A HÉTVÉGE FELTÁMADÁSA. Lewis Hamilton zsinórban a második futamán tudott úgy a dobogóra állni, hogy a 20. vagy annál rosszabb pozícióból (a Hungaroringen speciel a boxból) rajtolt. Legutóbb Sebastian Vettel volt az, aki a boxutcából indulva tudott a harmadik helyen végezni, a 2012-es Abu-dzabi Nagydíjon mutatott felzárkózás utóbb a világbajnoki címet jelentette a németnek.
A HÉTVÉGE REKORDJAI. Maradjunk még egy kicsit Lewis Hamiltonnál: a Mercedes versenyzője 63. dobogós helyezését ért el most Mogyoródon, ezzel új brit rekordot állított fel, a korábbi csúcsot David Coulthard tartotta. Bár Hamiltonnak nem sikerült megszereznie ötödik magyarországi győzelmét, egy statisztikai mutatóban maga mögött hagyta a Hungaroringen szintén négyszer diadalmaskodó Michael Schumachert: a Magyar Nagydíj történetében az angol tette meg a legtöbb kilométert a verseny élén száguldva. Az angol 1218 kilométert számlál, a német 1216 kilométer után vonult vissza (bár a német a 2011-es versenyen az élen töltött egy kört, amit azonban a statisztikusok nem írtak jóvá neki, mert a köre végén a boxba hajtott, és a célvonalnál már a 2. volt). Érdekesség, hogy az élen megtett körök tekintetében Schumachernek még 18 egységnyi előnye van 296–278-ra vezet e tekintetben – ennek oka, hogy 2003 előtt 400 méterrel rövidebb volt egy kör a Magyar GP helyszínén.
A HÉTVÉGE ÉGÉSE. Lewis Hamilton toronymagas favoritnak számított a Magyar Nagydíj előtt, ezt támasztotta alá az is, hogy mind a három szabadedzést megnyerte. Az időmérő első szakaszában azonban a technika megint kibabrált vele, a Mercedes lángra kapott, amit a versenyre tulajdonképpen újra kellett építeni a szerelőknek.
A HÉTVÉGE PÁRHUZAMAI. Hamiltonnal nem csak most szúrt ki a kocsija, múlt héten, a Német Nagydíj kvalifikációján a fék meghibásodása miatt esett ki. Ezek után nem meglepő, hogy mind a kétszer Nico Rosberg szerezte meg a pole pozíciót, de a német nem tudott élni a hatalmas lehetőséggel, hogy leszakítsa magáról csapattársát a vb-pontversenyben, hiszen csak 11 pontos előnnyel mehetett nyári szünetre.
Ami Rosberget illeti, a német továbbra sem képes kétszer egymás után futamot nyerni az F1-ben – ez édesapjának, Keke Rosberg sem sikerült.
A HÉTVÉGE JUBILEUMAI. A Mercedes 100. F1-es futamán az 50. dobogós helyezését szerezte meg, de a győzelem ezúttal elmaradt. Az F1 történetében két csapat volt képes győzni a 100. futamán: a Ferrari az 1963-as Német Nagydíjon John Surtees révén diadalmaskodott, míg a Red Bull 2010-ben éppen a Hungaroringen jutott el százig, és Mark Webber tette édessé a jubileumot.
A Jean-Éric Vergne az 50. nagydíján indult, pontot tudott szerezni a számára jobb eredménnyel kecsegtető versenyen, amelynek egy szakaszában Rosberget sikerült megelőznie, és utána maga mögött tartania.
A HÉTVÉGE HUNGARORING-FÓBIÁI. Sebastian Vettel nyolcadik alkalommal vett részt a Magyar Nagydíjon – és a nyolcadik alkalommal volt kénytelen győzelem nélkül távozni hazánkból. Ebben a szezonban 11-ből kilenc versenyen kikapott Ricciardótól a négyszeres világbajnok, a vb-pontversenyben 43 pont a hátránya az ausztrállal szemben. Nico Rosberg hiába indult a pole-ból, továbbra sem mondhatja el magáról, hogy a Hungaroringen dobogóra állhatott.
A HÉTVÉGE ELŐZÉSE. Daniel Ricciardo pályafutása második F1-es győzelmét aratta a Hungaroringen (korábban nálunk egyébként még csak pontot sem tudott szerezni az ausztrál). A Red Bull versenyzője a futam utolsó köreiben előzte meg Hamiltont és Alonsót, előbbit nehezen, utóbbit könnyedén. Érdekesség, hogy Kanadában is úgy tudott nyerni, hogy három körrel a leintés előtt állt az élre.
A HÉTVÉGE ÉLLOVASA. Fernando Alonso a legutóbbi 24 versenyen, azaz legutóbbi győzelme óta összesen nem töltött el annyi kört az élen, mint most hétvégén. Ezúttal 27 körön át vezetett, tavaly Spanyolországban 48 kört töltött az első helyen. A kétszeres világbajnok ráadásul úgy tudott befutni a második helyre, hogy az utolsó 32 kört lágy gumikon teljesítette...
A HÉTVÉGE BOLDOG-BOLDOGTALANJA. Kimi Räikkönen a Magyar Nagydíjon érte el a legjobb eredményét ebben a szezonban, hiszen a 16. helyről rajtolva hatodik lett. A finn 2006 óta először nem tudta beverekedni magát az első háromba a Hungaroringen (természetesen figyelmen kívül hagyva azt a két szezont, amelyben nem az F1-ben versenyzett), s 2002 óta először ért célba úgy, hogy nem lett dobogós, amivel hetes sikersorozata szakadt meg.
A HÉTVÉGE PLETYKÁJA. A Mercedes-dominancia és a közelgő nyári szünet miatt a korábbi évekhez képest sokkal nyugodtabb paddockban nagy port kavart Helmut Marko állítólagos kijelentése, miszerint Sebastian Vettelt a McLaren és a Mercedes is megkereste, és el akarja csábítani a 2016-os idényre. A riválisok és az érintett is igyekezett cáfolni mindezt, a stuttgartiak szerint nincs ok a váltásra. Hacsak nem az, hogy Hamilton lassan megelégeli a Mercedes bosszantó hibáit és belső feszültségeit, s elfogadja a McLaren és a Honda busás ajánlatát…
A HÉTVÉGE MEGKÖNNYEBBÜLÉSE. A Német Nagydíj alacsony nézőszáma riadót fújt az F1-es társadalomban, a csapatok Flavio Briatorét kérték meg arra, hogy javítsa a show-t. Pénteken és szombaton a Hungaroringen is aggasztóan kevesen voltak – még a korábbi évek pénteki és szombati létszámához viszonyítva is.
Vasárnap azonban mindenki megkönnyebbülhetett: a lelátókra a hivatalos adatok szerint 67 ezer ember látogatott ki – ez 15 ezerrel több, minta Német GP-n, igaz, 22 ezerrel kevesebb, mint tavaly a versenynapon –, és a verseny is szenzációs volt, köszönhetően nagyrészt a rajt előtt a pályán átsöprő zivatarnak.
A HÉTVÉGE VENDÉGEI. A nemzetközi sztárok közül Lothar Matthäus volt a Magyar Nagydíj legismertebb sztárvendége, de már hozzászoktunk, hogy a fontosabb hazai eseményeken megjelenik a Magyarországon élő exkapitány. Az F1-es paddock is hozzászokott, hogy Geri Halliwell, az egykori Spice Girls tagja Christian Horner Red Bull-csapatfőnök oldalán járja a versenyeket, a Hungaroringen is ott volt kedvese mellett. A magyar sportolók közül két olimpiai bajnok, Dombi Rudolf és Gyurta Dániel járt a paddockban.
A HÉTVÉGE LÁNYAI. Kissé visszalövünk előző bekezdésünkre Geri Halliwell-lel, s néhány pilóta barátnőjét is megmutatjuk, aki eljött a Hungaroringre.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:25.724 | átlag: 183.981 km/ó | 64. kör |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.608 | 0.884 mp h. | 58. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:26.850 | 1.126 | 63. |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:27.380 | 1.656 | 36. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:27.419 | 1.695 | 40. |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:27.983 | 2.259 | 47. |
7. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:28.229 | 2.505 | 51. |
8. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:28.704 | 2.980 | 41. |
9. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:28.746 | 3.022 | 52. |
10. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:28.883 | 3.159 | 41. |
11. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:29.120 | 3.396 | 31. |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:29.128 | 3.404 | 45. |
13. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:29.156 | 3.432 | 50. |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:29.401 | 3.677 | 51. |
15. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:29.499 | 3.775 | 47. |
16. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:29.883 | 4.159 | 49. |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:30.280 | 4.556 | 21. |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:30.485 | 4.761 | 29. |
19. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:32.888 | 7.164 | 21. |
20. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:41.151 | 15.427 | 14. |
21. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:46.312 | 20.588 | 7. |
22. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:48.459 | 22.735 | 6. |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 9 | 10 | 202 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 9 | 9 | 191 |
3. | Daniel Ricciardo | 2 | 5 | 9 | 131 |
4. | Fernando Alonso | – | 2 | 11 | 115 |
5. | Valtteri Bottas | – | 3 | 10 | 95 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 8 | 88 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 10 | 69 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 7 | 60 |
9. | Felipe Massa | – | – | 5 | 40 |
10. | Kevin Magnussen | – | 1 | 7 | 37 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 6 | 29 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 7 | 27 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 4 | 11 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 4 | 6 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 393 |
2. | Red Bull-Renault | 219 |
3. | Ferrari | 142 |
4. | Williams-Mercedes | 135 |
5. | Force India-Mercedes | 98 |
6. | McLaren-Mercedes | 97 |
7. | Toro Rosso-Renault | 17 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |