A hét végén Japánban folytatódik az F1-es világbajnokság. Miközben Lewis Hamilton és az őt hárompontos hátrányból üldöző Nico Rosberg a pályán csatázik a pontokért, a színfalak mögött Fernando Alonso esetleges csapatváltásának folyamata zajlik – bár a legújabb hírek szerint mégsem történik meg a Honda korábban felvázolt nagy csábító akciója.
PÉNTEK |
3.00–4.30: 1. szabadedzés |
7.00–8.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
4.00–5.00: 3. szabadedzés |
7.00–8.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
8.00: a verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja |
Magyar idő szerint. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
A jövőre a McLarennek erőforrást szállító Hondánál ugyanis a motor fejlesztése viszi el az energiát, s a pilóták hajkurászása helyett a szakemberi gárda erősítése a fő cél a vállalat sportrészlegének vezetőségénél.
„Japánban lehetőségünk nyílik arra, hogy a McLaren vezetőségével tárgyaljunk, rengeteg megbeszélni valónk lesz. A pilótakérdés ugyanakkor minden bizonnyal nem kerül elő, hiszen még semmiről sem született döntés” – mondta Arai Jaszuhisza, a Honda sportrészlegének vezetője, de hozzátette, vannak elképzelései arról, kiket látna szívesen a csapatban.
A McLaren jelenleg Jenson Buttont és Kevin Magnussent alkalmazza. Az angol Szingapúrban nagyon magabiztosan beszélt arról, hogy jövőre is a csapatnál marad, és elmondta, a McLaren következő szezonjában kulcsfontosságú lesz, hogy két rutinos pilóta üljön az autókban, hiszen az istálló és a motorszállító összecsiszolódását is segítheti, ha a versenyző megfelelő információkat oszt meg a mérnökökkel. Ezzel némiképp Magnussen ellen beszélt, a dán újonc viszont elmondta, hogy ha nem sikerül a McLarennél maradnia, akár az egész F1-es pályafutása véget érhet, mert ha a wokingi teljesítménye nem bizonyíték arra, hogy kész F1-es pilóta, akkor semmi sem az.
A helyszín: Szuzuka A pálya hossza: 5807 méter Kanyarok száma: 18 (9 bal és 9 jobb) A verseny hossza: 53 kör (307.471 km) Gumitípusok: kemény, közepesen kemény |
Körrekord: 1:28.954 (Michael Schumacher, Ferrari, 2006) Tavalyi pole pozíció: 1:30.915 (Mark Webber, Red Bull) Tavalyi leggyorsabb kör: 1:34.587 (Mark Webber, Red Bull) Tavalyi dobogó: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Mark Webber (Red Bull), 3. Romain Grosjean (Lotus) |
A Japán GP helyszínei: Szuzuka (25), Fudzsi (4) Győzelmek a pole-ból Szuzukában: 12 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Kimi Räikkönen (2005) 17. Győztesek a mostani mezőnyből: Vettel 4, Alonso, Räikkönen, Button (ezen felül Alonso és Hamilton nyert egyszer-egyszer Fudzsiban) |
IDŐJÁRÁS. Pénteken és szombaton kellemes, vasárnap viszont esős idő lesz Szuzukában. Az első edzésnapon délelőtt még süthet a nap, a délutáni edzésre megérkezhet a csapadék. Szombaton napos idő lesz, marad a 25-27 fok, de vasárnap délelőttre beborul, és délután csapadékzóna érkezik, amely a következő hét időjárását is meghatározza – azaz szinte biztosan esni fog, csak az a kérdés, hogy a verseny alatt valóban megérkezik-e a csapadék. |
Az olasz Autosprint szerint már nem is elsősorban Alonso érdeke, hogy távozzon a spanyol, hanem a Ferrarié. A szaklap több érvet is felhozott amellett, hogy a Scuderia elengedje a kétszeres világbajnokot. Egyrészt Maranellóban az új vezetőség új korszakot akar nyitni, és ehhez el kell varrni az előző éra megmaradt szálait, amelyek közül Alonso a legerősebb. Másfelől Alonso túl magas fizetést kap, ami nincs ínyükre a csapat vezetőinek, akik úgy gondolják, könnyen találnak olcsóbb és hasonlóan jó versenyzőt a spanyol helyére.
A folyamatosságot Kimi Räikkönen garantálhatja, aki Szingapúrban hirtelen jól érezte magát az F14T-ben, és abban bízik, hogy két hete az autót – az idén először – sikerült úgy, olyan jól kezelhetővé beállítani, hogy bármelyik pályán feküdni fog a stílusának, és nem pályaspecifikus volt az összhang. A finn az idén még nem állt dobogón, de ha jól megy neki is a vezetés, a Ferrari méltán bízhat benne, hogy visszaveheti a konstruktőr-vb harmadik helyét a Williamstől.
Vagy mégsem? A brit csapat átfogó fejlesztési csomaggal érkezett Szuzukába, s azt várja tőle, hogy ismét a második legerősebb istálló legyen a Mercedes mögött, mint a nyár nagy részén volt. Az ugyanis a szingapúri szoros időmérő ellenére biztosnak tűnik, hogy továbbra is a Mercedes uralkodik a mezőnyön.
Ami a mezőny másik végét illeti, a Caterhamnél bejelentették, hogy Kobajasi Kamui a hazai versenyén is autóba ülhet, így nem változik a mezőny összetétele.
A Sauber viszont bejelentette, hogy Simona De Silvestro az előzetes tervekkel ellentétben nem ül autóba az Amerikai Nagydíj első szabadedzésén, sőt, a svájci hölgy teljes F1-es projektje befuccsolt, így szakít a csapat a 25 éves versenyzővel.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 7 | 11 | 11 | 241 |
2. | Nico Rosberg | 4 | 11 | 12 | 238 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 7 | 12 | 181 |
4. | Fernando Alonso | – | 2 | 13 | 133 |
5. | Sebastian Vettel | – | 3 | 11 | 124 |
6. | Valtteri Bottas | – | 4 | 12 | 122 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 9 | 72 |
8. | Nico Hülkenberg | – | – | 12 | 72 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 7 | 65 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 9 | 45 |
11. | Kimi Räikkönen | – | – | 10 | 45 |
12. | Kevin Magnussen | – | 1 | 9 | 39 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 5 | 19 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 479 |
2. | Red Bull-Renault | 305 |
3. | Williams-Mercedes | 187 |
4. | Ferrari | 178 |
5. | Force India-Mercedes | 117 |
6. | McLaren-Mercedes | 111 |
7. | Toro Rosso-Renault | 27 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |