A Mercedesnél a verseny után forrtak az indulatok, Nico Rosberg azonban igyekezett csillapítani a kedélyeket.
„Még nem beszéltünk Lewiszal, de biztos vagyok benne, hogy mindent megbeszélünk, és nem rontja el az eset a viszonyunkat – mondta Rosberg. – Igazából a nagy hatalommal bíró brit sajtó kever, nem meglepő, hogy a honfitárs mellé áll, a német sajtó pedig mellettem van. Azért vagyunk itt, hogy szórakoztassuk a közönséget, de nem úgy, ahogy ma tettük. Nem érzem úgy, hogy én vagyok a rossz fiú, a közönségben rengeteg angol volt, azok fütyültek ki. Nem esett jól. Tudtommal Toto Wolff nem azt mondta, hogy elfogadhatatlan, hanem hogy elkerülhetetlen volt az ütközés, azaz nem hibáztat engem.”
Ezt mondta a német a sajtónak, Lewis Hamilton azonban a csapat késő délutáni médiatalálkozóján kipakolt. Elárulta, az istálló belső megbeszélésén Rosberg elismerte, szándékosan ment neki, hogy ezzel is „bizonyítson”.
„Most volt a megbeszélésünk, és azt mondta, szándékosan tette. Azt mondta, elkerülhette volna, de bizonyítani akart. Nem csak én voltam ott, kérdezzék meg Toto Wolffot, Paddy Lowe-ot, egyikük sem boldog attól, amit tett – mondta Hamilton. – Elképzelni sem tudom, most mit tesz a csapat. Nagyon jó kedvűen jöttem ide, tele energiával, csak tizenegy pont volt köztünk nyolc futammal a vége előtt. Csütörtökön volt egy megbeszélésünk, Nico elmondta, mennyire mérges, hogy haragszik Totóra és Paddyre a Hungaroringen történtek miatt. De megbeszéltük, azt hittem, minden rendben, erre láthattuk, mi történt.”
A Mercedes csapatvezetői megerősítették, hogy Hamilton szerint Rosberg szándékosan lökte meg őt, ám megosztották őket a történtek. Toto Wolff szerint nem engedhetik tovább a szabad csatát a két pilóta között, míg Niki Lauda úgy gondolja, továbbra sem szabad beleszólni a csatába. Abban viszont egyetértenek, hogy Rosberg a belgiumi esetet nem úszhatja meg könnyedén.
„Lewis most azt gondolja, hogy Nicóval szemben a kézre ütés a legsúlyosabb szankciónk, de téved, ennél sokkal súlyosabb szankciónk lehet. De erről most nem szeretnék beszélni” – mondta Wolff, miközben a BBC-n egyversenyes eltiltásról beszéltek, ami azért erős túlzásnak tűnik.
ROSBERG ÉS HAMILTON „TALÁLKOZÓJA”
A brit sajtó már azt követeli, az FIA is avatkozzon bele, mint a 2007-es Magyar Nagydíjon Hamilton és Fernando Alonso időmérős esetében tette, amikor megbüntette a boxutcában a csapattársát feltartó spanyolt.
Daniel Ricciardo a harmadik F1-es győzelmét aratta, de az előző kettővel ellentétben nem a hajrában állt az élre, hanem a két Mercedes korai ütközését követően a verseny nagy részén őriznie kellett a pozícióját. Végül gond nélkül megtette, és megerősítette pozícióját a vb-pontverseny 3. helyén. A hátránya már csak 36 pont Hamiltonnal szemben, azaz nem sokkal több, mint amennyivel Hamilton marad el Rosbergtől.
„Más úgy versenyezni, hogy ilyen sokáig az élen áll az ember, összeszedettebbnek kell lenni, többet kell gondolkozni. A végén, miután Nico kiállt mögülem a boxba, tudtam, hogy nagyon gyors lesz, vissza fog zárkózni, ezért nekem is jó tempót kellett diktálnom – mondta Ricciardo. – Sokkal többet agyaltam azon, hogy egyben marad-e az autó, eljutok-e gond nélkül a célig, és úgy éreztem, nem inthetik le elég korán a versenyt. Kívülről biztosan könnyebbnek tűnt. Csodálatos volt, nagyon élveztem. Monzában sem lesz könnyű feladatunk, de ott is megpróbáljuk kihasználni, ha hibázik a Mercedes.”
A Red Bull tagjai nem tartották esélyesnek a csapatot a győzelemre vagy a dobogóra Spában, a Mercedes-motorok erőfölénye miatt a Belga és az Olasz Nagydíjat tartották előzetesen a leggyengébb futamuknak. Ezzel szemben jött a spái siker.
A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA | ||
1. | Mercedes | 411 |
2. | Red Bull-Renault | 254 |
3. | Ferrari | 160 |
4. | Williams-Mercedes | 150 |
5. | McLaren-Mercedes | 105 |
6. | Force India-Mercedes | 103 |
7. | Toro Rosso-Renault | 19 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |
„Ezen a versenyen a kármentesítés volt a cél, de sikerült megtalálnunk a megfelelő beállítást, Daniel bízott az autóban. Kellett a két Mercedes koccanása is, de nem voltunk messze tőlük sebességben. Hogy mit gondolok az ütközésről? A világbajnoki címért csatáznak, és mindketten a pálya ugyanazon pontjára igyekeztek” – mondta Christian Horner csapatfőnök, aki Adrian Neweyt küldte fel az eredményhirdetésre, hiszen ez volt a műszaki vezető 150. F1-es diadala.
Valtteri Bottas negyedszer lett dobogós, az esős időmérő után sikerült feljutnia a dobogóra.
„Gyors voltam, sokkal gyorsabb, mint az időmérőn, nagyokat csatáztam a Red Bullokkal és a Ferrarikkal, és a végén ott értem célba, ahová nagyjából az autó tartozik. Az elején lassabb autók mögé rekedtem, de amikor kellett, előztem. Dobogóért jöttünk, s bár nem volt sima a hétvége, végül megszereztük” – mondta a vb-5. Bottas.
A negyedik helyen célba érő Kimi Räikkönennek ez volt a legjobb idei eredménye, a Magyar Nagydíjon elért hatodik helyezését múlta felül, mégsem örült, mert azután, hogy a 2. helyen is haladt, többet várt, de Bottas a hajrában megelőzte.
„Csalódott vagyok, mert nem voltam messze a dobogótól. A csapattal beszéltünk, szóba került, hogy ráhajthatok a győzelemre, így keserű a negyedik helyezés. Gyors voltam, ezzel most egyáltalán nem volt gond, de nehéz nyerni a nyolcadik helyről rajtolva” – mondta a Belga Nagydíj négyszeres győztese, aki az idén először szerzett több pontot, mint csapattársa, Fernando Alonso.
Sebastian Vettel a rajtnál megelőzte Rosberget, de nem tudott előtte maradni, a Mercedes-pilóta még az első körben visszaszerezte a 2. helyet (miután Vettel sikertelenül támadta Hamiltont a Les Combes előtt, és lesodródott az útról), s utána támadta Hamiltont. Vettel a verseny során nem bízott meg annyira az autójában, mint Ricciardo, ezért a dobogós helyezésekért sem tudott versenybe szállni, a végén a két McLarent és Alonsót megelőzve jött fel az 5. helyre.
„Csalódott vagyok, mert nem voltam elég gyors. A rajt után próbáltam Lewist nyomás alá helyezni, de túl hidegek voltak az abroncsaim, és elfékeztem magam. A második körben megcsillant a reménysugár a két Mercedes ütközése után, de nem tudtam élni a lehetőséggel, túl lassú volt a kocsi” – mondta Vettel.
Jules Bianchi | 4 |
Pastor Maldonado | 4 |
Kevin Magnussen | 4 |
Valtteri Bottas | 2 |
Adrian Sutil | 2 |
Marcus Ericsson | 2 |
Jean-Éric Vergne | 1 |
A 8. helyen célba érő Fernando Alonsót a verseny hajrájában kétszer is leszorította a pályáról az agresszívan védekező Kevin Magnussen, akinek a jelek szerint nem használt, hogy a Német Nagydíj rajtja után Felipe Massával történt balesetét követően szinte mindenki mellé állt, túlságosan is vakmerővé vált, és ez már túl veszélyes manőverekben mutatkozott meg.
Magnussent megbüntették, a 6. helyről a 12.-re sorolták vissza 20 másodperces időbüntetésével, így Alonso a 7. lett. A csapat felvezető kör előtti szabálytalanságáért szintén megbüntetett spanyol azonban úgy érzi, dobogós is lehetett volna.
„Bottas előtt haladtam a büntetésemig, amely meghatározta a versenyemet, a dobogón zárhattam volna. Az autóval nagyjából elégedett voltam, de a végsebességem nem volt elég magas, ami nagy probléma, ha hátulról kell visszaküzdened magad” – mondta a spanyol.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
ROSBERG ÉS HAMILTON KÖZVETLENÜL A VERSENY UTÁN ADOTT NYILATKOZATÁT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL.
Jenson Button (6.): – Kivárásra játszottunk, nem mentünk be korán kereket cserélni, és ebből jó csatáink kerekedtek, főleg a végén Kevinnel, Fernandóval és Sebastiannal. Csodálatos a pálya, itt mindig jó versenyezni.
Sergio Pérez (8.): – Valahogy minden őrületből kimaradtam ezen a versenyen, sima futamom volt, padlógázt nyomtam, és mentem. Ennél többet aligha hozhattunk volna ki a versenyből.
Danyiil Kvjat (9.): – Hülkenberg új gumikon támadott, nagyon örülök, hogy magam mögött tartottam a hosszú, nehéz verseny végén. Jól sikerült a hétvége zárása, újabb remek pálya, Monza következik.
Nico Hülkenberg (10.): – Rosszul rajtoltam, és hiába voltam gyors később, amikor az ember egy vonat végére kerül, nem könnyű előznie, mert az előtte haladó is használja a DRS-t. Még egy kör, és megelőzöm Kvjatot.
Jean-Éric Vergne (11.): – Nem rajtoltam jól, jobbról és balról is elhúztak mellettem az autók, onnan pedig már nagyon nehéz lett volna visszajönni előre, de végül nem sokon múlt a pontszerzés.
Kevin Magnussen (12. – büntetés után): – A büntetésem ellenére élveztem ezt a hétvégét, nagyokat csatáztunk, mindent megtettem, hogy magam mögött tartsam a három világbajnokot, át is léptem sajnos a határon. Csodás volt a sok dán zászlót látni, ilyet még sohasem éltem át.
Felipe Massa (13.): – A második körben a Hamilton autójáról leszakadó gumicafatok a padlólemezembe szorultak, amitől az autó körönként két másodpercet veszített. A második boxkiállásomnál sikerült eltávolítani, fel is gyorsultam, de már késő volt. Remélem, Monzában több szerencsém lesz.
Adrian Sutil (14.): – Érdekes verseny volt, de beragadtam Massa mögé, akit nem tudtam megelőzni, mert az egyenesekben túlságosan nagy volt a végsebessége. Három kiállásra változtattuk a stratégiát, jó döntés volt, elégedett vagyok.
Esteban Gutiérrez (15.): – A verseny elején agresszív voltam, előztem is néhányat, de a közepesen kemény gumikon lassú volt az autó ahhoz, hogy pontot szerezzünk.
Max Chilton (16.): – Javítottunk az autón a Magyar Nagydíj óta, örülök, hogy sikerült a Caterham előtt zárni a versenyt, jó vége lett a hétvégének, szép eredmény a 16. hely.
Marcus Ericsson (17.): – Jól rajtoltam, az ötödik kanyarban megelőztem Chiltont, és az egész versenyt átölelő csata kezdődött közöttünk, amelynek sajnos az lett a vége, hogy két körrel a vége előtt megelőzött.
Jules Bianchi (18. – nem ért célba): – A szépen sikerült időmérő után rémes lett a verseny, az elején defektet kaptam, nem tehettem róla, mint ahogy arról sem, hogy a végén váltóhiba miatt ki kellett állnom.
Romain Grosjean (feladta): – Nagyon jó volt az autó, végre olyan gyorsak voltunk, amilyet szerettem volna, de sajnos az elején törmelékre futottam, és ki kellett állnom a boxba. Az autó megrongálódott, ezért adtam fel a versenyt.
Pastor Maldonado (feladta): – Az első kör végén nem volt ereje a motornak, belenéztem a tükörbe, és láttam, hogy füstöl az autó, így ki kellett állnom. A Sauberekkel és Force Indiákkal csatázhattunk volna, kár érte.
André Lotterer (feladta): – Sajnos még megizzadni sem tudtam, nem volt rá időm. Jól rajtoltam, feljöttem a 17. helyre, de a 17-es kanyarban lefutottam az útról, és hirtelen elszállt a kocsi ereje. A Renault már vizsgálja az okokat. Csodás hétvége volt, elégedetten tekinthetek vissza rá, de kár a végéért.
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:24:36.556 |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 3.383 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 28.032 mp h. |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 36.815 mp h. |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 52.196 mp h. |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 54.580 mp h. |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:01.162 p h. |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:04.293 p h. |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:05.347 p h. |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:05.697 p h. |
11. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:11.920 p h. |
12. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:14.262 p h. * |
13. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:15.975 p h. |
14. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:22.447 p h. |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:30.825 p h. |
16. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 5 kör h.** |
*20 másodperces büntetés. **nem ért célba | ||||
FELADTA | megtett körök | |||
Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 38 | |
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 33 | |
Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1 | |
André Lotterer | német | Caterham-Renault | 1 | |
Leggyorsabb kör: Rosberg (36. kör) 1:50.511 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 10 | 11 | 220 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 9 | 9 | 191 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 6 | 10 | 156 |
4. | Fernando Alonso | – | 2 | 12 | 121 |
5. | Valtteri Bottas | – | 4 | 11 | 110 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 9 | 98 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 11 | 70 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 8 | 68 |
9. | Felipe Massa | – | – | 5 | 40 |
10. | Kimi Räikkönen | – | – | 8 | 39 |
11. | Kevin Magnussen | – | 1 | 7 | 37 |
12. | Sergio Pérez | – | 1 | 7 | 33 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 4 | 11 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |