Lewis Hamilton nagy megkönnyebbülésről beszélt az Olasz Nagydíj időmérő edzése után, és a verseny után is ez volt a kulcsszó, hiszen a rajtját elrontotta, miután a Mercedesében nem kapcsolt be a rajtprogram, mégis visszajött az élre, és le tudta győzni Nico Rosberget, 29-ről 22 pontosra csökkentve hátrányát a vb-pontversenyben.
„Még sohasem történt olyan, hogy hiába nyomtam meg a rajtprogramot elindító gombot, de most a felvezető kör elején és a rajtnál is kikapcsolva maradt, ami nagyon furcsa volt. Nem tudtam, mire számítsak a rajtnál, hiszen eszünkbe sem jutott, hogy erre külön felkészüljünk, de szerencsére nem sok helyezést veszítettem – mondta Hamilton. – A kerékcsere után azt tanácsolta a mérnököm, hogy maradjak le, de nem azért nem hallgattam rá, mert rosszban vagyunk. Jó barátom, de az autóban én ülök, az ő feladta, hogy tanácsot adjon, amiről eldöntöm, hogy megfogadom-e. Nico korábban már megingott nyomás alatt, ezt tudva igyekeztem felzárkózni rá, és be is jött."
Hamilton elmondta, úgy érezte, csak friss gumikon van esélye a pályán támadni, ezért sem akart a hajráig várni. Egyesek a Belgiumban történtek miatt úgy gondolták, Nico Rosberg büntetései közé tartozott, hogy hagynia kell nyerni Hamiltont, de a német ezt tagadta.
„Lewis lendületben volt, két előzés után vérszemet kapott, gyorsan felzárkózott rám, igyekeztem DRS-távolságon kívül tartani, de ekkora sebességnél előfordul, hogy hibázik az ember. Most is ez történt, csalódott vagyok, de annak örülök, hogy végre ismét kettős győzelmet arattunk – mondta Rosberg, akit ismét kifütyültek a dobogón. – Nem örülök neki, de remélem, idővel elmúlik a szurkolók haragja. Már bocsánatot kértem Spáért, nem tehetek mást, az idő begyógyítja a sebeket."
Felipe Massa Ferrari-pilótaként csak egyszer, 2010-ben állhatott dobogón Monzában, de a Williamsszel első idényében visszatért az évad leghangulatosabb pódiumára, ahol szinte könnyes szemmel beszélt.
„Sajnos a Mercedesszel nem tudtunk csatába szállni, de könnyedén vertük a többieket, így nem forgott veszélyben a dobogós helyezés – mondta a tavalyi Spanyol Nagydíj óta először dobogóra álló Massa. – Örülök, hogy sikerült a Ferrari elé kerülnünk a csapat-világbajnokságban, hihetetlen, mekkora fordulat történt a Williamsnél egy év alatt."
A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA | ||
1. | Mercedes | 454 |
2. | Red Bull-Renault | 272 |
3. | Williams-Mercedes | 177 |
4. | Ferrari | 162 |
5. | McLaren-Mercedes | 110 |
6. | Force India-Mercedes | 109 |
7. | Toro Rosso-Renault | 19 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |
Az idén elképesztő balszerencse-sorozaton túlvergődő brazil leszögezte, eszébe sem jutott arra gondolni, hogy ez a dobogós helyezés üzenet a Ferrarinak, elismerte, hogy ezúttal a két autó közötti különbségből fakadóan volt esélye pódiumra állni. Csapattársa, Valtteri Bottas rossz rajtja után negyedik lett, de ezzel is átvette a vb-pontverseny negyedik helyét a versenyt feladó Fernando Alonsótól.
„Nagyon kipörögtek a kerekeim, csak akkor lett megfelelő a gyorsulásom, amikor már ötödik fokozatban voltam. Valószínűleg a szintén beragadó Hamilton miatt is rosszul indultam, de utána nagyon élveztem a versenyt, kár, hogy nem próbálhattam ki magam a Mercedesek ellen. Szép pontokat szereztem, de a csapat még nincs a csúcson, a következő évünk még jobb lesz" – ígérte meg a finn.
A Ferrarinál azt remélték, nem Massa tavalyi Spanyol Nagydíj óta tartó sorozata szakad meg, hanem a csapaté, a Scuderia ugyanis akkor nyert utoljára Fernando Alonsóval. A spanyol azonban ezúttal műszaki hiba miatt kiesett.
