F1: füldugó helyett hallókészüléket árulnak a nagydíjakon

Vágólapra másolva!
2014.04.01. 13:02
A turbómotorok vérlázító csendessége miatt nincs többé szükség füldugóra a Formula–1-es helyszínen, sőt halk erőforrásokat kihasználva a hallókészülékeket gyártó cégek máris léptek, és megállapodtak Bernie Ecclestone-nal, hogy árusítani kezdik eszközeiket a versenyhelyszíneken – írta meg az osztrák Possenhaftzeitung április elsején.

Wolfgang Eierflip, a lap szakírója úgy tudja, egy vállalat már meg is állapodott Sebastian Vettellel, aki a cég reklámarca lesz azok után, hogy a 2014-es autók hangját sz.rnak minősítette, és rámutatott, hogy az új négykerekűk már nem nyűgözik le annyira az embereket, mint a korábbi hangos szívómotoros kocsik.

Nico Rosbergnek még nem kell hallókészülék
Nico Rosbergnek még nem kell hallókészülék

Hiába érvelnek sokan azzal, hogy a halkabb turbómotorok jó élettani hatással vannak elődeikhez képest, a többség továbbra is az eget rengető lármára vágyik. Mivel a kipufogórendszer átalakítása a turbó miatt rendkívül költséges lenne, és legkorábban csak jövőre tudnák megoldani (egyébként nincs rá esély), a megoldást a másik oldalról kellett megtalálni, és így jött elő a hangokat felerősítő hallókészülék ötlete.

A Mercedes főnökségét hidegen hagyja az új kezdeményezés, az egyik vezető pikírten nyilatkozott az osztrák lapnak: „Minket nem zavar a motorok hangja, megszoktuk már, kifejezetten élvezzük. Talán az egyetlen, ami túlharsogja, az az állandó nyivákolás az idei F1 újdonságai miatt.”

A Mercedes ezután közleményt adott ki, hogy vállalja, diszkontáron felvásárolja a fölöslegessé váló füldugókat. A csapatnál ugyanis szívesen használnák a füldugókat, mert így nem hallanák a folyamatos károgásokat a többi csapat felől.

 

Legfrissebb hírek

„Meg fogtok lepődni, milyen gyors lesz a Ferrari ezen a hétvégén" – Norris nem gondolja, hogy előnyben van a McLaren

F1
6 órája

Marko szerint csak „B-kategóriás”, Alonso úgy véli, a legjobb újonc Bortoleto 2025-ben

F1
7 órája

„Sok hazai nagydíjra készülök" – Doohan nem foglalkozik a Colapintót érintő pletykákkal

F1
10 órája

Hajlékony szárnyak, monacói dupla kiállás, eltörölt pluszpont – így változnak a szabályok a 2025-ös idényre

F1
12 órája

Jöjjön a többcsapatos hajsza a világbajnoki címekért a Formula–1-ben!

F1
17 órája

Újabb izgalmas év várhat ránk – F1-es versenynaptár infografikán

Képes Sport
Tegnap, 16:01

Ha klasszikus F1-es nyitány, akkor Melbourne!

F1
Tegnap, 10:40

Az Alpine négy tartalékpilótával vág neki a 2025-ös idénynek

F1
2025.03.11. 13:51
Ezek is érdekelhetik