„Valóban, én voltam az ötletgazda, szerintem egyik versenyzőnek sincs szüksége arra, hogy folyamatosan megmondják neki, mit csináljon –mondta Ecclestone. – Örülnek a pilóták a szigorításnak, hiszen ők vezetik az autót, nekik kell tudniuk, mi jó és mi nem a géppel. A szabály azt mondja, segítség nélkül kell vezetniük, de az utóbbi időben túl sok segítséget kaptak a boxból, és még ezután is kapni fognak olyan támogatást, amit nem lenne szabad engedni.”
PÉNTEK |
12.00–13.30: 1. szabadedzés |
15.30–17.00: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny (61 kör, 308.828) rajtja |
Magyar idő szerint. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Ecclestone az utolsó kijelentésével arra utalt, hogy a jövőben korlátozni fogják a telemetriai adatok áramlását is, hogy még inkább a pilótákon múljon, hogyan vezetik az autót – ez is fontos lépés lehet afelé, hogy a versenyzőkre felnézzenek, hősöknek tartsák őket.
Fernando Alonso nem aggódik az új helyzet miatt.
„Nem hiszem, hogy nagy különbséget jelentene számomra az új rendszer – mondta Alonso. – Sohasem használtuk a rádiót arra, hogy az autó teljesítményéről beszéljünk, a pilóta vezeti az autót, talán így jobban magunkra leszünk hagyva.”
Kimi Räikkönen attól tart, hogy több lesz a műszaki hiba a korlátozás miatt, hiszen a versenyző csak súlyos esetben kaphat tanácsot a mérnökétől egy-egy probléma megoldására, ami már késő lehet.
„Nehéz lehet a helyzet, ha egy-egy beállításon múlik, hogy valaki végig tud-e menni a versenyen, súlyos következményei lehetnek az új rendszernek” – vélekedett a finn.
„Nem értem, miért kell egyik versenyről a másikra ilyen szabálymódosítást hozni, de nem nagy ügy, kicsit több feladatunk lesz a kormány mögött” – mondta Sergio Pérez.
Gary Anderson F1-es szaktekintély, a Jordan, a Stewart és a Jaguar korábbi technikai igazgatója az Autosport szakírójaként azt elemezte, hogy a Mercedes-pilóták közül ki jöhet ki jobban a módosításból.
„Rosbergnek kedvez a rádiós korlátozás, Hamiltonnak árt. Egyikükkel sem dolgoztam együtt, de abból, amit a versenyeken hallok, Lewisnak nagyobb szüksége van a mérnöke segítségére és biztatására, mint Nicónak – írta Anderson. – Nico alaposabb versenyző, neki könnyebb lesz kezelnie azokat a helyzeteket, amikor nem minden megy probléma nélkül, ő könnyedén átállítja majd a motort és a differenciált, ha arra lesz szükség. Lewis természetes tehetség, de ilyen váratlan helyzetekben elveszhet.”
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 11 | 12 | 238 |
2. | Lewis Hamilton | 6 | 10 | 10 | 216 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 6 | 11 | 166 |
4. | Valtteri Bottas | – | 4 | 12 | 122 |
5. | Fernando Alonso | – | 2 | 12 | 121 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 10 | 106 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 9 | 72 |
8. | Nico Hülkenberg | – | – | 11 | 70 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 6 | 55 |
10. | Kimi Räikkönen | – | – | 9 | 41 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 8 | 39 |
12. | Kevin Magnussen | – | 1 | 8 | 38 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 4 | 11 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 454 |
2. | Red Bull-Renault | 272 |
3. | Williams-Mercedes | 177 |
4. | Ferrari | 162 |
5. | McLaren-Mercedes | 110 |
6. | Force India-Mercedes | 109 |
7. | Toro Rosso-Renault | 19 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |