A pole pozícióból rajt-cél győzelmet aratni úgy, hogy közben a verseny leggyorsabb körét is megfutotta – ezt hívják a Formula–1-ben Grand Slamnek. A sportág történetében eddig csupán 54-et jegyeztek belőle, azaz 18-20 versenyes idényenként egyet láthatunk, de a bravúrt elérők listáján látszik, hogy ezt bármelyik korban ugyanolyan nehéz végrehajtani.
Sebastian Vettel az elmúlt hetekben megduplázta F1-es grand slamjeinek számát, azaz a Szingapúri után a Dél-koreai Nagydíjon is képes volt erre. (Bár a szigorú szemlélők észrevehették, hogy a szingapúri rajtnál Nico Rosberg pár száz métert honfitársa előtt töltött, míg vasárnap Jongnamban Vettel első boxkiállása után Mark Webber egy teljes körön át az élen állt, az F1-es statisztikákban a befejezett körök számítanak, így miután Webber a köre végén a boxba ment, Vettel haladt át elsőként a célvonalon, és makulátlan lett a versenye.)
PÉNTEK |
3.00–4.30: 1. szabadedzés |
7.00–8.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
4.00–5.00: 3. szabadedzés |
7.00–8.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
8.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
Vettel előtt két pilóta tette meg, hogy egymást követő versenyhétvégéken jegyezzen bűvös négyest, Alberto Ascari az 1952-es Német és Holland Nagydíjon, míg Jim Clark az 1963-as Holland és Francia Nagydíjon. Triplázásra azonban soha senki nem volt még képes, de Vettel megteheti, hiszen bombaformában van, és a következő futam helyszínén, Szuzukában tavaly grand slamet jegyzett.
A Red Bull pilótája ezt megelőzően még egyszer, a 2011-es Indiai Nagydíjon zárt tökéletes hétvégét. A jelenlegi mezőnyből Fernando Alonso büszkélkedhet hasonló bravúrral, ő a 2010-es Szingapúri GP-n volt utolérhetetlen. A spanyol hat év szünetnek vetett véget, előtte Michael Schumacher a Magyar Nagydíjon volt hibátlan.
Schumi öttel az örökranglista második helyén áll Ascarival holtversenyben, őket csak Jim Clark előzi meg nyolccal. Vettel a rangsor negyedik helyén nincs rossz társaságban: Jackie Stewart, Ayrton Senna és Nigel Mansell sorakozik mellette – talán a Japán Nagydíj után már mögötte…
Vettel a Japán Nagydíjon világbajnok lehet, ehhez azonban sem a pole pozíció, sem a leggyorsabb kör nem kell, csupán győznie szükséges Szuzukában, miközben Fernando Alonso nem kerül az első nyolcba. A spanyol új oldalról közelíti meg világbajnoki esélyeit, azt mondja, csoda, hogy egyáltalán még van matematikai esélye a vb-címre.
„Ha valaki csak a legutóbbi néhány futamot látta, biztosan elcsodálkozik azon, hogy annak a kék sisakos embernek a piros autóban van még esélye. Valóban csoda az, amit az eddigi tizennégy versenyen műveltünk, és az a célunk, hogy ezt a csodát addig életben tartsuk, amíg csak lehetséges. Főleg a spái, a monzai és a szingapúri második helyezésünkkel teljesítettünk túl” – mondta Alonso, aki a szuzukai versenyhétvégére az ötödik és a nyolcadik helyezés közötti eredmény a célja – ezzel valóban életben tartaná matematikai esélyét.
Nico Hülkenberg szeretné, ha október végéig eldőlne, hol fog versenyezni a 2014-es idényben. A Sauberrel a Dél-koreai Nagydíjon a 4. helyen célba érő német iránt korábban a Ferrari és a McLaren is érdeklődött, és jelenleg a Lotus a legesélyesebb a szerződtetésére. Csakhogy a Force India által is megkeresett Hülkenberg már ugyanazt a feltételrendszert szabta ki az enstone-iaknak, amit korábban Kimi Räikkönen, azaz csak abban az esetben fogadja el a szerződésajánlatot, ha a csapat rendezni tudja az anyagi helyzetét – azaz sikeresen zárja tárgyalását az új befektetőkkel.
AJÁNLÓ: A LOTUS SZERINT HÜLKENBERG NEM TÚLSÚLYOS
Attól tart ugyanis, hogy ha ez elmarad, a csapat a túlélés reményében fizető pilótához fordul, és hoppon marad, mint Pastor Maldonadóval szemben 2010 után a Williamsnél.
„Nem akarom, hogy novemberben még bizonytalan legyen a jövőm – mondta Hülkenberg az Autosportnak. – Kell egy határidő, amit október végében határozok meg. Emlékszem még, hogyan jártam pórul három éve a Williamsnél, most nem akarok kockáztatni.”
Ha Hülkenberg a Lotushoz szerződik, az azt jelenti, hogy első négy teljes F1-es idényét négy különböző csapatnál tölti. A német szerint ez nem olyan nagy gond.
„Nem aggódom emiatt. Persze, nem ideális, de igyekszem a jó oldalát nézni, így ugyanis sok tapasztalatot lehet szerezni, és a jókat továbbvinni – mondta Hülkenberg. – Persze lehetne jobb is a helyzet, ha megállapodnék valahol hosszabb időre, de okuk volt a váltásoknak, ezzel együtt kell élnem, mert nem tudok változtatni rajta.”