A HÉTVÉGE HŐSE. Lewis Hamilton karrierje 28. győzelmét aratta, amivel Sir Jackie Stewartot maga mögött hagyva az örökranglista 7. helyére került. A hatodik helyen álló Nigel Mansellnek 31 diadala van. Hamiltonnak ez volt a negyedik F1-es mesterhármasa, azaz ezelőtt háromszor (2007 Japán, 2008 Kína, 2014 Malajzia) nyert úgy, hogy a pole pozíció és a leggyorsabb kör is az övé volt.
A jelenlegi mezőnyből Sebastian Vettel 8, Fernando Alonso 5, Kimi Räikkönen 2, Jenson Button egy mesterhármast ért el – a Nico Rosberget az utóbbi időben az eredményhirdetéseken kifütyülőknek különösen jóleshet, hogy a németnek még egy sincs.
A HÉTVÉGE BEJELENTÉSE. Szárnyra kapott néhány pletyka arról, hogy a Williams tesztpilótája, Felipe Nasr veheti át jövőre Felipe Massa helyét. Nem sokkal később jött a hivatalos bejelentés a csapattól, miszerint nem változtatnak a pilótafelálláson 2015-ben, ezt pedig meg is hálálta a brazil egy harmadik hellyel. Massa legutóbb a tavalyi Spanyol Nagydíjon állt dobogón, a Ferrari eddigi utolsó győzelme alkalmával – sorsszerű, hogy a saját várakozásának éppen az Olasz Nagydíjon, a Scuderia otthonában vetett véget.
A HÉTVÉGE SZÁMVETÉSE. A Williams 17 millió fontos mínusszal zára az első félévet, amit azzal magyarázott, hogy ennyi kellett a csapat versenyképessé tételéhez. Bejött a pénzügyi kockázat, hiszen a konstruktőr-vb 4. helyével is 20 millióval többet kapna a Williams, de egyre inkább úgy tűnik, hogy a csapat a Ferrari megelőzése után a 3. helyet is elcsípi, ami még több bevételt jelent. A Williams 177 pontnál jár, ami 22-vel több, mint amennyit az új pontozási rendszer bevezetése óta eltelt négy teljes év alatt termelt.
A HÉTVÉGE VENDÉGE. Juan-Pablo Montoya a hétvégén – hét év után először – ellátogatott Monzába, és ha már ott volt, akkor készített is egy közös fotót Nico Rosberggel és Tony Ross-szal, a német versenymérnökével, aki korábban a kolumbiaival is dolgozott együtt, még a Williamsnél.
A HÉTVÉGE HAJRÁJA. Daniel Ricciardo a Belga Nagydíj után Monzában is a verseny utolsó körében jegyezte saját legjobb időeredményét – a Sebastian Vettelt idén már 60 ponttal verő ausztrál ezzel a négyszeres világbajnok korábbi szokását másolja, csak úgy jelezve, ki az úr a háznál…
A HÉTVÉGE FENYEGETÉSE. Bár Luca di Montezemolo szombaton Monzában mosolyogva cáfolta azokat a híreket, amelyek szerint a Ferrari elnöki posztját az Alitalia légitársaság vezetői székére cserélné, a Fiattól fenyegető üzenet érkezett. Sergio Marchionne, a Ferrarit 90 százalékban birtokló autógyár első embere állítólag jó eséllyel pályázik Montezemolo utódlására. „A Ferrari a piacon remek eredményeket ért el, de a Ferrari versenyistálló is, és 2008 óta semmit sem nyertünk. Nem tetszik, hogy a hetedik és a 12. helyekért küzdünk, s bár nincs napirenden a Ferrari elnökének leváltása, jobb tisztázni, senki sem pótolhatatlan” – mondta Marchionne.
A HÉTVÉGE ÜZENETE. Az Olasz Nagydíjra kilátogató szurkolók nem rejtették véka alá véleményüket az F1 mostani állapotáról, és hatalmas transzparenssel üzentek az FIA-nak, ami azért minden valószínűség szerint nem hatotta meg meg a szervezetet.
A HÉTVÉGE NYILATKOZATA. Romain Grosjeant arról kérdezték meg, hogy a Lotus képes lesz-e akár egyetlen pici pontocskát összegyűjteni a hátralévő versenyeken (most nyolcnál tartanak). A francia őszintén válaszolt: „Csak akkor, ha Japánban tájfun lesz!”
A HÉTVÉGE NYILATKOZATA 2. Vettelnek az idén sok gonddal kell megküzdenie, a német korábbi csapattársa, Mark Webber pedig nem nem is tudott elmenni emellett minden szó nélkül, és ironikusan megjegyezte: „Úgy tűnik, hogy az idén Seb az én autómat kapta meg…”
A HÉTVÉGE PECHJE. Fernando Alonso kénytelen volt feladni az Olasz Nagydíjat, így a spanyol nagy sorozata a Ferrari hazai pályáján tört meg: a kétszeres világbajnok ebben a szezonban mind a 12 korábbi futamon tudott pontot szerezni. A tavalyi idényre visszanyúlóan zsinórban 15 futamon szerzett pontot a spanyol, s 29-en ért célba. Műszaki hiba miatt legutóbb a 2010-es Malajziai Nagydíjat adta fel.
A Ferrari csak annak örülhet, hogy az utolsó előtti körben a célegyenes végén megcsúszó Danyiil Kvjat nem ment neki Kimi Räikkönennek, aki így a kilencedik helyezésével 80 futamosra nyújtotta a csapat pontszerző szériáját.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:28.004 | átlag: 236.975 km/ó | 29. kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:28.206 | 0.202 mp h. | 51. |
3. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:28.342 | 0.338 | 46. |
4. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:28.486 | 0.482 | 51. |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:28.559 | 0.555 | 50. |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:28.588 | 0.584 | 53. |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:28.942 | 0.938 | 43. |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:29.107 | 1.103 | 35. |
9. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:29.121 | 1.117 | 39. |
10. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:29.141 | 1.137 | 34. |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:29.245 | 1.241 | 35. |
12. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:29.283 | 1.279 | 34. |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:29.366 | 1.362 | 35. |
14. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:29.375 | 1.371 | 46. |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:29.449 | 1.445 | 40. |
16. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:29.680 | 1.676 | 23. |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:29.856 | 1.852 | 32. |
18. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:30.083 | 2.079 | 38. |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:30.280 | 2.276 | 47. |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:30.521 | 2.517 | 51. |
21. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:30.758 | 2.754 | 35. |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:32.569 | 4.565 | 5. |