„Elromlott az autó, négy éve történt ilyen legutóbb, benne van, hogy előfordul ez. A szurkolóink sokkal többet érdemelnének. El kell fogadnunk, hogy ebben a szezonban nem nyer futamot a Ferrari, de nem változtat a terveimen, a Ferrarinál látom a jövőmet, hiszek Marco Mattiacci projektjében" – mondta a kétszeres világbajnok spanyol, aki szerint az 5. hely elérhető lett volna.
A Bottashoz hasonlóan nagyot küzdő, az utolsó körökben vagy fél tucat szép előzést bemutató Daniel Ricciardo tartja magát a vb 3. helyén.
„Nem így terveztem a rajtot, de nyugodt maradtam, és sikerült visszahoznom az autót oda, ahová való. A késői kerékcserém miatt sokkal frissebbek voltak a gumijaim, mint a többieknek, a sok előzés közben a hajrában nem tűnt el a mosoly az arcomról – mondta Ricciardo, aki 362.1 kilométer per órás végsebességével a leggyorsabb volt a versenyen. – Nagyon magabiztos voltam, bíztam a fékekben, ezen a pályán pedig minden a bizalom. Elmondták, hogy elöl a két Mercedes csatája elég unalmas, ezért nekem kellett gondoskodnom a szórakoztatásról. Hatvan ponttal előzöm meg Sebastiant, s bár nem szeretem, ha a csapat utasításai döntenek, a következő pályákon kezdhetünk valamit, és örülnék, ha az istálló belátná, van esélyünk a Mercedes ellen, és meghozná a szükséges döntéseket."
A 8. helyért, amelyből Kevin Magnussen büntetése miatt 7. lett, nagy csatát vívott Sergio Pérez és Jenson Button, két tavalyi csapattárs. Az angol hiába próbálkozott többször is a mexikói ellen, s került elé átmenetileg, végül Pérez jött ki győztesen a csatából.
„Nagyon szép párharc volt, s bár nem szeretem, ha nekem kell védekeznem, a végén sikerült elöl maradnom, és pontokat szereznem. Az üzemanyagom mennyiségére is gondolnom kellett, ezért olykor el tudott menni mellettem Jenson, ám a pálya másik pontján vissza tudtam támadni. Nagyon örülök, hogy a Force Indiánál versenyezhetek" – fogalmazott Pérez.
Jenson Buttont meglepte, milyen tiszta csatát vívott a mexikóival, akire tavaly sokat panaszkodott rámenőssége miatt.
„Nagyon profi volt Sergio, hihetetlen, hogy minden manőveremre volt válasza, tavaly nem gondoltam, hogy ilyen csatát vívhatunk egymással. Élveztem, de sajnos úgy érzem, a fékeink nem olyan hatékonyak, mint más autókon" – így Button.
A verseny után Christijan Albers lemondott a Caterham csapatvezetői tisztségéről, s Manfredi Ravetto lett az utódja. Arról is pletykálnak, hogy a Saubert felvásárolja egy kanadai milliárdos, így néhány évre biztosítva lesz a svájci kiscsapat léte.
Adam Parr, a Williams korábbi csapatfőnöke viszont érdekes üzenetet írt a Twitterre: „Ez az utolsó év az F1-ben ebben a formában. Jövőre már csak nyolc csapat lesz, többségük három autót indít."
Ezen Monzában szinte mindenki nevetett...
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Sebastian Vettel (6.): – Nagyon bosszantó ez az eredmény. Imádom a versenyzést, de elkeserít, hogy a negyedik, ötödik vagy a hatodik helyért kell csatáznom. Az előttünk lévő autók sokkal gyorsabbak, semmit sem tehetünk ellenük. Ennél több pontot nem szerezhetett ma a csapat.
Kimi Räikkönen (9.): – A sok hosszú egyenes miatt nem számítottunk sokkal jobb eredményre, nagyjából ez a realitás most a Ferrari számára. A végén utolértem néhány autót, de a magas végsebességük miatt nem volt esélyem megelőzni őket. A többi pályán jobbak leszünk.
Kevin Magnussen (10.): – Hatalmas nyomás volt rajtam a rajt után az egész verseny alatt, de nagyon jó volt az autó a korábbi versenyekhez képest. Csodás rajtom volt, nagy csalódás, hogy csak egy pontot kaptam érte. Mindegy, mit gondolok a büntetésről, semmin sem változtat.
Danyiil Kvjat (11.): – Azt hiszem, a végén elromlott a féktárcsa, ami hihetetlen balszerencse, hiszen odaértem a pontszerző helyekért küzdők mögé, és támadhattam volna. Sajnálom, hogy így lettem tizenegyedik.
Nico Hülkenberg (12.): – A kemény keverékű gumikon rajtoltam, jól indultam, de utána esélyem sem volt felvennem csatát a lágyabb gumikon száguldókkal. Utána magányos versenyem volt, alig használtam DRS-t.
Jean-Éric Vergne (13.): – Az egész hétvégén lassabb volt az autó, mint vártam, a verseny sem sikerült jól, nagy kár érte.
Pastor Maldonado (14.): – Jól rajtoltam, a két Sauber elé kerültem, de a Toro Rossókat nem tudtam támadni, túl nagy volt a végsebességük. A mögöttem haladók nem tudtak támadni, én sem kerülhettem előrébb, korán eldőlt a versenyem.
Adrian Sutil (15.): – Egy boxkiállás volt a versenyen, nem volt stratégiai lehetőség az előrébb jutásra, az autó pedig túl lassú ahhoz, hogy a pályán legyőzzük a pontokért küzdőket.
Romain Grosjean (16.): – Semmi sem úgy működik, ahogy kellene, nagyon megterhelő ez az idény, a következő csak jobb lehet.
Kobajasi Kamui (17.): – Elégedett vagyok, mindkét Marussiát legyőztem. A monzai pálya nagyon egyedi, ez az eredmény nem feltétlenül jelent sokat a többi versenyre nézve, de bízunk benne, hogy jól zárjuk a szezont.
Jules Bianchi (18.): – Nehéz verseny volt. Mindent megtettem, amit a csapat kért, de nem volt több ebben a futamban.
Marcus Ericsson (19.): – A boxból rajtolva nem volt esélyem, hogy előrébb végezzek, de nem követtem el hibát, kiegyensúlyozott köröket futottam.
Esteban Gutiérrez (20.): – Nehéz verseny volt, a kemény gumik nem voltak elég gyorsak. A Grosjeannal történt ütközéskor már minden veszve volt.
Max Chilton (kiesett): – Hibáztam, későn fékeztem, becsúsztam a kanyarba, a fekvőrendőr megdobta a kocsit, és a kavicságyba és a falba szálltam. Kár, mert tudtunk csatázni a Lotusszal.
A VERSENY KÖRRŐL KÖRRE TUDÓSÍTÁSÁT IDE KATTINTVA ÉRI EL.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19:10.236 |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 3.175 mp h. |
3. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 25.026 mp h. |
4. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 40.786 mp h. |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 50.309 mp h. |
6. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 59.965 mp h. |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:02.518 p h. |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:03.063 p h. |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:03.535 p h. |
10. | Kevin Magnussen* | dán | McLaren-Mercedes | 1:06.171 p h. |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:11.184 p h. |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:12.606 p h. |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:13.093 p h. |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1 kör h. |
15. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1 kör h. |
17. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1 kör h. |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 2 kör h. |
20. | Esteban Gutiérrez ** | mexikói | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
*5 másodperces büntetés Bottas kiszorításáért. **20 másodperces büntetés Grosjeasn meglökéséért | ||||
FELADTÁK | megtett körök | |||
Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 28 | |
Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 5 | |
Leggyorsabb kör: Hamilton (29. kör) 1:28.004 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 11 | 12 | 238 |
2. | Lewis Hamilton | 6 | 10 | 10 | 216 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 6 | 11 | 166 |
4. | Valtteri Bottas | – | 4 | 12 | 122 |
5. | Fernando Alonso | – | 2 | 12 | 121 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 10 | 106 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 9 | 72 |
8. | Nico Hülkenberg | – | – | 11 | 70 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 6 | 55 |
10. | Kimi Räikkönen | – | – | 9 | 41 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 8 | 39 |
12. | Kevin Magnussen | – | 1 | 8 | 38 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 4 | 11 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |