A világbajnoki éllovas Nico Rosberg remek pole pozícióval jelezte Spa-Francorchamps-ban, hogy az F1 „őszi" idényében sem lesz könnyű feladata Lewis Hamiltonnak vele szemben. A német teljesítményéről még Niki Lauda is elismerően beszélt, a Mercedes Hamilton-párti vezetője azt mondta, szombaton egyértelműen Rosberg volt a jobb pilóta.
„Ez az egyik legkülönlegesebb pálya, hatalmas siker, hogy az élről rajtolhatok – mondta Rosberg. – Szerencsére a körülmények kiegyensúlyozottak voltak, sohasem volt kérdés, hogy az intermediate gumik a megfelelőek a pályára, így hiába volt esős az időmérő, volt időnk hozzászokni a körülményekhez. A harmadik szakaszban kifejezetten komfortosan vezettem. Persze mindez csak viszonylagos, esőben nehéz F1-es autóval száguldani. Persze ez még csak az időmérő volt, a neheze vasárnap következik."
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Rosberg az élen, Chilton mégis visszaül a Marussiába |
2. szabadedzés: Hamilton visszavágott, Vettel autója el sem indult Belgiumban |
Amíg szellemi állapota bírja, Ecclestone marad az F1 ura |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: Alakul a Williams terve: Bottas az élen Spában |
Rosberg a pole-ban, Hamilton június óta először az első sorban |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny (44 kör, 308.052 km) rajtja |
A Kanadai Nagydíj óta először első soros Lewis Hamilton örül, hogy véget ért időmérős balszerencse-sorozata, de azt mondta, ha nincs a fékhibája, más lenne a Mercedesen belüli sorrend.
„A bal első fékem nem működött rendesen, ezért balra húzott az autó lassításkor. Semmit sem tehettem azért, hogy megszűnjön ez a jelenség, a gyors köreimben is szenvedtem a fékekkel, a fékezési pontokat még előrébb kellett hoznom, ami elsősorban az egyes kanyarban járt veszteséggel. Pedig Spában nagyon fontos, hogy bízz a fékedben – mondta Hamilton. – Ez a hiba vasárnapra kijavítható, a versenyre minden rendben lesz. Nem vagyok csalódott, tavaly enyém volt a pole, de Vettel az elején megelőzött, ezért még éppenséggel bizakodó is vagyok."
Sebastian Vettel tavaly nyerni tudott, de az idén a dobogós helyezésre sincs sok esélye, el is ismerte, hogy száraz pályán nem indulhatna a harmadik helyről.
„Hatalmas a Mercedesek fölénye, lehetetlen volt eléjük vagy közéjük kerülni, de száraz pályán ennyire sem lennék elöl. A Mercedes megteheti, hogy nagyobb leszorítóerőt használjon, mert a motorja az egyenesekben még így, nagyobb légellenállással is gyorsabbá teszi – ismerte el Vettel. – A második szakaszban hatalmas kockázatot vállaltam, a kopott intermediate gumikon a pályán maradtam, mert szerettem volna spórolni egy készletet a harmadik etapra. Kieső helyen álltam, de összejött egy jó kör, és nagy haszna volt a friss guminak a végén, nagyon szoros volt a verseny a harmadik helyért. Nagyon nehéz volt vezetni, az Eau Rouge különösen nagy kihívást jelentett, többször is majdnem megcsúsztam ott. Remélem, a verseny szorosabb lesz, mint a korábbiak" – mondta Vettel.
Fernando Alonsót a remek pénteki edzéseredményei ellenére meglepte, hogy a 2. sorba került.
„Nagyon boldog vagyok, nagyon nehéz a második sorba kerülni Spában – mondta Alonso, aki még nem indult a pole-ból a Belga Nagydíjon. – Nem számítottam ilyen teljesítményre, az autó az erre a pályára való beállításokkal versenyképesebb, és az eső is segített. A negyedik helyről rajtolva már nem merész a dobogó megcélzása, főleg, hogy a Mercedesnél az utóbbi versenyeken több műszaki hiba is fellépett."
Alonso is átesett az Ice Bucket Challenge-en, és kihívta Luca di Montezemolo Ferrari-elnököt, Placido Domingo operaénekest, illetve korábbi csapatfőnökét, Flavio Briatorét.
A Magyar Nagydíjat megnyerő, a szombat délutáni szabadedzést a második helyen záró Daniel Ricciardo az ötödik lett, de kis híján összetörte a Red Bullját.
„Volt egy hatalmas pillanat a Blanchimont-ban, a pálya leggyorsabb kanyarjában, amely vizesen nagyon trükkös tud lenni. Nem szabad tövig nyomni a gázt, de szorított az idő, és mennem kellett, de utólag belátom, hogy kockázatos volt, mert időt is veszítettem, és nem sokon múlt, hogy a falban kössek ki – mondta Ricciardo. – Mivel hosszú a pálya, rengeteget változik körről körre, esőben minden egyes körnek vakon kezdünk neki."
