Leleplezték a címvédésre szánt Red Bullt - fotók!

Vágólapra másolva!
2014.01.28. 08:48
A Mercedes után percekkel a Red Bull Racing is leleplezte új Formula–1-es versenyautóját, a Red Bull RB10-est. A 2013-as évadban taroló Red Bull több más istállóhoz hasonlóan a jerezi teszt első napján mutatta be autóját – a tesztnapról élő, szöveges tudósítással jelentkezünk!

Íme, a Red Bull RB10 (Fotó: Infiniti Red Bull Racing/Twitter)
Íme, a Red Bull RB10 (Fotó: Infiniti Red Bull Racing/Twitter)
Íme, a Red Bull RB10 (Fotó: Infiniti Red Bull Racing/Twitter)
Íme, a Red Bull RB10 (Fotó: Infiniti Red Bull Racing/Twitter)
Íme, a Red Bull RB10 (Fotó: Infiniti Red Bull Racing/Twitter)

Adrian Newey és tervezőcsapata elegánsan oldotta meg az új autó orrának kialakítását, a festés a Toro Rossóhoz hasonlóan a tavalyit idézi, de van egy nyúlvány elöl, amely nem olyan krumpliszerű, mint más csapatoknál, hanem magasított, az orr felső része így egyenes vonalat követ.

Newey elismerte, hogy csúnya az autó orra, és a többi csapat megoldásától sem volt elragadtatva.

„Valóban csúnyák, és még csak nem is azért, hogy gyorsabb legyen tőlük az autó.Számomra mindig is fontos volt az esztétika, ezeknek az autóknak jól kellene kinézniük. Nem sok pilótának tetszenek – mondta a Red Bull technikai guruja, aki szerint veszélyesek is az orrkúpok. – Az új autók esetében súlyos probléma, hogy előidézi a tengeralattjáró effektet. Azaz az alacsony orrával az előtte haladó autó hátuljának ütközve befúródik a másik gép alá, és az első autó hátsó része veszélyt jelent a pilóta fejére."

A rivális szakemberek szerint Newey kicsit túlreagálja a problémát, az orrkúpok nyúlványai ugyanis összetörnek az ütközéskor, nem fúródnak a másik autó alá.

Newey azt is elismerte, hogy a csapat tavaly túl sokáig fejlesztette az autóját, aminek az idei látta kárát – a hivatalos FIA-törésteszteket csak tíz nappal a bemutató előtt kezdte meg az RB10-es.

Az erőviszonyokról felesleges volt az autó bemutatásakor beszélni, de a Renault elismerte, hogy az új motor gyártásánál teljesítmény terén a visszafogottság volt a fő irányelv, hiszen a megbízhatóság ebben az évben még fontosabb lehet.

Vettel a német Sport Bildnek elmondta, az idén az fogja hajtani, hogy Michael Schumacher ferraris teljesítményét másolva zsinórban ötödször is világbajnok legyen ugyanazzal a csapattal. A címvédőhöz hasonlóan Fernando Alonso is a jelenleg Franciaországban kómában fekvő Schumacher korábbi sikeréből merít erőt, ő ugyanúgy az ötödik ferraris idényében akar világbajnoki címet szerezni.

Új csapattársa, Daniel Ricciardo a két Toro Rossó-s idény után annak örül, hogy végre élcsapatnál is megmutathatja magát, és esélye nyílik dobogós helyezések, illetve futamgyőzelmek megszerzésére.

Íme, a Red Bull RB10 (Fotó: Infiniti Red Bull Racing/Twitter)
Íme, a Red Bull RB10 (Fotó: Infiniti Red Bull Racing/Twitter)

 

 

Legfrissebb hírek

NS-kitüntetés: Bernie Ecclestone-t és kollégáinkat is köszöntötték

F1
48 perce

„Semmi sem működik” – Verstappen pocsék napon van túl a Hungaroringen

F1
1 órája

Thierry Boutsen: A legnagyobb veszély sem tántorított el minket

F1
3 órája

Norris és Piastri maradt az első két helyen, de majdnem összeütköztek a Hungaroringen

F1
5 órája

Alonso autóba ül a második edzésen a Hungaroringen

F1
7 órája

F1 75: tragikus, fekete hétvége Imolában

F1
7 órája

A Tanítsunk Magyarországért program diákjai is kérdeztek az F1-es sztároktól

F1
8 órája

A McLaren párosa zárta az élen a Magyar Nagydíj első szabadedzését

F1
8 órája
Ezek is érdekelhetik