Alonso: Semmit sem változtak az erőviszonyok

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.07.26. 19:22
null
Fernando Alonso egyelőre visszafogottan várja a Magyar Nagydíj folytatását (Fotó: Hegedüs Gábor)
Fernando Alonso kissé letörten nyilatkozott a Magyar Nagydíj pénteki edzésnapja végén, a Ferrari spanyol pilótája ugyanis nem érzi úgy, hogy sikerült eleget faragni a Red Bull-Renault-kkal szembeni hátrányán. Kimi Räikkönen viszont bizakodik, a Lotus finn sofőrje szerint autójának kis változtatások is elegendőek ahhoz, hogy versenyképes legyen a szombati időmérőn és a vasárnapi futamon.

Hiába zárta a Magyar Nagydíj első két szabadedzését a 4. helyen, Fernando Alonso egyáltalán nem volt feldobva péntek délután a Hungaroringen. Magyarországra érkezve azt mondta, meg kell előznie Sebastian Vettelt a vasárnapi futamon, mert ha a nyári szünet előtt tovább növekszik 34 pontos előnye, nagyon lecsökken az esélye a vb-cím megnyerésére.

„Úgy tűnik, semmi sem változott, legfeljebb egy-két tizedet hoztunk a Red Bullon, nem várható nagy meglepetés a Magyar Nagydíjon. Abban kell bíznunk, hogy a nyári szünet utáni fejlesztéseink a Red Bull elé repítenek minket – mondta Alonso. – A pénteki edzéseken mindenki a versenyre hangolt, de szombat délelőtt várhatóan több csapat is az időmérőt helyezi majd előtérbe, akár annak árán is, hogy a versenyen nem lesz tökéletes az autó. Ez érthető is, hiszen nagyon fontos a jó rajthely. A felkészülést segíti, hogy kiegyensúlyozott lesz az időjárás, és legalább ezen a téren tudjuk, mivel számoljunk."

A vb-pontverseny harmadik helyén álló Kimi Räikkönen délelőtt közvetlenül a két Red Bull mögött, a harmadik helyen zárt, a délutáni tréningen azonban a lágy gumikon nem volt tiszta köre, majdnem neki is ment Jenson Buttonnak, amikor a célegyenesre fordító kanyarban utolérte, és megpróbálta belső íven megelőzni.

„Nem tudjuk még, mennyire kedveznek nekünk az új gumik az ilyen hőségben, de szombaton és vasárnap minden kiderül. A lágy gumikon nem volt igazán jó gyors köröm, mert amikor frissek voltak, a forgalom akadályozott. Ám nem lehet csak erre fogni, még a beállításokon van mit javítani. Nem kell sokat tennünk azért, hogy minden rendben legyen" – mondta a finn.

Kimi Räikkönentől a legkülönfélébb tárgyakra kértek autogramot (Fotó: Czerkl Gábor)
Kimi Räikkönentől a legkülönfélébb tárgyakra kértek autogramot (Fotó: Czerkl Gábor)

Csapattársa, Romain Grosjean mindkét edzésen gyors volt, kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, igaz, a délutáni tréning első 45 percében hétszer is elhagyta a pályát, ami egyfajta rekordnak is megfelel.

„Jó nap volt, s mivel nem voltam ott a silverstone-i teszten, most ismertem meg az új gumikat, amelyek szerencsére nem térnek el sokkal a korábbiaktól. A sebességünk jónak tűnik, de szoros a mezőny, csak később tisztul majd ki a kép. A Red Bull gyorsnak tűnik, de ez nem meglepő, mert többnyire ez a helyzet" – fogalmazott Grosjean.

Felipe Massa délelőtt a 15. lett, délután viszont felnőtt csapattársához, és közvetlenül Alonso mögött, az ötödik helyen zárta a tréninget.

A Mercedesnél máris lemondtak a győzelemről
– a Red Bull és a Mercedes pilótáinak pénteki nyilatkozatai
A Mercedesnél máris lemondtak a győzelemről – a Red Bull és a Mercedes pilótáinak pénteki nyilatkozatai

„Nagyon hasznos napunk volt, több beállítást is kipróbáltunk, és úgy tűnik, mindegyik megfelelően működött. Viszont így nehéz lesz eldönteni, melyiket válasszuk az időmérőre és a versenyre. Rengeteget számít a jó rajthely, mert nehéz lesz előzni" – mondta Massa, aki a brazil újságíróknak azt is elmondta, ha elbocsátják a Ferraritól, csak abban az esetben marad a Formula–1-ben, ha élcsapat szerződteti, mert fontos neki, hogy a győzelemre is legyen esélye. Massa 76 futam óta nem nyert versenyt, pedig végig a Ferrarinál versenyzett.

A délutáni edzést Jenson Button zárta a kilencedik helyen, a McLarennel 2011-ben Magyar Nagydíjat nyerő angol még egy másodpercen belül volt Vettelhez képest. Az angol az edzések előtt azt mondta, a McLarennek nem kell lemondania az idei győzelemről, s bár a pénteki edzésekkel elégedett volt, nem ezen a hétvégén várható az áttörés.

„Ez a két edzés arra mindenképpen jó volt, hogy jobban megértsük, hogyan működik az autó – szólt Button nyilatkozata, amely eléggé szokatlannak hat az idény 10. versenyén, de a McLarennél az idén ez a valós helyzet a túlságosan bonyolult MP4-28-assal. – A gumik alig kopnak, még a lágyak is tartósnak tűnnek, ennek is örülhetünk. Remélem, előre tudtunk lépni."

TOVÁBBI NYILATKOZATOK
A Red Bull és a Mercedes pilótáinak nyilatkozatait ide kattintva olvashatja el.

28. MAGYAR NAGYDÍJ
SZOMBAT
11.00–12.00:3. szabadedzés
14.00–15.00:időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00:a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

Adrian Sutil (7. és 10.): – A reggeli szabadedzés pozitívan alakult, sikerült gyorsan megtalálnom az autó egyensúlyát. A második szabadedzés során a gumikra fókuszáltunk, és arra, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki belőlük. Úgy éreztem, hogy a kocsi jobban működik a lágy keverékű abroncsokon. A lényeg, hogy sikerült begyűjtenünk néhány hasznos adatot, remélhetőleg sikerül fejlődnünk holnapig.
Paul di Resta (18. és 11.): – Nem volt tükörsima napunk, habár délutánra határozottan sikerült előrelépnünk, de nagyon sok mindent meg kell beszélnünk a csapattal ahhoz ma este, hogy jobb legyen a helyzet az időmérőre. Sikerült 60 kört megtenni az új felépítésű abroncsokon, ami sok információt adott nekünk a hétvége további részére.
Sergio Pérez (9. és 12.): – A kocsi reggel nagyon jónak tűnt, és az eredményeink is versenyképesek voltak, de a pálya hőmérséklete megváltozott délutánra, és a második szabadedzés végére már nem voltam megelégedve az autó egyensúlyával. Megvan a lehetőség ahhoz, hogy még jobbak legyünk holnap, a célunk pedig az, hogy pontokat szerezzünk a futamon.
Jean-Éric Vergne (14. és 16.): – Reggel kipróbáltuk az új alkatrészeket, amiket a csapat ide elhozott, de voltak kételyeink, ezért délután bizonyos területeken visszatértünk a korábbi specifikációhoz. Lassúak voltunk, sokat dolgozunk még az autón holnapig. A hátsó kerekek túl sokszor melegedtek túl, emiatt a hosszabb etapokon alulkormányzottsággal küszködtem.
Daniel Ricciardo (17. és 17.): – Reggel még optimisták voltunk az újítások miatt, de ezekből nem tudtuk kihozni a legtöbbet. Voltunk már hasonló helyzetben, arra számítok, sikerül előrelépnünk.
Nico Hülkenberg (16. és 15.): – Nehéz megítélni a teljesítményünket, dolgoznunk kell az egykörös tempónkon. A közepes keverékű gumikon futott köreim sem voltak az igaziak. Hosszabb etapon jónak tűnt az autó sebessége.
Esteban Gutiérrez (11. és 14.): – Sikerült néhány következtetést levonnunk az újításokról, és minden úgy alakult, mint ahogy arra számítottunk. Az időjárás kihívást jelent a gumiknak, de ezzel mindenkinek meg kell birkóznia. Ezeket az abroncsokat nehezebb felmelegíteni, ugyanakkor tartósabbak. Biztos vagyok benne, hogy jobb eredményt fogunk eléri, mint a legutóbbi versenyeken.
Pastor Maldonado (10. és 13.): – A korábbi szabadedzésekkel összehasonlítva ma nem voltunk rosszak, de tovább kell dolgoznunk, hogy megtaláljuk az autó megfelelő egyensúlyát. A hőség minden csapat számára kulcs lesz ezen a hétvégén.
Valtteri Bottas (12. és 18.): – Az első szabadedzésen végigpróbáltunk pár mechanikai beállítást, most ki kell elemeznünk a délutáni edzésen begyűjtött adatokat ahhoz, hogy minél többet tudjunk kihozni az autóból a javuló pályán lágy gumikon. A köridőim lehettek volna jobbak is, de sokszor kerültem forgalomba.
Jules Bianchi (21. és 21.): – Elég eseménydúsra sikerült ez a péntek, de egyelőre nem ott vagyunk, ahol lenni szeretnénk. Úgy tűnik, hogy még többet kell dolgoznunk ahhoz, hogy felvehessük a versenyt a közvetlen riválisainkkal. A gumikopással is szenvedünk rendesen.
Max Chilton (22., csak a második szabadedzésen vett részt): – Elég rövid és zsúfolt volt a mai napom, miután kihagytam az első szabadedzést. Elégedett vagyok a versenytempónkkal, ugyanakkor veszítettem egy kis időt a lágy gumikon, mert egy nagyobb darab leszakadt az abroncsról, és eltörte a szélvédőmet, amit ki kellett cserélni a boxban.
Charles Pic (19. és 19.): – Az első szabadedzés számomra jól alakult, Giedóval ellentétben nem volt alulkormányzott a kocsi, és a tempója is kiegyensúlyozott volt. A második szabadedzésre változtattunk még néhány beállításon, és jobb is lett az autó egyensúlya, a gumik kopása is rendben volt. A hátsó abroncsok ugyan jobban koptak, de ez még kezelhető volt. A közvetlen riválisaink előtt vagyunk, a versenytempónk pedig hasonló a Williamsével, szerintem jó hétvége előtt állunk.
Giedo van der Garde (20. és 20.): – Mind a két szabadedzés az alulkormányzottságról szólt. Délelőtt más beállításokat használtunk, mint Charles, és kipróbáltunk néhány fékbeállítást is. Délután valamivel jobb lett az autó egyensúlya, de ugyanúgy alulkormányzott volt, a hosszabb etapokon pedig nagy volt a gumikopás mértéke, a bal első pedig nagyon szemcsésedett. Annak ellenére, hogy sok munka áll előttünk, pozitívan tekintek a kvalifikáció és a verseny elé.

MAGYAR NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:21.264 átlag: 194.078 km/ó 34 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:21.308 0.044 mp h. 42
3. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:21.417 0.153 40
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:21.426 0.162 34
5. Felipe Massa brazil Ferrari 1:21.544 0.280 37
6. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:21.802 0.538 42
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:21.991 0.727 40
8. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:22.011 0.747 32
9. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:22.180 0.916 41
10. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:22.304 1.040 41
11. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:22.526 1.262 39
12. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:22.529 1.265 37
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:22.781 1.517 36
14. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:22.837 1.573 42
15. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:22.841 1.577 39
16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:23.369 2.105 34
17. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:23.411 2.147 41
18. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:23.646 2.382 34
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:24.325 3.061 38
20. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:25.065 3.801 36
21. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:25.143 3.879 39
22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:26.647 5.383 33
1. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:22.723 átlag: 190.655 km/ó 19 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:22.982 0.259 mp h. 24
3. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:23.010 0.287 20
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:23.099 0.376 22
5. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:23.111 0.388 20
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:23.370 0.647 26
7. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:23.390 0.667 20
8. Nico Rosberg német Mercedes 1:23.531 0.808 28
9. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:23.591 0.868 26
10. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:23.911 1.188 21
11. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:24.119 1.396 21
12. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:24.150 1.427 27
13. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:24.157 1.434 28
14. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:24.204 1.481 15
15. Felipe Massa brazil Ferrari 1:24.299 1.576 19
16. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:24.314 1.591 23
17. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:24.383 1.660 24
18. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:24.608 1.885 21
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:25.827 3.104 24
20. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:26.808 4.085 25
21. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:27.617 4.894 20
22. Rodolfo González venezuelai Marussia-Cosworth 1:28.927 6.204 25
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik