A Szingapúri Nagydíj utáni két napban rengeteg hír, vagy inkább pletyka látott napvilágot Fernando Alonso Ferraritól való távozásáról, de szerdára elcsendesedett az olasz és a spanyol sajtó. Az elmúlt napokra visszatekintve összegezzük, mi mehet a háttérben, és hogy állhat most a pilótapiac, amelynek valóban a spanyol a kulcsfigurája.
A nyári szünet után Romain Grosjean mondta, azt kell kivárni, Alonso hogyan dönt a saját jövőjéről. Ha egyszer kimondja, mit tesz, elindul a dominók sora. Ezzel is csak gerjesztette a pletykákat, miközben a spanyol hónapok óta mondogatta, a Ferrarinál szeretné látni a jövőjét. Újabb kérdéseket tettek fel neki a versenyhétvégék előtt, s újra csak a vágyairól beszélt. Hogy szeretné kitölteni a szerződését a Ferrarinál.
Azt egyszer sem mondta ki konkrétan, hogy biztosan a Scuderiánál marad, csak arról beszélt, jó lenne együtt világbajnoki címet ünnepelni. Szingapúrban pedig már azt hangsúlyozta, bántóak számára a pletykák, Olaszországban ugyanis valaki meg akarja törni a Ferrarinál uralkodó harmóniát.
Csakhogy ezt a harmóniát már rég megtörték. Az első jel 2014-ben a gyenge autó volt, az erős Mercedes láttán hamar kiderült, hogy a spanyolnak az ötödik ferraris szezonjában nem lesz esélye a világbajnoki címre. Aztán áprilisban távozott Stefano Domenicali csapatfőnök, és Luca di Montezemolo maradt az egyetlen a régi vezetőségből – egészen a szeptemberi Olasz Nagydíjig, amelyet követően az elnök távozását is bejelentették.
Montezemolo távozását megelőzte Sergio Marchionne, a FIAT első embere nyilatkozata, amely szerint senki sem pótolhatatlan, még a Ferrarinál sem. Bár a kanadai-olasz igazgató Montezemolóra utalt, Alonso a magáénak is érezheti a szavakat.
Marco Mattiacci, az új csapatfőnök (az észak-amerikai vonulat másik képviselője – a Ferrari amerikai részlegének kereskedelmi igazgatója volt) azok után, hogy korábban többször is kijelentette, Alonso marad Kimi Räikkönen csapattársa 2015-ben, Szingapúrban megváltoztatta a véleményét. Azt mondta, Alonso a „jelen állás szerint” marad, és hogy ideje új alapokra helyezni a kapcsolatukat a pilótával. Ő is kiemelte, hogy egyetlen személy, még egy pilóta sem lehet fontosabb, mint maga a Ferrari.
Amikor Alonsót szembesítették ezzel a kijelentéssel, azt mondta az olasz újságíróknak, hogy „negyvenöt másodperccel a másik Ferrari előtt értem célba.”
Állítólag közölte is a csapat vezetőségével, hogy távozni akar, és a Ferrarinál a háttérben már az Alonso utáni korszakra készülnek. Olasz sajtóhírek szerint a 2015-ös autót inkább Räikkönen vezetési stílusára formálják, s biztosra mennek James Allison technikai igazgató vezérletével, aki a Lotusnál pontosan ráérzett arra, mi kell a finnek. Az sem mellékes, hogy amíg Alonso és Räikkönen vezetési stílusa és az autó karakterisztikája iránti igénye gyökeresen eltér, a finné nagyon hasonlít Sebastian Vettelére, aki a Ferrari első számú kiszemeltje lett, még Bernie Ecclestone is elmondta, mennyire szeretné, ha a német a Ferrarihoz igazolna.
Vettel szerződése 2015 végéig szól a Red Bullnál, Alonsóé 2016 végéig a Ferrarinál. Mindketten akkor távozhatnának csapatuktól, ha (feltételezve, hogy nincs lelépési záradék a szerződésükben) kivásárolják őket.
Az Alonsót csábító McLarennél a Honda mindent megtenne azért, hogy szerződtesse Alonsót, ebben benne van az is, hogy kifizeti a Ferrarinak a spanyol 30 millió eurós lelépési pénzét. A Scuderia pedig miért ne használná ki ezt az összeget arra, hogy a Red Bulltól kivásárolja Vettelt? Más kérdés, hogy a német pilóta miért menne át a Ferrarihoz? Az egyetlen érv, ami e mellett szól, az új kihívás keresése.
Alonsót a McLarennél szívesen látnák, de menedzsere, Flavio Briatore minden lehetséges megoldást végigzongorázna, mielőtt döntésre jutnak. Kopogtatott a Mercedesnél és a Red Bullnál is, utóbbi nem látja értelmét a cserét Vettellel. A német Sport Bild szerint Briatore még korábbi csapatánál, a Lotusnál is körülnézett, ahol a kanadai Lawrence Stroll vásárolna részesedést, és felvirágoztatná a Mercedes-motorra váltó istállót. Az üzletember számára akkor lenne igazán jó húzás a csapat felvásárlása, ha Alonsót is oda tudná vinni. Csakhogy a spanyol számára ez túl nagy lutri lenne.
Marad a McLaren, amely egyelőre vár a bejelentéssel, kik lesznek a pilótái 2015-ben, igaz, Jenson Button a Szingapúri GP után hirtelen nagyon derűlátó lett. Pár éve épp a Margitszigeten beszélt arról, szívesen versenyezne egy csapatban a spanyollal, s egyre inkább úgy tűnik, lesz módja rá, hiszen a Hondával ápolt kapcsolata miatt az első évben nagyon hasznos tagja lehet a McLarennek.
Izgalmas lesz a világbajnokság hajrája a pályán, s az elmúlt napok eseményeit látva azon kívül is.