Räikkönen mentette meg a Ferrari sorozatát - F1-legek

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.09.08. 16:01
null
Kimi Räikkönen kilencedik helyezése a Ferrari 80. pontszerzését jelentette zsinórban (Fotó: Action Images)
A Nemzeti Sport Online az idei F1-es világbajnokság során a hétvége érdekességeit összeszedve tekint vissza egy-egy futamra. Az Olasz Nagydíjon is volt miből szemezgetni, íme, a hétvége legjei!

A HÉTVÉGE HŐSE. Lewis Hamilton karrierje 28. győzelmét aratta, amivel Sir Jackie Stewartot maga mögött hagyva az örökranglista 7. helyére került. A hatodik helyen álló Nigel Mansellnek 31 diadala van. Hamiltonnak ez volt a negyedik F1-es mesterhármasa, azaz ezelőtt háromszor (2007 Japán, 2008 Kína, 2014 Malajzia) nyert úgy, hogy a pole pozíció és a leggyorsabb kör is az övé volt.
A jelenlegi mezőnyből Sebastian Vettel 8, Fernando Alonso 5, Kimi Räikkönen 2, Jenson Button egy mesterhármast ért el – a Nico Rosberget az utóbbi időben az eredményhirdetéseken kifütyülőknek különösen jóleshet, hogy a németnek még egy sincs.

A HÉTVÉGE BEJELENTÉSE. Szárnyra kapott néhány pletyka arról, hogy a Williams tesztpilótája, Felipe Nasr veheti át jövőre Felipe Massa helyét. Nem sokkal később jött a hivatalos bejelentés a csapattól, miszerint nem változtatnak a pilótafelálláson 2015-ben, ezt pedig meg is hálálta a brazil egy harmadik hellyel. Massa legutóbb a tavalyi Spanyol Nagydíjon állt dobogón, a Ferrari eddigi utolsó győzelme alkalmával – sorsszerű, hogy a saját várakozásának éppen az Olasz Nagydíjon, a Scuderia otthonában vetett véget.

A HÉTVÉGE SZÁMVETÉSE. A Williams 17 millió fontos mínusszal zára az első félévet, amit azzal magyarázott, hogy ennyi kellett a csapat versenyképessé tételéhez. Bejött a pénzügyi kockázat, hiszen a konstruktőr-vb 4. helyével is 20 millióval többet kapna a Williams, de egyre inkább úgy tűnik, hogy a csapat a Ferrari megelőzése után a 3. helyet is elcsípi, ami még több bevételt jelent. A Williams 177 pontnál jár, ami 22-vel több, mint amennyit az új pontozási rendszer bevezetése óta eltelt négy teljes év alatt termelt.

A HÉTVÉGE VENDÉGE. Juan-Pablo Montoya a hétvégén – hét év után először – ellátogatott Monzába, és ha már ott volt, akkor készített is egy közös fotót Nico Rosberggel és Tony Ross-szal, a német versenymérnökével, aki korábban a kolumbiaival is dolgozott együtt, még a Williamsnél.

(Forrás: twitter_nicorosberg)
(Forrás: twitter_nicorosberg)

A HÉTVÉGE HAJRÁJA. Daniel Ricciardo a Belga Nagydíj után Monzában is a verseny utolsó körében jegyezte saját legjobb időeredményét – a Sebastian Vettelt idén már 60 ponttal verő ausztrál ezzel a négyszeres világbajnok korábbi szokását másolja, csak úgy jelezve, ki az úr a háznál…

A HÉTVÉGE FENYEGETÉSE. Bár Luca di Montezemolo szombaton Monzában mosolyogva cáfolta azokat a híreket, amelyek szerint a Ferrari elnöki posztját az Alitalia légitársaság vezetői székére cserélné, a Fiattól fenyegető üzenet érkezett. Sergio Marchionne, a Ferrarit 90 százalékban birtokló autógyár első embere állítólag jó eséllyel pályázik Montezemolo utódlására. „A Ferrari a piacon remek eredményeket ért el, de a Ferrari versenyistálló is, és 2008 óta semmit sem nyertünk. Nem tetszik, hogy a hetedik és a 12. helyekért küzdünk, s bár nincs napirenden a Ferrari elnökének leváltása, jobb tisztázni, senki sem pótolhatatlan” – mondta Marchionne.

A HÉTVÉGE ÜZENETE. Az Olasz Nagydíjra kilátogató szurkolók nem rejtették véka alá véleményüket az F1 mostani állapotáról, és hatalmas transzparenssel üzentek az FIA-nak, ami azért minden valószínűség szerint nem hatotta meg meg a szervezetet.

„Az új pályák csúnyák, az autók rondák, a motorok pedig csöndesek: az F1 halott” (Fotó: twitter/ScarbsF1)
„Az új pályák csúnyák, az autók rondák, a motorok pedig csöndesek: az F1 halott” (Fotó: twitter/ScarbsF1)

A HÉTVÉGE NYILATKOZATA. Romain Grosjeant arról kérdezték meg, hogy a Lotus képes lesz-e akár egyetlen pici pontocskát összegyűjteni a hátralévő versenyeken (most nyolcnál tartanak). A francia őszintén válaszolt: „Csak akkor, ha Japánban tájfun lesz!”

A HÉTVÉGE NYILATKOZATA 2. Vettelnek az idén sok gonddal kell megküzdenie, a német korábbi csapattársa, Mark Webber pedig nem nem is tudott elmenni emellett minden szó nélkül, és ironikusan megjegyezte: „Úgy tűnik, hogy az idén Seb az én autómat kapta meg…”

A HÉTVÉGE PECHJE. Fernando Alonso kénytelen volt feladni az Olasz Nagydíjat, így a spanyol nagy sorozata a Ferrari hazai pályáján tört meg: a kétszeres világbajnok ebben a szezonban mind a 12 korábbi futamon tudott pontot szerezni. A tavalyi idényre visszanyúlóan zsinórban 15 futamon szerzett pontot a spanyol, s 29-en ért célba. Műszaki hiba miatt legutóbb a 2010-es Malajziai Nagydíjat adta fel.

A Ferrari csak annak örülhet, hogy az utolsó előtti körben a célegyenes végén megcsúszó Danyiil Kvjat nem ment neki Kimi Räikkönennek, aki így a kilencedik helyezésével 80 futamosra nyújtotta a csapat pontszerző szériáját.

OLASZ NAGYDÍJ, A LEGGYORSABB KÖRÖK LISTÁJA
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:28.004 átlag: 236.975 km/ó 29. kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:28.206 0.202 mp h. 51.
3. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:28.342 0.338 46.
4. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:28.486 0.482 51.
5. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:28.559 0.555 50.
6. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:28.588 0.584 53.
7. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:28.942 0.938 43.
8. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:29.107 1.103 35.
9. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:29.121 1.117 39.
10. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:29.141 1.137 34.
11. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:29.245 1.241 35.
12. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:29.283 1.279 34.
13. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:29.366 1.362 35.
14. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:29.375 1.371 46.
15. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:29.449 1.445 40.
16. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:29.680 1.676 23.
17. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:29.856 1.852 32.
18. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:30.083 2.079 38.
19. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1:30.280 2.276 47.
20. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1:30.521 2.517 51.
21. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:30.758 2.754 35.
22. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1:32.569 4.565 5.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik