Alonso: Ezek a szuperlágy gumik nem normálisak

Vágólapra másolva!
2013.10.05. 11:29
null
Webber úgy érzi, a büntetése nélkül elvehette volna Vetteltől a pole-t (Fotók: Reuters)
Lewis Hamilton arra számít, hogy a Dél-koreai Nagydíj nem hoz annyira egyértelmű Sebastian Vettel-fölényt, mint két hete a szingapúri verseny, és ettől tart a pole pozícióból induló német is. A futam előtt a Lotus párosa szintén bizakodó, ám ugyanez nem mondható el a Ferrari kettőséről. Fernando Alonso kifejezetten mérges a szuperlágy gumik miatt, amelyek túl gyorsan elkopnak a maranellóiak gépein. Kimi Raikkönen is jelezte: rosszat tett neki az abroncsok szerkezetének módosítása. Pastor Maldonado a Saubert dicséri, ami a pilótapiac jelenlegi állását tekintve érdekes.

Lewis Hamilton annak ellenére sem mondott le Sebastian Vettel legyőzéséről a Dél-koreai Nagydíjon, hogy a Red Bull német pilótája magabiztosan megszerezte a pole pozíciót, és a vb-címvédő versenytempója az utóbbi időben megközelíthetetlen a riválisok számára.

„Keményen nyomom majd, ahogy csak tudom, valahogy Sebastian elé akarok kerülni – mondta Hamilton. – Remélem, a versenytempónk jó lesz, mert a csapat jól beállította az autót. Elégedett vagyok az eddigi teljesítménnyel ezen a hétvégén. Nagyon nehéz előzni itt, de bízom benne, hogy lesz rá lehetőségem megtapasztalni Sebbel szemben."

4. DÉL-KOREAI NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: Hamilton a két Red Bull előtt, Räikkönen összetörte a Lotust
2. szabadedzés: Hamilton a szuperlágy gumikon is Vettel előtt maradt
Reakciók: Rosberg visszaszólt Vettelnek: „A saját golyóival foglalkozzon!"
SZOMBAT
3. szabadedzés: Vettel szombatra felgyorsult, az övé a 3. szabadedzés
Időmérő: Hiába támadott Hamilton, Vettel ezt a pole-t is behúzta
VASÁRNAP
8.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

Sebastian Vettel két hete Szingapúrban nem kapta el jól a rajtot, Nico Rosberg megelőzte őt a célegyenesben, de a Mercedes pilótája elfékezte magát, így a vb-éllovas vissza tudta venni az első helyet. Jongnamban a célegyenest két hosszú egyenes is követi, azaz nem feltétlenül az jön ki jól a rajtból, aki az első két kanyart az élen veszi be, s nem mindegy, ki hogyan tartalékol a KERS-ével, hol használja inkább – miközben az első két körben a DRS-t még nem lehet használni.

„Az időmérő utolsó szakaszában az első köröm nagyon jól sikerült, ennek ellenére elég szoros lett a vége. A második köröm előtt utolértem Kimit, de nem maradhattam le róla, mert akkor kicsúsztam volna az időből, így nem lett volna tökéletes, ezért is fontos, hogy jó lett az első kör – mondta Vettel. – A Mercedes nagyon erős, erre számítottunk, főleg a középső szektorban versenyképes. Pénteken nem voltam elégedett a kocsi beállításaival, sikerült azonban beállítanunk az egyensúlyt, sokkal jobb már."

A német elmondta, nem aggódik amiatt, hogy esőt jósolnak a verseny napjára. A hét közepén jósolt tájfun magja biztosan elkerüli a Koreai-félszigetet, ám a viharzóna széle súrolhatja a pályát, és némi esőre, valamint élénk szélre mindenképpen számítani kell.

„Nem baj, ha esik, van nekünk is esőgumink, és mindenkit ugyanúgy érint majd a csapadék. Teljesen mindegy, milyen körülmények között fogunk versenyezni. Inkább aggódom a szél miatt, az edzésen zavaró volt, amikor erősebb szél fújt" – mondta Vettel.

Fernando Alonso kiakadt a Pirelli szuperlágy gumijai miatt, amelyeket nem tud kezelni a Ferrarija
Fernando Alonso kiakadt a Pirelli szuperlágy gumijai miatt, amelyeket nem tud kezelni a Ferrarija

Fernando Alonso nem hisz benne, hogy a legutóbbi három viadal után most is a második helyen tud célba érni, a Ferrari ugyanis további teljesítményt veszített riválisaival szemben, és a Mokpo melletti pálya sem fekszik neki.

WEBBERNEK LE KELLETT MONDANIA A LEGFINOMABB FALATRÓL

Mark Webber úgy véli, akár a pole pozíciót is megszerezhette volna, ha a Szingapúrból áthozott tíz rajthelyes büntetése miatt nem kellett volna az autóját arra hangolni, hogy a versenyen előzni lehessen vele. A Red Bull ausztrál pilótája a 3. helyen zárta a kvalifikációt, így a 13. pozícióból rajtol.

„A motor és a légterelők beállításait is elsősorban a versenyre hangoltuk, a szokásosnál jobban eltoltuk a hangsúlyt a futam felé, hiszen a pole-ra nem lehetett esélyem a büntetés miatt – mondta Webber. – Persze jó lett volna a legfinomabb tortaszeletet is megkóstolni, és az egy körre ideális beállítást is kipróbálni sok leszorítóerővel, de semmi értelme nem volt. Elvettünk egy kicsit a kocsi sebességéből, így talán a 11. hely helyett rajtolok a 13.-ról, de legalább jobb esélyem lesz előzni. Péntek óta javult a kocsi, az akkori versenyszimulációk nem sokat jelentenek."

„Ezen a hétvégén nem vagyunk elég erősek – mondta Alonso. – A pénteki edzésen problémás volt a versenyszimulációnk, ezért nem lehetek annyira derűlátó, mint a korábbi futamok előtt. A szuperlágy gumikkal öt kilométert sem lehet megtenni ezen a pályán. Nem normális, hogy ha a gázra lépsz, kikészíted a gumikat. A dobogóra is nehéz lesz odaérni, ám mindent megpróbálunk. A célegyenes viszonylag rövid, ezért a 3-as és a 4-es kanyar előtti egyenesben kell támadnunk. Mozgalmas szokott lenni a verseny, ami még további reményt adhat, de nehéz futamra számítok."

Kimi Räikkönen a 10. helyen zárta az időmérőt, pedig nagyon jó köre volt a végén. Az első két szektoron gyorsan átment, de a végén a 10-es kanyart elrontotta, kisodródott, és ez a 12-esben is megtörtént vele, ami miatt már végig sem ment.

„Elrontottam a kört, ezért be sem fejeztem inkább. Néha előfordul ilyen – mondta Räikkönen, aki az első szabadedzés után is így fogalmazott, miután a falnak csapta az autóját. – Jobb versenyre számítok, mint Szingapúrban, ahol egész hétvégén a kocsi elejével szenvedtem. Itt sokkal jobban összeállt a gép. Az időmérőkön viszont szenvedek azóta, hogy visszajöttek a tavalyi szerkezetű gumik, a kocsi eleje már nem olyan éles, mint az év elején, és emiatt visszaesett az egykörös teljesítményem. A versenyen ez nem annyira érzékelhető, bízom benne, hogy kitaláljuk a megoldást."

A Lotus a hosszabb tengelytávú autójával valóban nagyon jó tempót mutatott a hétvégén, Romain Grosjean 4. helyezése és 3. rajthelye is ezt bizonyítja.

„Jó érzés a második sorba kerülni – mondta a francia, aki már Szingapúrban is nagyon erős volt az időmérőn, és a versenyen ugyancsak esélyes volt a dobogós helyezésre, mielőtt kiesett. – Nem éppen így akartam még egy helyezést szerezni, ám ha már így alakult, örülök, hogy a tiszta oldalra kerültem. Hosszú lesz a verseny, a gumik kopása fontos tényező lehet, de jól állunk, ezzel az autóval bármire képesek lehetünk."

Alonso és Räikkönen a Szingapúri GP-n a biztonsági autó beküldése során megtett taktikai lépésnek köszönhetően legyőzte Nico Rosberget, aki ezúttal is előlük rajtol majd. A Mercedes pilótája ezúttal lecsúszott az első sorról, a 4. kocka lett az övé.

„Nem találtam meg a kocsi megfelelő egyensúlyát, ami bosszantó. A negyedik rajtkockára nem lehet panaszom, a hosszú egyenesekben jók lehetünk, de a Red Bull így is uralja ezt a pályát. Ha a pénteki hosszú menetek bármit is jelentenek, egy jó rajttal odaérhetek a dobogóra" – mondta Rosberg.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Felipe Massa (6.): – Remélem, jobb lesz az autó a versenyen, mint az időmérőn volt, de még így sem lesz egyszerű a feladatunk. Nem csak a Red Bull-lal és a Mercedesszel csatázunk, az egyik Lotus előttünk van, a Sauber pedig közel hozzánk. Sőt, a többieket sem lehet leírni, szoros a mezőny.
Nico Hülkenberg (7.): – Remekül alakult a nap. Az első és második szakaszt óramű pontossággal hajtottuk végre, és a harmadik is jó volt, de valamiért négy tizeddel visszalassultam. Az autó pénteken jónak tűnt a hosszú etapokon, úgy érzem, képesek leszünk megtartani ezt a pozíciót.
Esteban Gutiérrez (8.): – Ez az első alkalom, hogy ezen a pályán versenyzek, úgyhogy remek eredményt értem el. A verseny érdekes lesz: a pálya hőmérséklete megváltozott a harmadik szakaszra, emiatt nem volt annyira jó az autó egyensúlya. Vasárnap hasonló körülmények lesznek, ezt ki kell vizsgálni, ha stabil versenyt szeretnénk futni.
Sergio Pérez (10.): – A leggyorsabb köröm nem volt túl rossz, így nagyjából sikerült kihozni mindent az időmérőből. A beállítások hasznosak lesznek a futamon, és a hetedik fokozatot is elég hosszúra állítottuk, ami remélhetőleg lehetővé teszi számunkra, hogy előzzünk párat a versenyen.
Jenson Button (11.): – A leggyorsabb köröm során másfél tizedet elveszítettem Kimi mögött a tizenegyes és tizenkettes kanyarban. A legtöbb kanyar beláthatatlan, de volt rádiónk, ezért tudnunk kellett volna, hogy a többiek hol vannak a pályán. Kár érte, biztos vagyok benne, hogy ha ez nincs, akkor bejutok a harmadik szakaszba.
Daniel Ricciardo (12.):
– Egyértelműen csalódott vagyok, nagyon kevés hiányzott ahhoz, hogy bekerüljünk a legjobb tízbe. Ugyanakkor sikerült előrelépnünk péntek óta, és megmaradt egy friss garnitúra a szuperlágy gumikból.
Adrian Sutil (14.): – Másfél tizeden múlt, hogy bejussak a harmadik szakaszba. Nagyon keményen dolgoztunk, hogy megtaláljuk a megfelelő beállításokat, és az autó egyensúlyával elégedett is voltam, de az utolsó körben határon autóztam. A 14. helyről összejöhet a pontszerzés, ahogy azt Szingapúrban is láttuk.
Paul di Resta (15.): – Az utóbbi pár verseny rámutatott arra, hogy szenvedünk az autóval, ha kevés benne az üzemanyag. Éppen emiatt nem is vártunk sokat a kvalifikációtól, inkább a versenytempónkra koncentráltunk, ahogy azt Szingapúrban is tettük. Remélhetőleg ez kifizetődik, a hosszú etapokon jó volt a teljesítményünk, és a gumik kopása is megfelelően alakult tegnap.
Jean-Éric Vergne (16.): – Nem igazán sikerült megtalálni azokat a beállításokat, amiket szerettünk volna, de a csapat kemény munkája legalább azt eredményezte, hogy a kvalifikáción volt eddig a legjobb az autó a hétvége során. Általában optimista vagyok, ám szerintem most még a pontszerzés is kemény feladat lesz.
Valtteri Bottas (17.): – Jó kört sikerült futnom, de sajnos nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy bejussunk a második szakaszba. Természetesen a csapat is csalódott, ám azon dolgozunk keményen, hogy javuljon az autó teljesítménye a versenyre.
Pastor Maldonado (18.): – Jó munkát végzett ma a Sauber, követnünk kellene a példáját, és fejlődnünk, mert ők megmutatták, hogy semmi sem lehetetlen. Mindössze munka és akarat kérdése az egész.
Charles Pic (19.): – Két gyors kört tettünk meg a szuperlágy gumikon, és sikerült a közvetlen riválisaink előtt végeznünk. A második kör során forgalomba kerültem, de amúgy sem lettem volna gyorsabb. Az autó sokkal jobb, mint amilyen pénteken volt.
Giedo van der Garde (20.): – Nagyon szoros volt az időmérő edzés. Az első gyors kör rendben volt, ám a Marussiákat nem tudtuk megelőzni. Aztán az első szektorban nagy volt a forgalom, de végül jó csatát vívtam a csapattársammal. A célunk ugyanaz, mint ami Szingapúrban volt, vagyis addig akarunk harcolni a Williamsekkel, ameddig csak lehetséges.
Max Chilton (21.): – Biztató volt a tempóm, Jules csak bő egy tizeddel volt gyorsabb ma nálam. Természetesen nem tudhatjuk, hogy mit tartogat az időjárás számunkra, de az alapján, amit eddig sikerült elérnünk a hétvége során, én már nagyon várom az első dél-koreai versenyemet.
Jules Bianchi (22. – büntetés után): – Közelebb kerültünk a Caterhamekhez a harmadik szabadedzés óta, remélem, a rajtbüntetésem ellenére harcolhatunk velük a futamon. Sikerült javítanunk az autó egyensúlyán, csak nem volt elég lehetőségünk ezt bizonyítani a kvalifikáción.

DÉL-KOREAI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:37.202 átlag: 207.958 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:37.420 0.218 mp h.
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:37.464 0.262
4. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:37.531 0.329
5. Nico Rosberg német Mercedes 1:37.679 0.477
6. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:38.038 0.836
7. Felipe Massa brazil Ferrari 1:38.223 1.021
8. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:38.237 1.035
9. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:38.405 1.203
10. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:38.822 1.620
11. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:38.362
12. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:38.365
13. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:38.417
14. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:38.431
15. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:38.718
16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:38.781
17. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:39.470
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:39.987
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:40.864
20. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:40.871
21. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:41.169
22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:41.322
A RAJTSORREND
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault
2. Lewis Hamilton brit Mercedes
3. Romain Grosjean francia Lotus-Renault
4. Nico Rosberg német Mercedes
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari
6. Felipe Massa brazil Ferrari
7. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari
8. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari
9. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault
10. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes
11. Jenson Button brit McLaren-Mercedes
12. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari
13. Mark Webber* ausztrál Red Bull-Renault
14. Adrian Sutil német Force India-Mercedes
15. Paul di Resta brit Force India-Mercedes
16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari
17. Valtteri Bottas finn Williams-Renault
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault
19. Charles Pic francia Caterham-Renault
20. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault
21. Max Chilton brit Marussia-Cosworth
22.
Jules Bianchi**
francia
Marussia-Cosworth
*Tíz rajthelyes büntetés három megrovás miatt
**Három rajthelyes büntetés Di Resta feltartása miatt
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik