünk vissza a délelőtti teljesítményünkhöz képest. Az autó hátulja egyáltalán nem tapadt, nem éreztem, a kanyarokban nem voltam elég gyors. Ennél azért jobb eredményre számítottunk a hétvége előtt – mondta Vettel. – Valamit ki kell találnunk a versenyre. A gumik nem kopnak, egy kiállás lesz, talán megér egy próbát, hogy a keményebb gumikon rajtoljak.”
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Daniel Ricciardo (6.): – Furcsa, hogy bár van tapadás, nehéz megtartani az ideális útfekvést biztosító állapotot. Teljesen újszerű kihívás, de állok elébe, ettől izgalmas ez a helyszín. Jobban állunk, mint pénteken.
Kimi Räikkönen (8.): – Nehéz péntek után a szombat jobb volt, így sem mondhatjuk, hogy ott végeztünk, ahol szerettünk volna. Nem érzem az autó elejét, így nehéz gyorsan menni vele.
Jean-Éric Vergne (9.): – Nagyon lassú voltam, és nem tudom, miért. A pálya minden pontján időt veszítettem, azt gyanítom, valami nincs rendben az autóval. Meg kell vizsgálnunk, mi történt, hátha tehetünk valamit a verseny előtt.
Kevin Magnussen (11. – büntetés után): – Nem volt jó napom. A szabadedzésen leállt a kocsi, Jenson beállításai nem működtek, váltócserém volt. Ehhez képest az időmérő első két szakasza nem volt rossz, a harmadikban furcsa lett az autó, nem voltam olyan gyors, mint előtte.
Sergio Pérez (12.): – Jól kezdtem a második szakaszt, de az utolsó mért körömben túl sokat hibáztam, ezért maradtam le a továbbjutásról. A rajt fontos lesz, mert nehéz előzni, a stratégia sem lesz bonyolult, az első egy-két kör eldöntheti, hol érhetünk célba.
Esteban Gutiérrez (13.): – Nagyot csatáztunk Adriannal, ez mindkettőnkből kihozta a maximumot, érdekes a hétvége.
Adrian Sutil (14.): – Nehéz felmelegíteni és ideális hőfokon tartani a gumikat. Sajnos az utolsó gyors körömet elrontottam, de egyébként is csak Estebant előztem volna meg. Ennél többre nem számíthatok.
Romain Grosjean (15.): – Nem volt tapadás, az autót nehéz volt az úton tartani. Jó a pálya, kár, hogy a mi autónkkal ezt nem lehet élvezni.
Marcus Ericsson (16.): – Óriási időmérő volt! Az utolsó köröm jól sikerült, az autó nagyon jól ment. Kissé bosszant, hogy ennyire közel kerültem a továbbjutáshoz, de elsősorban örülnünk kell annak, amit elértünk.
Nico Hülkenberg (17. – büntetés után): – Nagyon nehéz jó kört menni ezen a pályán, hosszú és nehéz. Ha az elején túlságosan nyomod, a gumik túlhevülnek a végére. Nehéz lesz előrébb jutni, talán a magas fogyasztás, amit ez a pálya követel, a segítségünkre lehet.
Kobajasi Kamui (19.): – Még mindig minden körrel tanulom a pályát, ezért nem volt könnyű az időmérő. Persze jó volt megelőzni egy Lotust és egy Marussiát – a versenyen is ez lesz a célunk.
Max Chilton (20.): – Nehéz hétvége ez a csapat számára, de igyekszünk. A kocsi teljesítménye nem olyan rossz, kár, hogy a harmadik edzésen nem tudtam menni a lágy gumikon, új volt a helyzet az időmérőn. Jules-ért versenyzünk, az egész csapat mögöttem áll, ami furcsa, de mindent megteszünk, amit lehet. Jules nélkül sokkal nehezebb lesz legyőzni a Caterhameket.
Pastor Maldonado (21. – büntetés után): – Délelőtt az energiatároló miatt aggódtunk, alig mentem ki a pályára, az időmérőn nem volt rossz az autó, de gyors sem.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes |
5. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari |
9. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault |
10. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault |
11. | Kevin Magnussen* | dán | McLaren-Mercedes |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes |
13. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari |
14. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault |
17. | Nico Hülkenberg* | német | Force India-Mercedes |
18. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes |
19. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault |
20. | Max Chilton* | brit | Marussia-Ferrari |
21. | Pastor Maldonado** | venezuelai | Lotus-Renault |
*váltócsere miatt 5 rajthelyes büntetés | |||
**motorcsere miatt a Japán Nagydíjról áthozott 5 rajthelyes büntetés, plusz váltócsere miatt még 5 rajthelyes büntetés |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:38.513 | átlag: 213.272 km/ó |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:38.713 | 0.200 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:38.920 | 0.407 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.121 | 0.608 |
5. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:39.277 | 0.764 |
6. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:39.629 | 1.116 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:39.635 | 1.122 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:39.709 | 1.196 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:39.771 | 1.258 |
10. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:40.020 | 1.507 |
11. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:40.052 | |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:40.058 | |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:40.163 | |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:40.536 | |
15. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:40.984 | |
16. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:41.397 | |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:42.648 | |
18. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:43.064 | |
19. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:43.166 | |
20. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:43.205 | |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:43.649 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 8 | 12 | 12 | 266 |
2. | Nico Rosberg | 4 | 12 | 13 | 256 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 7 | 13 | 193 |
4. | Sebastian Vettel | – | 4 | 12 | 139 |
5. | Fernando Alonso | – | 2 | 13 | 133 |
6. | Valtteri Bottas | – | 4 | 13 | 130 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 10 | 82 |
8. | Nico Hülkenberg | – | – | 13 | 76 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 8 | 71 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 10 | 46 |
11. | Kimi Räikkönen | – | – | 10 | 45 |
12. | Kevin Magnussen | – | 1 | 9 | 39 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 6 | 21 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 522 |
2. | Red Bull-Renault | 332 |
3. | Williams-Mercedes | 201 |
4. | Ferrari | 178 |
5. | Force India-Mercedes | 122 |
6. | McLaren-Mercedes | 121 |
7. | Toro Rosso-Renault | 29 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |