Bár az F1-es idény elején az került a köztudatba, hogy a Renault erőltette a V6-os turbómotorokat, mégis a legfelkészületlenebbül várta a szezon rajtját, a Mercedes is erősen lobbizott az újításért.
„Ha nincsenek a változások, valóban megkérdőjeleztük volna, hogy érdemes-e az F1-ben maradni – mondta Thomas Weber, a Daimler elnökségi tagja, a fejlesztési csoport vezetője. – Ha marad a régi motor, csak abban az esetben maradtunk volna még néhány évig, ha nyerünk. De ez sem tartott volna sokáig, hiszen vannak kötelességeink. Az F1-es és a közúti autók technológiája sohasem volt még olyan közel egymáshoz, mint az idén.”
Weber szerint túl sok kritika érte az F1-et a szezon elején a hibrid motorok miatt, szerinte a sportág vezetői és szereplői nem tesznek eleget azért, hogy elmagyarázzák a szurkolóknak, milyen fontos az üzemanyag-korlátozás, és hogy ez az egyetlen út a jövőben.
A Mercedes eddig mind a három 2014-es futamot megnyerte, pilótái az egyéni vb első két helyén állnak, és természetesen a konstruktőrök között is a stuttgartiak vezetnek.