Lewis Hamilton csak pénteken volt veszélyes Sebastian Vettelre, szombaton az időmérőn már nem került elég közel a világbajnoki éllovashoz, akinek a pole pozícióról döntő harmadik szakaszban elég volt egy mért kör is. Bár a Szingapúri Nagydíjjal ellentétben ezúttal kiment az etap végén a pályára, a mért körét nem kellett befejeznie, mert senki sem tudta megelőzni.
Hamiltoné a 2. kocka, ő abban bízhat, hogy a rajtnál sikerül a német elé kerülnie, és a 3., illetve a 4. kanyar előtti egyenesben is előtte maradhat. Ez esetben lehet esélye a győzelemre, különben Vettel megint a kezébe veszi az irányítást, és bemasírozik az első helyen.
Mark Webber zárt a 3. pozícióban, de tíz rajthelyes büntetése miatt a 13. kockából indul, amire felkészült a Red Bull: a hátsó légterelő úgy van beállítva, hogy magas legyen az autó végsebessége, és könnyű legyen vele az előzés. Ám ez a beállítás abban az esetben visszaüthet, ha esik az eső.
A második rajtsor így Romain Grosjeané és Nico Rosbergé, míg a harmadikból a két Ferrari rajtolhat Fernando Alonso, Felipe Massa sorrendben. Kimi Räikkönennek meg kellett elégednie a 9. rajtkockával.
A verseny vasárnap magyar idő szerint reggel 8 órakor kezdődik.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:37.202 | átlag: 207.958 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37.420 | 0.218 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:37.464 | 0.262 |
4. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:37.531 | 0.329 |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:37.679 | 0.477 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:38.038 | 0.836 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:38.223 | 1.021 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:38.237 | 1.035 |
9. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:38.405 | 1.203 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:38.822 | 1.620 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:38.362 | |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.365 | |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.417 | |
14. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:38.431 | |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:38.718 | |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.781 | |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:39.470 | |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:39.987 | |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:40.864 | |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:40.871 | |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:41.169 | |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:41.322 |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari |
7. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari |
8. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault |
10. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari |
13. | Mark Webber* | ausztrál | Red Bull-Renault |
14. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth |
*tíz rajthelyes büntetés három megrovás miatt |
PERCRŐL PERCRE
3. SZAKASZ
Vettel sem fejezte be a mért körét, zsinórban harmadszor indul a pole-ból.
8.01: Hamilton megelőzte Webbert, Grosjean és Rosberg mögött Alonso, Massa, Hülkenberg, Gutiérrez, Räikkönen sorrend alakult ki.
8.00: Gutiérrez 1:38-on kívül maradt, s Rosberg sem javított, Webber nem ment végig.
„Jó köröm volt, talán még egy tized van benne a középső szektorban" – mondta Vettel a rádión.
7.58: ki is jött mindenki a pályára.
A szingapúri időmérő után feltehetnénk a kérdést, kijön-e még Vettel, de itt nem olyan nagy a Red Bull előnye, sokkal kockázatosabb lenne tőle, ha bent maradna, mint két hete.
Vettel, Webber (neki lesz büntetése), Hamilton, Grosjean, Rosberg volt a sorrend. A többiek vártak még az utolsó készlet abroncsukkal. Hamilton 3 tizedet kapott a némettől.
7.54: Vettel 1:37.202-vel az élre ugrott, Grosjean bejött Hamilton és Rosberg közé.
7.53: Webber 1:37.464-gyel nyitott, a Mercedesek mögé jöttek.
7.50: a szakasz elején Webber és a két Mercedes ment ki a pályára.Vettel és Grosjean követte őket, nekik volt két szett szuperlágy gumijuk.
A Sauber duója bejutott a záró etapba, Hülkenberg 4. helyezése különösen figyelemreméltó. Rajtuk kívül a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari és a Lotus pilótái jutottak tovább, ami nem meglepetés.
2. SZAKASZ
Button Räikkönenre panaszkodott, hogy feltartotta – a tévéfelvételek alapján jogtalanul.
A 11. helytől lefelé Pérez, Button, Ricciardo, Sutil, Di Resta, Vergne sorrend alakult ki.
Massa Di Resta mögé érkezett, s bár szóltak a skótnak, hogy engedje el, a brazil hátul maradt, mert a hosszú egyenesre szélárnyékot akart magának.
Még Massának volt gyors köre, a 9. helyre jött be. A két McLaren kiesett.
7.42: Hülkenberg feljött a 4. helyre, megelőzve a szintén javító Alonsót.
7.41: Räikkönen feljött a 6. helyre Grosjean mögé.
Az első menet után Di Resta, Pérez, Räikkönen, Ricciardo, Sutil és Vergne volt kiesőhelyen.
7.39: Vettel 1:37.569-cel átvette a vezetést. Grosjean az ötödik helyre jött be Rosberg és Alonso közé.
7.38: Webber 16 ezreddel kapott ki Hamiltontól.
Jött a két Red Bull és Grosjean is. Sokat javul a pálya tapadása, pedig a hőmérsékletek állandósultak 25 (levegő) és 33 (aszfalt) fokon.
Rosberg feljött a második helyre, mögöttük a két Ferrari és Gutiérrez következett a sorban.
7.34: Alonso 1:38.504-et ment, Hamilton viszont 1:37.824-gyel az élre állt.
7.33: Räikkönen 1:39.236-ot ment, majdnem egy másodperccel lassabbat az első szakaszban elért eredményénél, amikor még újak voltak az abroncsai.
Ő és a többiek is használt szuperlágyakon jöttek ki, kivéve Hamilton, ő újakat kapott, mert nem volt rájuk szüksége az első 20 percben. Grosjean és a két Red Bull még várt.
7.29: lassan indult be a második szakasz, Ricciardo ment elsőként a pályára.
Vettel, Webber, Hamilton és Grosjean jutott tovább az első szakaszból úgy, hogy csupán a közepesen kemény abroncsokat használta.
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Räikkönen | 1:38.341 | 1. | Vettel | 1:37.569 |
2. | Rosberg | 1:38.418 | 2. | Hamilton | 1:37.824 |
3. | Hülkenberg | 1:38.427 | 3. | Webber | 1:37.840 |
4. | Alonso | 1:38.520 | 4. | Hülkenberg | 1:37.913 |
5. | Ricciardo | 1:38.525 | 5. | Alonso | 1:37.978 |
6. | Hamilton | 1:38.574 | 6. | Rosberg | 1:38.031 |
7. | Vettel | 1:38.683 | 7. | Grosjean | 1:38.076 |
8. | Gutiérrez | 1:38.725 | 8. | Räikkönen | 1:38.181 |
9. | Button | 1:38.882 | 9. | Massa | 1:38.295 |
10. | Massa | 1:38.884 | 10. | Gutiérrez | 1:38.327 |
11. | Sutil | 1:38.988 | 11. | Pérez | 1:38.362 |
12. | Pérez | 1:39.049 | 12. | Button | 1:38.365 |
13. | Grosjean | 1:39.065 | 13. | Ricciardo | 1:38.417 |
14. | Vergne | 1:39.075 | 14. | Sutil | 1:38.431 |
15. | Webber | 1:39.138 | 15. | Di Resta | 1:38.718 |
16. | Di Resta | 1:39.185 | 16. | Vergne | 1:38.781 |
17. | Bottas | 1:39.470 | |||
18. | Maldonado | 1:39.987 | |||
19. | Pic | 1:40.864 | |||
20. | Van der Garde | 1:40.871 | |||
21. | Bianchi | 1:41.169 | |||
22. | Chilton | 1:41.322 |
1. SZAKASZ
7.21: végül a két Williams esett ki, a 17. rajthelytől lefelé Bottas, Maldonado, Pic, Van der Garde, Bianchi, Chilton sorrend alakult ki.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Hamilton a két Red Bull előtt, Räikkönen összetörte a Lotust |
2. szabadedzés: Hamilton a szuperlágy gumikon is Vettel előtt maradt |
Reakciók: Rosberg visszaszólt Vettelnek: „A saját golyóival foglalkozzon!" |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: Vettel szombatra felgyorsult, az övé a 3. szabadedzés |
VASÁRNAP |
8.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
GUMIK. A Pirelli a Szingapúri Nagydíjhoz hasonlóan a közepesen kemény és a szuperlágy gumikat szállítja. Itt is hasonlóan nagy eltérésre lehet számítani a két keveréken elért köridők között, mint két hete, de kérdés, hogy az időmérőn és a versenyen szükség lesz-e a száraz pályára való gumikra? |
BÜNTETÉS. Mark Webber tíz rajthelyes büntetést kap, Szingapúrban ugyanis megrótták a Fernando Alonsótól a verseny után kapott fuvar veszélyessége miatt, és mivel ez volt a harmadik figyelmeztetése 2013-ban, jött az automatikus büntetés. |
A két Williams és a két Ferrari került a veszélyzónába, a kiscsapatok pilótái elé. Webber a 14., Grosjean a 15. helyen állt, közepes kemény gumikon.
Az első menetében defektet kapó Rosberg is szuperlágy gumikon ment, de csak 9 ezreddel verte meg Hülkenberget. Räikkönen 1:38.341-gyel az élre ugrott.
7.18: Hülkenberg 1:38.427-tel az élre ugrott a szuperlágy gumikon.
7.17: Vettel feljött Hamilton mögé, Grosjean negyediknek jött be. Räikkönen szuperlágy gumikat kapott.
A McLarenek már a szuperlágy gumikon mentek. Bottas és Vergne volt a veszélyzónában.
7.15: Webber megelőzte csapattársát, pedig csúnyán elfékezte a jobb első kerekét.
7.14: Vettel a harmadik lett első mért körével. Még Webber és Grosjean tartozott köridővel.
Ez arra ösztönözheti a Lotus és a Ferrari pilótáit, hogy a biztos továbbjutás érdekében a szuperlágyra váltsanak.
7.12: Gutiérrez szuperlágyakat kapott, a 2. helyre jött fel velük.
7.11: Hamilton egy lassabb kört követően 1:38.574-gyel átvette az első helyet, majd Alonso zárkózott fel mögé.
Alonso bejött a két Mercedes közé. A Marussia és a Caterham használ szuperlágy gumikat.
7.07: Rosberg 1:39.415-tel az élre állt, Hamilton 3 tizeddel elmaradt tőle.
7.06: Button 1:40.169-cel kezdett. Räikkönen kisodródott az útról a mért körében.
Button három mért kört tervez a fehér jelölésű abroncsokon.
7.04: Gutiérrez a közepesen kemény gumikon 1:41.058-at ment.
7.03: a Sauber pilótája már a mért körében volt, amikor a következő próbálkozók kihajtottak a pályára.
A közepesen kemény és a lágy gumik között nincs akkora különbség, mint két hete Szingapúrban, egy másodperc körül lehet nyerni a piros betűs abroncsokkal – ez alapján a Red Boll, a Mercedes, s a Ferrari és Lotus is megúszhatja a szuperlágyak használata nélkül az első szakaszt.
7.00: Gutiérrez hajtott ki elsőként a pályára.
6.59: beborult az ég a jongnami versenypálya fölött, de nem számítanak esőre a csapatok az időmérő alatt. A levegő 25. az aszfalt 33 fokos.
DRS-ZÓNA
Dél-Koreában is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve a hármas kanyar előtti hosszú egyenesben. Érdekesség, hogy mindkettőhöz külön mérési pont (DRS detection a grafikán) tartozik, a 3-as kanyar előttihez rendhagyó módon nem az egyenesre fordító a kanyar előtt, hanem után. Aki egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a zónában kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában – ha nem esik az eső.