Alonso: Mindig ugyanaz történik, senkivel sem tudjuk fölvenni a versenyt

Vágólapra másolva!
2013.10.12. 13:02
null
Alonsót a világbajnoki cím már nem foglalkoztatja (Fotó: Reuters)
Mark Webber szerezte meg a pole pozíciót a Japán Nagydíj időmérő edzésén csapattársa, Sebastian Vettel előtt. A két Red Bullt nem lehetett utolérni Lewis Hamilton szerint, de csapattársával, Nico Rosberggel együtt bíznak a Mercedes versenytempójában. A rajtrácson mindkettőjük mögül egy-egy Ferrari indul majd, és Alonsóék fő célja az lesz, hogy levadásszák az ezüstnyilakat, mással már nem foglalkoznak, Massa nem számít csapatutasításra sem.

A Formula–1-es Japán Nagydíj időmérő edzésén a Red Bull ausztrál pilótája, Mark Webber szerezte meg a pole pozíciót, méghozzá egy számára felejthetetlen első szektorral, azok után, hogy csapattársa, a címvédő és zsinórban negyedik világbajnoki címe mellett ötödik szuzukai edzéselsőségére hajtó Sebastian Vettel KERS-problémákkal küzdött.

29. JAPÁN NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés:A szokásos rutin: Hamilton nyitott az élen
2. szabadedzés:Vettel máris lehűtötte a kedélyeket a Mercedesnél
A Red Bull és a Mercedes nagy csatára készül
Elhunyt María de Villota, a Marussia korábbi tesztpilótája
SZOMBAT
3. szabadedzés:Webberé a 3. edzés Szuzukában, Vettel műszaki hiba miatt csak 9.
7.00–8.00: Webber megverte a KERS-telen Vettelt
VASÁRNAP
8.00:a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

„Szép így, első rajthellyel búcsúzni Szuzukától – nyilatkozta Mark Webber a kvalifikáció után – ez volt az utolsó lehetőségem itt, ezen a fenomenális pályán. A mai első szektoromat sohasem fogom elfelejteni – ezért küzdünk, ez a szakmánk, úgyhogy mindenképp kiemelkedő a mai nap.”

Webber a következőket mondta Sebastian Vettel energia-visszatápláló rendszerrel kapcsolatos problémájáról:

„Ha úgy tetszik, mondhatjuk, hogy kicsit torz az eredmény, hiszen Sebastiannak problémája volt az időmérőn, amúgy rendkívüli kört teljesített. Nyilván én is vezettem már időmérőn hiányos fegyverzettel, ettől függetlenül örülök a pole-nak, élni kell az ilyen lehetőségekkel, és meg kell futni a szükséges köröket.”

Hozzáfűzte még, hogy nem aggódik egy esetleges büntetés miatt azok után, hogy a Q2-ben közvetlenül Sergio Pérez elé gurult ki, és egy rövid ideig úgy tűnt, feltartja a McLaren mexikói pilótáját:

„Lelassított, a mérnökeink azt mondták, befejezte a körét, tehát kimehetek elé. Ha gyors körön van, lehúzódtam volna az útjából.”

Sebastian Vettel csapattársa mögött a második rajtpozíciót szerezte meg, ami megfosztotta annak a lehetőségétől, hogy újabb tökéletes versenyhétvégét (Grand Slam – pole pozíció, rajt-cél győzelem, leggyorsabb kör) teljesítsen. Vettel nem tudta használni a KERS-et első gyors körén a Q3-ban, és noha a csapat helyre tudta hozni a problémát a második próbálkozásra, a háromszoros világbajnok német pilóta nem gondolja úgy, hogy az átmeneti technikai hiba miatt esett ki a ritmusból.

„Volt egy problémám, de nem hiszem, hogy ez szerepet játszott abban, hogy nem találtam meg a ritmust – kezdte Vettel – rengeteg körre van lehetőségünk. Gratulálok Marknak, kiváló kört teljesített. Nem szeretem a „ha ez nincs” kezdetű mondatokat, ezekkel nem kell foglalkozni, a második helyet értük el. Örülök az eredménynek, a csapat első sorának, ami nagyszerű. Az autó fenomenális volt.”

Hozzátette, az, hogy a Q3-ban első mért körén szélesre vette a Spoont, azt bizonyítja, hogy a határon autózott:

„Azt hiszem, mindenki a határt feszegette, a szél pedig néhol különösen izgalmassá tette a dolgokat, és így becsúszik egy-egy hiba. A pályán tudta maradni, a következő alkalommal pedig kicsit konzervatívabb voltam.”

MASSA NEM SZÁMÍT CSAPATUTASÍTÁSRA

Felipe Massa újfent csapattársa elé került az időmérő során, ugyanis a Ferrari brazilja az ötödik rajthelyről vághat neki a Japán Nagydíjnak, és elárulta, hogy a vezetési stílusának jobban fekszik Szuzuka:

„Különböző stílusban vezetünk – magyarázta Massa. – Fernando általában agresszívan terheli az első kerekeket, ma talán szenvedett egy kicsit az alulkormányozottság miatt. Néhány pálya jobban fekszik az ő stílusának, másutt jobban szenved. A futamon mindenképpen jól fog teljesíteni.”

Massa azt is elárulta, hogy nem számít semmilyen csapatutasításra a versenyen:

„Webbernek nem kell Vettellel foglalkoznia, nekem pedig nem kell Fernandóval, ott vannak a Mercedesek és Grosjean, akikkel még harcolnunk kell. A futam nyílt lesz, szinte bárki beleszólhat az elsőségért folyó harcba.”

A két Red Bull Renault mögött Lewis Hamilton lett a harmadik, így a második sorból, a pálya tiszta oldaláról rajtolhat. A Mercedes brit pilótája elárulta, hogy a szélirány megváltozása és az új fejlesztési csomag csak segített neki a kvalifikáció során, de az energiaitalos autók ellen még így sem volt esélye.

„Nagyon örülök a harmadik rajthelynek – mondta Lewis Hamilton – a csapat nagyszerű munkát végzett, amit mindenkinek köszönök. Jobb csomaggal érkeztünk, mit a legutóbbi versenyekre, és az autót elképesztő élmény volt vezetni. A szélirány megváltozott tegnap óta, ami módosította a pálya karakterisztikáját, így ma valamivel jobb volt a tapadás. A harmadik sor eleve jó eredmény, de a Red Bullok elérhetetlenek voltak ma. A gumik kezelése kulcsfontosságú lesz holnap, remélhetőleg jól rajtolunk a pálya tiszta oldaláról, aztán pedig meglátjuk, mit tudunk tenni az előttünk lévő srácok ellen.”

Nico Rosberg a hatodik helyen zárta a kvalifikációt, de véleménye szerint nem sokon múlott, hogy előrébb végezzen, és a beállításai miatt bízik a vasárnapi lehetőségekben:

„Jó kör volt, de bosszantó, amikor kiszáll az ember az autójából, és azt látja, hogy csak alig maradt el az előtte lévőktől. Mivel a beállításkor inkább versenyre hangoltuk az autót, magabiztosan várom a holnapi futamot, ami egyébként nem lesz könnyű verseny a gumik szempontjából. A hatodik rajthely nem rossz pozíció, de megpróbálom előrébb verekedni magamat. Az időmérő előtt mindig kompromisszumokat kell kötnünk az autó konfigurációja során, de Dél-Koreában is láttuk, hogy működött a dolog, egészen addig, amíg le nem tört az első szárnyam.”

A nyolcadik rajthelyet megszerző Fernando Alonso elárulta, hogy a világbajnoki cím már nem foglalkoztatja, arra koncentrál, hogy Ferrarijával valahogy a két Mercedes előtt végezzen.

„Ha Sebastian nem nyeri meg a bajnokságot itt, megnyeri Indiában vagy Abu-Dzabiban – kezdte Alonso – Nem ezzel foglalkozunk a hétvégén, nem azért akarunk a legjobb nyolc között végezni, hogy életben tartsuk a bajnoki reményeket. Azért fogunk versenyezni, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzük, és megpróbálunk a Mercedesek előtt végezni. Ez az igazán fontos számunkra, az nem változtat sokat a dolgokon, ha nyitott marad a bajnokság még Indiára is.”

Alonso azt is elárulta, hogy már nem reménykedik számottevő javulásban a szezon hátralévő részében:

„Mindig ugyanaz történik, senkivel sem tudjuk felvenni a versenyt. Gondjaink vannak a tempóval és a teljesítménnyel, és ez nem fog változni a hátralévő futamokon, mert nem érkeznek új fejlesztések. Őszintén szólva nem vagyok frusztrált, négy éven át egy másodperccel voltunk a Red Bull mögött. Dél-Koreában hetedikek lettünk, nem volt meg a tempónk, majd ideértünk öt nappal később, és nem számítunk csodára. Mindig maximális erőbedobással látunk neki a hétvégéknek, ismerjük a nehézségeinket és az erényeinket: a rajtot, a taktikát, a gumikopást – ezek segítségével próbálunk annyi pontot szerezni, amennyit csak tudunk, ennek köszönhetően vagyunk másodikak az egyéni és a konstruktőri világbajnokságban is.”

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Romain Grosjean (4.): – A Red Bullok nagyon erősnek tűntek, és tudtuk, hogy Lewisszal is nagy harcot fogunk vívni a harmadik helyért. Az autó sokkal jobb, mint amilyen tegnap volt, különösen a kemény keverékű gumikon, amelyekkel a leggyorsabbak voltunk az első szakaszban. Érdekes lesz, hogy mire leszünk képesek ezen a pályán, várom már a versenyt.
Nico Hülkenberg (7.):
– Tudtuk, hogy be fogunk jutni a harmadik szakaszba, ennek ellenére remek meglepetés a hetedik hely. Mindennek össze kellett jönnie ehhez, és szerintem ezt meg is oldottuk. A tegnaphoz képest felerősödött a szél, emiatt nagyon begyorsultunk az egyenesekben. Holnap egyértelműen a pontszerzés lesz a célunk.
Kimi Räikkönen (9.):
– Az autó sokkal jobbnak tűnik, mint a korábbi versenyeken, még akkor is, ha nem sikerült jó rajtpozíciót elérnünk. Elkövettem egy kisebb hibát a gyors köröm során, emiatt csúsztam hátra ennyire. Meglátjuk, hogy mi fog történni a versenyen, nem drámai ez a kilencedik rajtkocka.
Jenson Button (10.):
– Ennél gyorsabb nem lehettem volna, mindent kihoztam az autóból, ami jelenleg a tizedik helyre jó. Szerintem a holnapi verseny más lesz, mint a mostanában látott futamok, sokkal nagyobb szerepet fog kapni a gumikopás kérdése. Nagyon várom már a holnapot, remélhetőleg be tudunk gyűjteni jó néhány pontot.
Sergio Pérez (11.):
– Nagyon közel voltam hozzá, hogy bejussak a harmadik szakaszba. A közepes keverékű gumikkal mentem először a második szakaszban, amiket még az első szakaszban használtunk volna, de a piros zászló miatt ez nem volt lehetséges, így nem igazán tudtam, hogy mire számíthatok. Ugyanakkor a pontszerzést tekintve jó pozícióban vagyunk.
Paul di Resta (12.):
– Ahhoz képest, hogy honnan indultunk tegnap, szerintem elégedettek lehetünk a tizenkettedik hellyel. Lassan, de biztosan sikerült úgy összerakni az autót, hogy az vezethető legyen, ma már sokkal stabilabb volt, mint pénteken. A hosszú etapjaink egyenletesek voltak, és jó pozícióban vagyunk a gumiválasztást illetően.
Valtteri Bottas (13.):
– Jobb helyekért csatázhattunk, mint amire számítottunk. Remek meglepetés a tizenharmadik pozíció, és boldogok is lehetünk. Abban reménykedünk, hogy pontszerző helyért tudunk harcolni holnap.
Esteban Gutiérrez (14.):
– Nem vagyunk annyira versenyképesek, mint a korábbi versenyeken, két tizeddel voltam lassabb, mint Hülkenberg a második szakaszban. Először vezetek ezen a pályán, és a határon autózok. Továbbra is optimistának kell maradnom, mert szerintem a tempónk jó hosszabb etapokon. Nem lesz egyszerű a pontszerzés.
Pastor Maldonado (15.):
– A maximumot hoztuk ki az autóból, és ott vagyunk, ahova vártuk magunkat. Nem igazán tudtunk sok kört megtenni a tegnapi kerékproblémák és a reggeli baleset miatt. Összességében nem volt rossz ez a nap.
Daniel Ricciardo (16.):
– Nem volt jó kvalifikációnk, ami csalódást keltő, mert hosszú idő óta a tegnapi volt az egyik legjobb péntekünk. A szél megkavarta a dolgokat, de egyértelmű, hogy jobb eredményt kellett volna elérnünk. Nem voltam elégedett az autó egyensúlyával.
Jean-Éric Vergne (17.):
– Azt hittem, hogy a motorral van valami gond, de aztán rájöttem, hogy a hátsó fékek ragadtak be. Megpróbáltam fékezni, de semmi sem történt, aztán láttam a tüzet, emiatt le kellett állítanom az autót. Szerencsére a motor, a váltó és én sem sérültem meg, de lesz mit kicserélni a kocsin.
Max Chilton (18.):
– Nagyon örülök neki, hogy Kína óta először sikerült a Caterhamek elé kerülni. Az újraindítást követően kevesebb mint három perc volt már csak hátra, és az első szektorban nehéz volt jó időt elérni a szél miatt. Mindent beleadtam, és sikerült olyan jó kört elérnem, mint amilyet vártam magamtól.
Giedo van der Garde (19.):
– Nem voltam túl gyors, nagy volt a forgalom a pályán, nem lehetett tiszta kört futni. Az újraindítást követően elkoptak a gumik, ezért nem tudtam belőlük mindent kihozni.
Adrian Sutil (20.):
– Nem volt egyszerű ez a nap. Reggel hibáztam, emiatt megsérült az autó, és ki kellett cserélnünk a váltót. Nagy köszönetet kell mondanom a csapatnak, mert rengeteg munka volt az autóval ahhoz, hogy a kvalifikációra elkészüljön. Az első szakaszban nehezen lehetett vezetni a kocsit, és nem is volt versenyképes.
Charles Pic (21.):
– Változtattunk a beállításokon a harmadik szabadedzést követően, és az autó egyensúlya sokkal jobb lett. Az időmérőn három gyors kört tettünk meg, és sikerült négy tizedet gyorsulnom a kvalifikáció végére, de feltartottak, emiatt sajnos nem tudtam előrébb kerülni.
Jules Bianchi (22.):
– Összesen 33 kört tudtam megtenni a hétvége során, annak is a nagy részét ma reggel. Ráadásul csak a versenyre kellett összpontosítanunk, emiatt nem sikerült jól az időmérő edzés. Nehéz lesz a futam, mert leghátulról rajtolok, de a csapat remek munkát végzett, emiatt közel tudtam maradni Van der Gardéhoz.

JAPÁN NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1.Mark WebberausztrálRed Bull-Renault1:30.915átlag: 229.942 km/ó
2.Sebastian VettelnémetRed Bull-Renault1:31.0890.174 mp h.
3.Lewis HamiltonbritMercedes1:31.2530.338
4.Romain GrosjeanfranciaLotus-Renault1:31.3650.450
5.Felipe MassabrazilFerrari1:31.3780.463
6.Nico RosbergnémetMercedes1:31.3970.482
7.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari1:31.6440.729
8.Fernando AlonsospanyolFerrari1:31.6650.750
9.Kimi RäikkönenfinnLotus-Renault1:31.6840.769
10.Jenson ButtonbritMcLaren-Mercedes1:31.8270.912
11.Sergio PérezmexikóiMcLaren-Mercedes1:31.989
12.Paul di RestabritForce India-Mercedes1:31.992
13.Valtteri BottasfinnWilliams-Renault1:32.013
14.Esteban GutiérrezmexikóiSauber-Ferrari1:32.063
15.Pastor MaldonadovenezuelaiWilliams-Renault1:32.093
16.Daniel RicciardoausztrálToro Rosso-Ferrari1:32.485
17.Adrian SutilnémetForce India-Mercedes1:32.890
18.Jean-Éric VergnefranciaToro Rosso-Ferrari1:33.357
19.Max ChiltonbritMarussia-Cosworth1:34.320
20.Charles PicfranciaCaterham-Renault1:34.556
21.Giedo van der GardehollandCaterham-Renault1:34.879
22.Jules BianchifranciaMarussia-Cosworth1:34.958
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik