Jövőre a V8-as erőforrások helyett V6-os turbómotorok és az eddiginél erősebb energiaátalakító rendszerek hajtják az autókat. Sokkal nagyobb lesz a nyomaték, de nehezebbek is lesznek az autók. Jenson Button szerint nagyon nehéz lesz vezetni a kocsikat, ezért számos vezetői hibára lehet számítani, és az új motorok miatt a technikai problémák száma is a sokszorosára nőhet.
„Totális fejetlenséget várok a következő idény elejétől, de azt most nem lehet megmondani, hogy mindez érdekessé vagy kiábrándítóvá teszi-e a sportágat – mondta Brundle. – Persze abban is biztos vagyok, hogy a csapatoknál dolgozó zseniális szakemberek nagyon gyorsan rájönnek a megoldásra, és nem tart sokáig ez a kaotikus időszak."
Brundle szerint a változások eleinte felboríthatják az eddigi erősorrendet, így kedvezőtlen hatással lehetnek a Red Bullra.
„A Red Bullnak a szezon végén hatalmas előnye volt riválisaival szemben, nem kétséges, hogy veszít a fórjából. Ugyanakkor törvényszerű, hogy az idény előrehaladtával a legtöbb pénzből gazdálkodó csapatok kerekednek felül először a problémákon – mondta Brundle. – Az új motorok sok kérdést tartogatnak, csak remélni tudom, hogy nem lesznek akkora különbségek, hogy teljesen szétszakad a mezőny miattuk. A paddockban járva sokakat kérdeztem, hogy állnak a felkészüléssel, és csak forgatták a szemüket, mennyi teendő van még februárig, amely máris a nyakukon van."