Lewis Hamilton annak ellenére sem mondott le Sebastian Vettel legyőzéséről a Dél-koreai Nagydíjon, hogy a Red Bull német pilótája magabiztosan megszerezte a pole pozíciót, és a vb-címvédő versenytempója az utóbbi időben megközelíthetetlen a riválisok számára.
„Keményen nyomom majd, ahogy csak tudom, valahogy Sebastian elé akarok kerülni – mondta Hamilton. – Remélem, a versenytempónk jó lesz, mert a csapat jól beállította az autót. Elégedett vagyok az eddigi teljesítménnyel ezen a hétvégén. Nagyon nehéz előzni itt, de bízom benne, hogy lesz rá lehetőségem megtapasztalni Sebbel szemben."
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Hamilton a két Red Bull előtt, Räikkönen összetörte a Lotust |
2. szabadedzés: Hamilton a szuperlágy gumikon is Vettel előtt maradt |
Reakciók: Rosberg visszaszólt Vettelnek: „A saját golyóival foglalkozzon!" |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: Vettel szombatra felgyorsult, az övé a 3. szabadedzés |
Időmérő: Hiába támadott Hamilton, Vettel ezt a pole-t is behúzta |
VASÁRNAP |
8.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
Sebastian Vettel két hete Szingapúrban nem kapta el jól a rajtot, Nico Rosberg megelőzte őt a célegyenesben, de a Mercedes pilótája elfékezte magát, így a vb-éllovas vissza tudta venni az első helyet. Jongnamban a célegyenest két hosszú egyenes is követi, azaz nem feltétlenül az jön ki jól a rajtból, aki az első két kanyart az élen veszi be, s nem mindegy, ki hogyan tartalékol a KERS-ével, hol használja inkább – miközben az első két körben a DRS-t még nem lehet használni.
„Az időmérő utolsó szakaszában az első köröm nagyon jól sikerült, ennek ellenére elég szoros lett a vége. A második köröm előtt utolértem Kimit, de nem maradhattam le róla, mert akkor kicsúsztam volna az időből, így nem lett volna tökéletes, ezért is fontos, hogy jó lett az első kör – mondta Vettel. – A Mercedes nagyon erős, erre számítottunk, főleg a középső szektorban versenyképes. Pénteken nem voltam elégedett a kocsi beállításaival, sikerült azonban beállítanunk az egyensúlyt, sokkal jobb már."
A német elmondta, nem aggódik amiatt, hogy esőt jósolnak a verseny napjára. A hét közepén jósolt tájfun magja biztosan elkerüli a Koreai-félszigetet, ám a viharzóna széle súrolhatja a pályát, és némi esőre, valamint élénk szélre mindenképpen számítani kell.
„Nem baj, ha esik, van nekünk is esőgumink, és mindenkit ugyanúgy érint majd a csapadék. Teljesen mindegy, milyen körülmények között fogunk versenyezni. Inkább aggódom a szél miatt, az edzésen zavaró volt, amikor erősebb szél fújt" – mondta Vettel.
Fernando Alonso nem hisz benne, hogy a legutóbbi három viadal után most is a második helyen tud célba érni, a Ferrari ugyanis további teljesítményt veszített riválisaival szemben, és a Mokpo melletti pálya sem fekszik neki.
Mark Webber úgy véli, akár a pole pozíciót is megszerezhette volna, ha a Szingapúrból áthozott tíz rajthelyes büntetése miatt nem kellett volna az autóját arra hangolni, hogy a versenyen előzni lehessen vele. A Red Bull ausztrál pilótája a 3. helyen zárta a kvalifikációt, így a 13. pozícióból rajtol. „A motor és a légterelők beállításait is elsősorban a versenyre hangoltuk, a szokásosnál jobban eltoltuk a hangsúlyt a futam felé, hiszen a pole-ra nem lehetett esélyem a büntetés miatt – mondta Webber. – Persze jó lett volna a legfinomabb tortaszeletet is megkóstolni, és az egy körre ideális beállítást is kipróbálni sok leszorítóerővel, de semmi értelme nem volt. Elvettünk egy kicsit a kocsi sebességéből, így talán a 11. hely helyett rajtolok a 13.-ról, de legalább jobb esélyem lesz előzni. Péntek óta javult a kocsi, az akkori versenyszimulációk nem sokat jelentenek." |
„Ezen a hétvégén nem vagyunk elég erősek – mondta Alonso. – A pénteki edzésen problémás volt a versenyszimulációnk, ezért nem lehetek annyira derűlátó, mint a korábbi futamok előtt. A szuperlágy gumikkal öt kilométert sem lehet megtenni ezen a pályán. Nem normális, hogy ha a gázra lépsz, kikészíted a gumikat. A dobogóra is nehéz lesz odaérni, ám mindent megpróbálunk. A célegyenes viszonylag rövid, ezért a 3-as és a 4-es kanyar előtti egyenesben kell támadnunk. Mozgalmas szokott lenni a verseny, ami még további reményt adhat, de nehéz futamra számítok."
Kimi Räikkönen a 10. helyen zárta az időmérőt, pedig nagyon jó köre volt a végén. Az első két szektoron gyorsan átment, de a végén a 10-es kanyart elrontotta, kisodródott, és ez a 12-esben is megtörtént vele, ami miatt már végig sem ment.
„Elrontottam a kört, ezért be sem fejeztem inkább. Néha előfordul ilyen – mondta Räikkönen, aki az első szabadedzés után is így fogalmazott, miután a falnak csapta az autóját. – Jobb versenyre számítok, mint Szingapúrban, ahol egész hétvégén a kocsi elejével szenvedtem. Itt sokkal jobban összeállt a gép. Az időmérőkön viszont szenvedek azóta, hogy visszajöttek a tavalyi szerkezetű gumik, a kocsi eleje már nem olyan éles, mint az év elején, és emiatt visszaesett az egykörös teljesítményem. A versenyen ez nem annyira érzékelhető, bízom benne, hogy kitaláljuk a megoldást."
A Lotus a hosszabb tengelytávú autójával valóban nagyon jó tempót mutatott a hétvégén, Romain Grosjean 4. helyezése és 3. rajthelye is ezt bizonyítja.
„Jó érzés a második sorba kerülni – mondta a francia, aki már Szingapúrban is nagyon erős volt az időmérőn, és a versenyen ugyancsak esélyes volt a dobogós helyezésre, mielőtt kiesett. – Nem éppen így akartam még egy helyezést szerezni, ám ha már így alakult, örülök, hogy a tiszta oldalra kerültem. Hosszú lesz a verseny, a gumik kopása fontos tényező lehet, de jól állunk, ezzel az autóval bármire képesek lehetünk."
Alonso és Räikkönen a Szingapúri GP-n a biztonsági autó beküldése során megtett taktikai lépésnek köszönhetően legyőzte Nico Rosberget, aki ezúttal is előlük rajtol majd. A Mercedes pilótája ezúttal lecsúszott az első sorról, a 4. kocka lett az övé.
„Nem találtam meg a kocsi megfelelő egyensúlyát, ami bosszantó. A negyedik rajtkockára nem lehet panaszom, a hosszú egyenesekben jók lehetünk, de a Red Bull így is uralja ezt a pályát. Ha a pénteki hosszú menetek bármit is jelentenek, egy jó rajttal odaérhetek a dobogóra" – mondta Rosberg.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Felipe Massa (6.): – Remélem, jobb lesz az autó a versenyen, mint az időmérőn volt, de még így sem lesz egyszerű a feladatunk. Nem csak a Red Bull-lal és a Mercedesszel csatázunk, az egyik Lotus előttünk van, a Sauber pedig közel hozzánk. Sőt, a többieket sem lehet leírni, szoros a mezőny.1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:37.202 | átlag: 207.958 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37.420 | 0.218 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:37.464 | 0.262 |
4. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:37.531 | 0.329 |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:37.679 | 0.477 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:38.038 | 0.836 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:38.223 | 1.021 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:38.237 | 1.035 |
9. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:38.405 | 1.203 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:38.822 | 1.620 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:38.362 | |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.365 | |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.417 | |
14. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:38.431 | |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:38.718 | |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.781 | |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:39.470 | |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:39.987 | |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:40.864 | |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:40.871 | |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:41.169 | |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:41.322 |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari |
7. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari |
8. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault |
10. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari |
13. | Mark Webber* | ausztrál | Red Bull-Renault |
14. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth |
22. | Jules Bianchi** | francia | Marussia-Cosworth |
*Tíz rajthelyes büntetés három megrovás miatt **Három rajthelyes büntetés Di Resta feltartása miatt |