A Williams az esős időmérőn elveszítette annak esélyét, hogy legyőzze a hétvégén a Mercedest, Valtteri Bottas a 6., Felipe Massa pedig a 9. rajtkockát szerezte meg. A csapatnak így át kellett fogalmaznia terveit.
„Az utolsó szabadedzésen száraz pályán a leggyorsabb voltam, ami alátámasztja, hogy nem hiába bizakodtunk. Ám az esőben több riválisunk is elénk került az időmérőn, de legalább már jobbak vagyunk a vizes pályán, mint az év elején – mondta Bottas. – Ha száraz lesz a verseny, minden esélyünk megvan arra, hogy a Red Bullokat és a Ferrarikat is megelőzzük."
Az időmérőt a hetedik helyen záró Kevin Magnussen az időmérő után édesapjáért, Jan Magnussenért aggódhatott, aki egy virginiai sportautóverseny edzésén egy olajfoltra futva kicsúszott, és csúnyán összetörte Corvette-jét, amellyel a pillanatokkal korábban ugyanúgy kicsúszó Richard Lietz Porschéjába csapódott. Mindkét pilótát kórházba szállították kivizsgálásra, az első hírek megnyugtatóak, nincs nagy baj egyikükkel sem.
A Belga Nagydíjat korábban négyszer megnyerő Kimi Räikkönen a nyolcadik rajtkockát szerezte meg pénteki műszaki hibái után.
„Az utolsó körömben hibáztam itt-ott, ha tisztább a köröm, több helyet is nyerhettem volna – mondta a finn. – Délelőtt szárazon legalább nem volt szörnyű az autó, a verseny rendben lehet. Esőben kevésbé jönnek ki a hibák. A verseny hosszú lesz, nem biztos, hogy nem lesz eső, itt bármikor eleredhet, igyekszünk a kritikus helyzetekben jó döntéseket hozni, aztán előugorhat egy jó eredmény."
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Rosberg | 2:07.130 | 1. | Hamilton | 2:06.609 |
2. | Hamilton | 2:07.280 | 2. | Rosberg | 2:06.723 |
3. | Massa | 2:08.403 | 3. | Alonso | 2:08.450 |
4. | Bottas | 2:09.250 | 4. | Bottas | 2:08.451 |
5. | Vergne | 2:09.811 | 5. | Räikkönen | 2:08.646 |
6. | Räikkönen | 2:09.885 | 6. | Massa | 2:08.833 |
7. | Ricciardo | 2:10.089 | 7. | Vettel | 2:08.868 |
8. | Vettel | 2:10.105 | 8. | Magnussen | 2:08.901 |
9. | Alonso | 2:10.197 | 9. | Ricciardo | 2:08.989 |
10. | Kvjat | 2:10.445 | 10. | Button | 2:09.272 |
11. | Button | 2:10.529 | 11. | Kvjat | 2:09.377 |
12. | Pérez | 2:10.666 | 12. | Vergne | 2:09.805 |
13. | Grosjean | 2:10.898 | 13. | Pérez | 2:10.084 |
14. | Bianchi | 2:11.051 | 14. | Sutil | 2:10.238 |
15. | Sutil | 2:11.051 | 15. | Grosjean | 2:11.087 |
16. | Magnussen | 2:11.081 | 16. | Bianchi | 2:12.470 |
17. | Maldonado | 2:11.261 | |||
18. | Hülkenberg | 2:11.267 | |||
19. | Chilton | 2:12.566 | |||
20. | Gutiérrez | 2:13.414 | |||
21. | Lotterer | 2:13.469 | |||
22. | Ericsson | 2:14.438 |
Kevin Magnussen (7.): – Az első szakaszban elfékeztem magam, ,megrongálódott a gumim, nem sokon múlt, hogy kiessek. A második és a harmadik etap sokkal jobb volt, a hetedik hely nem rossz. Nem tudom leírni, mennyire imádok ezen a pályán száguldani.
Felipe Massa (9.): – Az eső nem engedte meg nekünk, hogy megmutassuk az igazi sebességünket. Az első két szakaszban még nem volt gond, de a harmadikban nem tudtuk felmelegíteni az abroncsokat. Így hiába lett jobb a pálya, az eredményem romlott.
Jenson Button (10.): – Az első körömet elrontottam a harmadik szakaszban, a másodikban pedig elfékeztem magam, és annyi volt. Jobb lesz a verseny, ha száraz az idő.
Danyiil Kvjat (11.): – Az utolsó gyors körömig elégedetlen voltam az autóval, de sikerült megtalálni a megfelelő beállításokat. Száraz pályán gyorsabbak vagyunk, a versenyen meg is mutatjuk.
Jean-Éric Vergne (12.): – Az első szakasz még jól sikerült, de a másodikban a kipufogóval gondok támadtak, és csak három kört mentem. Megmutattuk, hogy jobbak vagyunk ennél, erős versenyre számítok.
Sergio Pérez (13.): – Nagyon szenvedtem a vizes aszfalton, a verseny sokkal jobb lesz száraz pályán, nem estem kétségbe.
Adrian Sutil (14.): – A tavalyihoz hasonlóan esős volt az időmérő, de nem könnyű megállapítani, hol mekkora a víz a pályán. Az autót nehéz vezetni, főleg úgy, hogy a vasárnapi előrejelzések miatt száraz pályás beállításokkal mentünk.
Romain Grosjean (15.): – Spában a száraz pályán is a bátrak a leggyorsabbak, hát még a nedves aszfalton! Élvezetes edzés volt, de csalódott vagyok, hogy csak a 15. lettem. Itt bármi megtörténhet a versenyen, még pontot is szerezhetünk.
Jules Bianchi (16.): – Örülök, hogy a tavalyi továbbjutásom után az idén bizonyítani tudtam, nem véletlen volt a siker, és ez személyesen is nagy siker nekem, megvertem egy Lotust, egy Force Indiát és egy Saubert.
Pastor Maldonado (17.): – Az első szakasz végére új készlet gumira váltottam, de nem jött össze agy igazán jó kör. Egyszer meg is csúsztam, éppen lemaradtam a továbbjutásról.
Nico Hülkenberg (18.): – Nehéz időmérő volt, jól kezdődött, ezért úgy gondoltam, egy készlet gumival simán meglesz a továbbjutás. Csakhogy nagyon elhasználódtak az abroncsok, és az utolsó körömben két nagy hibát is elkövettem. Ha a verseny száraz lesz, visszajöhetünk a pontszerző helyekre.
Max Chilton (19.): – A gyors körömet közvetlenül egy másik gyors kör után kezdtem el, így nem volt feltöltve az energiatárolóm. Ha az nincs, talán sikerül a továbbjutás, de így is elismerésem Jules-nek. A Caterhameket így is kényelmesen megvertük.
Esteban Gutiérrez (20.): – Keményen dolgozik a csapat, de nagyon keveset lehetek a pályán a sok technikai malőr miatt. Elfogadhatatlan a helyzet, ki kell találnunk valamit, hogy javítsunk rajta.
André Lotterer (21.): – Ennél gyorsabban nem tanulhatnék bele az F1-be. Pénteken szárazon, szombaton esőben vezettem, idő kellett, hogy hozzászokjam a körülményekhez. Nem könnyű beleszokni a finomságokba, főleg a határ megtalálása nehéz, de készen állok a versenyre.
Marcus Ericsson (22.): – Gyorsabbak lehettünk volna, de egy tiszta kör sem jött össze, rosszul helyezkedtünk a pályán. A verseny nehéz lesz, akármilyen is legyen az idő.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 2:05.591 | átlag: 200.402 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 2:05.819 | 0.228 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 2:07.717 | 2.126 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 2:07.786 | 2.195 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 2:07.911 | 2.320 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 2:08.049 | 2.458 |
7. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 2:08.679 | 3.088 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 2:08.780 | 3.189 |
9. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 2:09.178 | 3.587 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 2:09.776 | 4.185 |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 2:09.377 | |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 2:09.805 | |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 2:10.084 | |
14. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 2:10.238 | |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 2:11.087 | |
16. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 2:12.470 | |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 2:11.261 | |
18. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 2:11.267 | |
19. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 2:12.566 | |
20. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 2:13.414 | |
21. | André Lotterer | német | Caterham-Renault | 2:13.469 | |
22. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 2:14.438 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 9 | 10 | 202 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 9 | 9 | 191 |
3. | Daniel Ricciardo | 2 | 5 | 9 | 131 |
4. | Fernando Alonso | – | 2 | 11 | 115 |
5. | Valtteri Bottas | – | 3 | 10 | 95 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 8 | 88 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 10 | 69 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 7 | 60 |
9. | Felipe Massa | – | – | 5 | 40 |
10. | Kevin Magnussen | – | 1 | 7 | 37 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 6 | 29 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 7 | 27 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 4 | 11 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 4 | 6 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 393 |
2. | Red Bull-Renault | 219 |
3. | Ferrari | 142 |
4. | Williams-Mercedes | 135 |
5. | Force India-Mercedes | 98 |
6. | McLaren-Mercedes | 97 |
7. | Toro Rosso-Renault | 17 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |